Auteur |
Bericht |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
nee, dat niet
maar meneer ruud weet het blijkbaar allemaal zo goed
kreidler blok is geen suzuki 250cc blok
duizenden? 10 000 of 50 000?
ik snap eigenlijk het nut van zijn reactie niet ... oude blokken kunnen lang mee, ja, dat weet ik...
veel mensen verneuken hun RS250 ? ja, dat was eigenlijk mijn punt
_________________
|
ma maart 24, 2008 1:04 am |
Persoonlijk album
|
|
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Maar hoelang kun je nu eigenlijk rijden zonder te revizeren als je em gewoon goed onderhoud/warmrijd/enz..??
|
ma maart 24, 2008 1:06 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
jefrs50 schreef: Maar hoelang kun je nu eigenlijk rijden zonder te revizeren als je em gewoon goed onderhoud/warmrijd/enz..??
hangt af van je rijstijl
bij normaal straatgebruik zal dat op zo'n 30 000 zijn, maar dan heb je de zuigers al 2x vervangen (400€ als je het zelf doet)
en een vastlopertje kost je al gauw een klein fortuin
er komt gewoon enorm veel kijken bij zo'n 250, je hebt er erg veel plezier aan en ik zou het er voor over hebben allemaal, maar velen onderschatten het
_________________
|
ma maart 24, 2008 1:10 am |
Persoonlijk album
|
|
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Conclusie: Een 250 alleen nemen als je er mee kan omgaan en als je iemand weet/zelf het onderhoud doet. Want als ik het zo hoor is het onderhoud niet echt goedkoop en als je dan ook nog loonkosten moet betalen. Maar is een 125 veel goedkoper om tie maar 1 cilinder heeft??
|
ma maart 24, 2008 1:12 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
jefrs50 schreef: Conclusie: Een 250 alleen nemen als je er mee kan omgaan en als je iemand weet/zelf het onderhoud doet. Want als ik het zo hoor is het onderhoud niet echt goedkoop en als je dan ook nog loonkosten moet betalen. Maar is een 125 veel goedkoper om tie maar 1 cilinder heeft??
RS125 is ongeveer de helft goedkoper ja
_________________
|
ma maart 24, 2008 1:20 am |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
zou je alstjeblieft niet ditsoort onzin in het topic willen plaatsen? ik zou graag het topic serieus willen houden. en geen huiskamer topic er van maken.
_________________
|
ma maart 24, 2008 11:37 am |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
wat zitten surfen op zoek naar info over andere uitlaten en hoop vreemde zaken gelezen
de originele pijp zou even goed of zelfs beter zijn dan een arrow oid., waarom? wel, omdat een ori pijp dikker staal heeft is de warmteafvoer van de uitlaatgassen minder waardoor deze heter worden wat op zijn beurt dan weer zou zorgen voor een betere flux.
het voordeel van een opvoeruitlaat blijft wel nog steeds een hoog gewichtsverlies
graag wat reactie hier op ...
_________________
|
ma maart 24, 2008 12:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
HeatZeeker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 04, 2008 1:13 pm Berichten: 378 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Zutphen
|
Sommige sprinters wikkelen hun uitlaat in met een soort doek/stof om de warmte te behouden, ik kan ff geen plaatje vinden.
_________________
|
ma maart 24, 2008 12:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
HeatZeeker schreef: Sommige sprinters wikkelen hun uitlaat in met een soort doek/stof om de warmte te behouden, ik kan ff geen plaatje vinden.
ja, idd weet wat je bedoeld
die theorie zal dus wel kloppen neem ik aan ...
_________________
|
ma maart 24, 2008 12:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
ik had ook nog een vraagje..
ik ben bezig met het compleet aansluiten van zo'n universeel alarm voor op motoren/brommers/auto's.
nu heb ik het alarm er in, en werkend, maar wil ook de functies aangesloten hebben.
de knipperlichtfuncties werken nu, maar wil de anti hijack en afstand starten ook aansluiten.
hiervoor zoek ik de engine start wire, de engine off wire (die heb ik gevonden, de rood witte) en de anode power out van het contactslot.
iemand een idee welke kleuren draden ik moet hebben? of heeft iemand een elektrisch schema van een rs125 extrema uit 1996?
ik heb er wel een tabel met kleuren bij gekregen maar die zijn van sym/honda suzuki en yamaha, dus niet van appie
_________________
|
ma maart 24, 2008 2:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
thomas, bedoelde t niet zo bot als t er staat , veel mensen weten niet waar je op moet letten met montage van bepaalde onderdelen, even wat veranderen aan t blok, en t mengsel niets aan doen etc. Een 2takt is daar juist gevoelig voor, dus dan is de boel snel aan stront. De grootste critici zeggen mijn 2takt blok was al na 1000 km kapot, dat zegt vaak meer over hun, dan over het motorblok.
Over de uitlaten, om deze warmer te houden kan je thermoband erom doen, dit isoleert de uitlaat wat idd je pulsatie sterker laat. Niet alleen sterker, maar ook warmer dus, hierbij moet je dus je blok ook goed in de gaten houden op temperatuur en smering. Dit is een topvoorbeeld van hoe makkelijk, door een kleine aanpassing je blok kapot kan gaan.
Als ik t nog eens doorlees bedoelen we hetzelfde trouwens zoals je al aangaf
|
ma maart 24, 2008 3:00 pm |
|
|
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
D-Cypher schreef: ik had ook nog een vraagje..
ik ben bezig met het compleet aansluiten van zo'n universeel alarm voor op motoren/brommers/auto's.
nu heb ik het alarm er in, en werkend, maar wil ook de functies aangesloten hebben.
de knipperlichtfuncties werken nu, maar wil de anti hijack en afstand starten ook aansluiten.
hiervoor zoek ik de engine start wire, de engine off wire (die heb ik gevonden, de rood witte) en de anode power out van het contactslot.
iemand een idee welke kleuren draden ik moet hebben? of heeft iemand een elektrisch schema van een rs125 extrema uit 1996?
ik heb er wel een tabel met kleuren bij gekregen maar die zijn van sym/honda suzuki en yamaha, dus niet van appie
electrisch schema staat ook in je onderhoudsboekje, en als je die niet heb staat je onderhoudsboekje op www.aprilia.com
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
ma maart 24, 2008 3:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
onderhoudsboekje heb ik wel, kon daar elektrisch schema in vinden..
(boekjes staan ook in openingspost) maar zal nog even nakijken
_________________
|
ma maart 24, 2008 3:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
daar staat wel die van een rs NM, misschien zijn die dingen dan wel anders
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
ma maart 24, 2008 3:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
ja ik had inderdaad een andere. hopelijk is de bedrading kwa kleur gelijk, dan kan ik er mee aan de slag, tnx
_________________
|
ma maart 24, 2008 3:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
|