Auteur |
Bericht |
mikey
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 07, 2007 9:47 am Berichten: 52 Woonplaats: haaksbergen
|
kan die 150 gaan lopen straks ![woot :OO:](./images/smilies/woot.gif)
_________________ =========== [R.T.H] ==============
======[Racing Team Haaksbergen]======
|
di apr 10, 2007 6:00 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
mikey
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 07, 2007 9:47 am Berichten: 52 Woonplaats: haaksbergen
|
of loopt die straks sowieso over de 100 ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
_________________ =========== [R.T.H] ==============
======[Racing Team Haaksbergen]======
|
di apr 10, 2007 6:16 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... start=1560
Stel hier ff je vraag.. Dit topic is hier niet voor bedoeld
_________________ De NnisRs
|
di apr 10, 2007 6:18 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
lucf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am Berichten: 52
|
![Antwoord met een citaat Antwoord met een citaat](./styles/apriliaforum/imageset/nl/icon_post_quote.gif)
Meestal maken tuners zich bij een aanvraag niet bekend als tuner,
iets wat ik ook kan begrijpen.
Deze week kreeg ik een reactie op een kop- en uitlaatberekening,
die ik vorig jaar voor een zeer ervaren tuner had gemaakt. Op
dat moment dacht ik dat de aanvrager een wedstrijdracer was en
wist ik niet dat hij een tuner was, dat kwam deze week pas naar voren.
Hij was zelf een zeer succesvol uitlaatspecialist in een echt GP
raceteam voor het wk crossen en maakte vollop uitlaten in die tijd.
Ook werkte hij samen met een zeer bekende tuner die ook
nu nog professioneel verbrandingkamers maakt voor wedstrijd
motoren. Nu schrijf ik natuurlijk al genoeg over mijn
uitgangspunten van mijn berekening, maar als zo iemand
geïntresseerd is zegt dat waarschijnlijk veel meer. Lees zijn
reactie.
Hoi Luc,
Allereerst mijn hartelijke dank voor de zeer snelle reactie (en
natuurlijk voor de nieuwe berekening en het lang gezochte
antwoord op mijn vraag m.b.t. compressie-Dmax.uitlaat).
Het probleem met het kopje was dat ik er eentje wilde bijmaken
en toen pas zag dat de uitlaatpoorthoogte niet klopte (beter
laat dan nooit zullen we maar zeggen).
Het "oude" kopje en de uitlaat lopen super (luisteren alleen wel
een beetje nauw naar de rest van de afstelling zoals curve en
carburateursetting maar dat schijnt bij het tunen te horen...).
Het is me tot op heden nog niet gelukt om je uitlaat over de
hele linie beter te krijgen (ik weet niet of dit iets is om trots op te
zijn maar ik meld het toch maar even), gelukkig is het met wat kleine
aanpassingen gelukt om hem/haar iets meer aangepast te krijgen
aan mijn wensen (1 klein extra conusje in de eindconus en een
tailpipe zoals o.a. Honda deze toepast op de laatste RS125-jes).
O ja, ik schrijf dit even snel maar ik ben weken bezig geweest
om tot het resultaat te komen.
M.a.w.dat gedoe op diverse fora over wel of geen pijp uit de computer,
mij heb je overtuigd van het feit dat je toch een aardig eindje in
de buurt kan komen van een zeer goede basis-setup.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor de snelle en uitgebreide
reactie,
Vervolgens schrijft hij het volgende over een 50cc uitlaat:
"Ik heb dus voornamelijk ervaring heb met 125cc uitlaten,
vandaar mijn interesse in je programma (uit pure wanhoop ben ik
zelf maar begonnen met schrijven van een programmatje en testen.
Maar dan blijkt dat je voor een 50cc niet zomaar een goede
basispijp kunt pakken net als voor een 125cc crosser".
Groeten,
Luc
Laatst bijgewerkt door lucf op za apr 21, 2007 8:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za apr 21, 2007 12:12 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
luc, heeft u trouwens een verklaring waarom u eindconussen altijd zo lang zijn? ik heb ook een uitlaat door u laten berekenen.. en de eindconus daarvan is absurd lang.. hoe komt dat toch?
mvg. Richard
|
za apr 21, 2007 3:49 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
lucf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am Berichten: 52
|
Hallo Richard,
Ik had daar een goede reden voor, maar ik ben hoewel er ook veel goede reacties op kwamen, toch ook weer iets van teruggekomen.
Stuur mij even een e-mail met de betreffende berekening, dan kijk ik er opnieuw naar.
Ze zijn overigens zeker niet altijd zo lang, dat ligt wel aan een aantal voorwaarden.
