Auteur |
Bericht |
zamatix
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 01, 2008 8:04 pm Berichten: 66 Woonplaats: Koedijk ( Alkmaar )
|
ik zit ook met temp. meter maar als ik hem tegen massa houd gebeurt er niets is het de kabel ofzo?
_________________
|
za maart 29, 2008 11:58 am |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
kan ook zijn dat je temp meter geen spanning krijgt.
|
zo maart 30, 2008 2:21 am |
Persoonlijk album
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
halo ik heb een probleempje met mijn rs eerst draaide hij goed
naa een maand of 2 kon die aleen maar op hooge toeren draaien
en dat was de onsteking want als we hem in gan duwden begon hij maar te vonken bij zoon 5000 rpm
en nu is het helemaal gedaan met de onsteking ik dacht eenst dat mijn half maantje van uit mijn kruk as was gebroken omdat we dit al een ker voor gehad hebben maar het halve maantje was het niet maar ik zag wel op een spoel diepe krassen en in mijn vliegwiel een put en 2 lijnen over de hele omtrek
zou het daar aan kunnen liggen
foto's van de beschadiging vind je hier
http://img150.imageshack.us/my.php?image=img0311et5.jpg
http://img150.imageshack.us/my.php?image=img0312xk4.jpg
zou het daar aan kunnen liggen of zou ik verder moeten gaanzoeken?
mvg glenn
|
ma maart 31, 2008 2:06 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
ik denk dat of je vliegwiel kapot is of je krukaslagers naar de knoppe zijn.
of je hebt het gewoon scheef gemonteerd maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk
dit zijn zo'n beetje de enige redenen die er kunnen zijn voor die krassen op je ontsteking + vliegwiel... ik denk dat als je daar iets aan doet dat je brommer een stuk beter gaat lopen...
dat vanaf 5.000 toeren lopen kan ook aan je bobine liggen
_________________
|
ma maart 31, 2008 8:52 am |
Persoonlijk album
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
maar we hebben wel een klein ijzer deeltje gevonden in mijn vliegwiel kapje
zoon bobijn is deze het zelfde van af1 want ik wil de kosten een beetje beperken door de slechte rs onderdelen om te wisselen met af1 onderdelen omdat we daar tog genoeg van hebben
|
ma maart 31, 2008 8:48 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
ja af1 en rs bobine/cdi zijn het zelfde
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma maart 31, 2008 9:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
door die krassen loopt alles heet en gaat je vliegwiel kapot. Als die heel heet is geweest kan die magnetisme verliezen.
|
di apr 01, 2008 12:02 am |
Persoonlijk album
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
ken het door te lassen aan je vlieg wiel dat je dan de magnetisme kapot makt want ik heb namelijk een moer op mijn vliegwiel moeten lassen omdat de draad die in mijn vlieg wiel zit helemaal kapot was getrokken
ik heb een af1 bobine gestoken en heb nog altijd geen ontsteking ken eld mijn vinger op de boegie drad gelegt en mij ander hand aan de motor en heb geen schok gevoeld
mvg glenn
|
di apr 01, 2008 1:20 am |
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
halo ik ben vandaag maar weer eens bezig geweest met mijn rs ik ben beginnen mijn kabeltjes door te meten of ze niet onderbroken zitten
maar der loopt zoon geel kabeltje van mijn spoelen naar een of ander baksken kan me iemand zeggen wa voor beest da et is
http://img261.imageshack.us/my.php?image=img0327uy4.jpg
en er vertrekt zoon rood wit kabeltje naar mijn kabel boom weet iemand waar voor deeze dient
http://img176.imageshack.us/my.php?image=img0329ou7.jpg
en ik heb het bruine kabeltje aan de masa gelegd(de kader)
|
wo apr 02, 2008 6:52 pm |
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
wat ik vandaag ook gemerkt heb dat er een elektries component stroom trekt als mijn contact uit ligt
|
wo apr 02, 2008 8:09 pm |
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
halo ik heb een kabel gevondensie massa maakt de geele kabel van mijn spoel die naar de spanings regelaar loopt dus de kabel begint bij da bloksken achter het vlieg wiel alk mijn multie meeter op piepen zet en ik hou mijn rood kabeltje tegen de geele draad en ik neem mijn zwarte draad van mijn multie meeter en leg die op mijn motor blok maakt hij contact (massa dus) mijn vraag is dat normaal of niet
mvg glenn
|
do apr 03, 2008 1:31 am |
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
glennus schreef: halo ik heb een kabel gevondensie massa maakt de geele kabel van mijn spoel die naar de spanings regelaar loopt dus de kabel begint bij da bloksken achter het vlieg wiel alk mijn multie meeter op piepen zet en ik hou mijn rood kabeltje tegen de geele draad en ik neem mijn zwarte draad van mijn multie meeter en leg die op mijn motor blok maakt hij contact (massa dus) mijn vraag is dat normaal of niet mvg glenn
niemand die dit weet?
|
vr apr 04, 2008 10:12 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ja, je gele draad hoort massa te maken via je spoelen. De wikkelingen van die spoel zijn namelijk zo dik dat het voor een multimeter lijkt of er gewoon kortsluiting is. Op ohm meten moet de waarde ook ergens onder de 1 ohm liggen als ik mij niet vergis. Dus dat lijkt mij prima in orde.
De gele draad gaat vanuit je blok naar de spanningsregelaar (dat blokje met 3 aansluitingen) om ervoor te zorgen dat de spanning niet te hoog wordt voor je lampen, anders gaan die kapot.
De rood/witte draad gaat vanaf je bobine naar je contactslot, dat is de zogenaamde stop draad. Met je contact in de off stand wordt de rood/witte draad verbonden met de massa waardoor je ontsteking uitgeschakeld wordt.
|
za apr 05, 2008 12:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Die gele draad die trek je maar even los van de spanningsregelaar zodat die geen roet in het eten kan gooien. De rood/witte draad mag je ook even losmaken op je bobine want niet aangesloten betekend alleen dat jij je brommer niet meer uit kan zetten via je contactslot. Dit dus om eventuele fout in je contactslot uit te sluiten.
Wat je nu doet omdat je toch zo'n mooi meter hebt is de overige spoelen doormeten. Je moet even de drie draden (rood, wit en groen) van je bobine cdi af halen en hiervan de weerstand meten. Zet je meter op het 2 kohm bereik.
Pick up: (rood-wit) 125Ohm +/- 15 Ohm
Loading coil (groen-wit) 730 Ohm +/- 35 Ohm
generator coil (geel-wit) 0 Ohm
Controleer of de weerstand een beetje overeen komen met bovenstaande tabel. Als ze afwijken meldt dan even hier hoeveel en wat enz.
Even voor de duidelijkheid nog even hoe de draden op je bobine/cdi zitten:
groen = verde
wit = bianco
rood = rossi\o
rood/wit = stop maar mag ook bij groen erbij, is namelijk hetzelfde.
|
za apr 05, 2008 12:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
glennus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 7:42 pm Berichten: 23
|
halo ik heb een andere spoelen ding gestoken van af1 en heb nu wel vonken maar ik gaa even uitzoeken waarom die vorige kapot is
mvg glenn
|
za apr 05, 2008 4:55 pm |
|
|
|