Groeten,
Luc
|
za apr 21, 2007 10:28 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Hallo Luc,
Ik heb wel eens gelezen dat Jan de Vries met zijn Kreidler van Veen 203 km/per uur heeft gereden bij de Biker classics op Spa. Wat is nou het verschil tussen zijn machine en bijv. die van u uit 1968 die ongeveer 168 reed? Gebruikt Jan de Vries dan een hele andere uitlaat? Alvast bedankt!
Groeten Simon
|
za apr 21, 2007 11:24 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
lucf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am Berichten: 52
|
![Antwoord met een citaat Antwoord met een citaat](./styles/apriliaforum/imageset/nl/icon_post_quote.gif)
Hoi Simon,
Allereerst reed Jan de Vries hier in Assen ook niet boven de 200. Dus het circuit maakt heel veel uit. Ik dacht dat op dat punt van het circuit de weg ook nog iets omlaag ging.
Of Jan dat nu nog rijdt, ook al is het dezelfde machine dat betwijfel ik, maar ik weet het niet zeker, ik zou het hem of Aalt moeten vragen.
Maar technische verschillen zijn er ook, hoewel niet zo erg veel.
De poorten in die vanVeen cilinders kunnen net iets groter en mooier gevormd worden, dan de RS uit 1968. waardoor ook de carburateur van 24 naar 28mm kon.
Ook de verbrandingskamer was net al wat beter als dat ik had. De ontsteking een electronische van Kröber, waarschijnlijk al met een curve, terwijl ik met een gewone puntenontsteking reed. De uitlaten waren bijna hetzelfde, dus veel zal daar niet in gezeten hebben.
Bij vanVeen werd veelop de testbank getest met meerdere blokken, waaruit verschillen naar voren kwamen die ook door hen niet altijd direct te verklaren waren. Mijn Kreidler is nooit op de testbank geweest.
Bij Aprillia op de raceafdeling bestaan hele gangen met testkamers waar in het seizoen, (dus nu) per week ca 80 blokken worden geprepareerd. Je begrijp dat hieruit de snelste blokken voor hun toprijders zijn. Daar kun je als eenling nooit van winnen.
Ik denk dat ik het zo wel alles heb gehad.
Groeten,
luc
|
za apr 21, 2007 11:40 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
mossel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 14, 2008 9:05 pm Berichten: 18
|
he ik heb een programma nodig om uitlaten te bereken heeft iemand een goed programaatje daar voor? ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
|
do jan 17, 2008 6:07 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
lucf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am Berichten: 52
|
De programma's die je hier en daar tegenkomt, mag je proberen, maar is eigelijk zonde van het werk.
Lees eerst maar eens wat ik op m'n website hierover schrijf en wat een paar zeer ervaren jongens (nou ja jongens waren het vroeger, toen ze de wereldrecordmachine voor 50cc maakten) aan uren besteed hebben om een goede uitlaat te maken.
http://geocities.com/lucfoekema/TuningNL.html
Groeten,
Luc
|
do jan 17, 2008 6:29 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
UnExist
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 08, 2008 12:38 am Berichten: 45 Woonplaats: Renkum
|
Ik zag dat er wat verteld werd over de 50cc record machine
heb ik foto's waar ik zelf inzit, dacht misschien wel even leuk om erbij tezetten omdat het een andere machine is dan de ''gewone'' kreidler race machines
Een een foto van de sprinter van Luc Foekema (als ik het goed heb...)
UnExist
Bijlagen:
2006_1104Za0411060050.JPG [ 41.37 KiB | 2078 keer bekeken ]
_________________ APRILIA AF1 FUTURA TE KOOP!!!!
http://link.marktplaats.nl/301849895
|
wo maart 19, 2008 7:34 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
UnExist
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 08, 2008 12:38 am Berichten: 45 Woonplaats: Renkum
|
hier de foto van de sprinter
UnExist
Bijlagen:
2006_1104Za0411060059.JPG [ 51.54 KiB | 2077 keer bekeken ]
_________________ APRILIA AF1 FUTURA TE KOOP!!!!
http://link.marktplaats.nl/301849895
|
wo maart 19, 2008 7:35 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
niet echt relevant in dit topic!
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
wo maart 19, 2008 7:45 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
UnExist
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 08, 2008 12:38 am Berichten: 45 Woonplaats: Renkum
|
Nee heb je gelijk in, maar vond het gewoon leuk om neer te zetten ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif)
_________________ APRILIA AF1 FUTURA TE KOOP!!!!
http://link.marktplaats.nl/301849895
|
wo maart 19, 2008 8:27 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
hoi ik heb een hoofd
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
vr maart 21, 2008 12:37 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
|