Auteur |
Bericht |
Markjee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 11:07 pm Berichten: 340 Woonplaats: Nieuwegein
|
Na 1 keer volgas is een nieuwe bougie nog niet gekleurd hoor
_________________
Wat is snel?
|
vr maart 07, 2008 8:53 am |
|
|
Utrechtterror
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 14, 2007 3:51 pm Berichten: 1426
|
ik zeg toch ook dat ie het ffies moet aanhouden pik
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
|
vr maart 07, 2008 10:33 am |
|
|
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
mijn rs loopt onderin een beetje belabberd
setup:
polini alu 80cc
yasuni r3
keihin 28mm D-schuif
sproeiers:
stationair: 52
hoofd: 128
als ik volgas vanaf 3k rpm wil doortrekken houd hij in, dus moetk ik dan een grotere stationair of hoofdsproeier? Op hogere toeren loopt hij prima
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
vr maart 14, 2008 1:18 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
stationair
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr maart 14, 2008 3:10 pm |
|
|
y0ur1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm Berichten: 608 Woonplaats: Ridderkerk
|
Met de choke dicht kom ik niet goed op toeren en trek ik niet goed op.
Met de choke open rijd het allemaal een stuk beter, maar is mijn gasreactie best traag, wat weer op verzuipen lijkt.
Ik heb nu een sproeier 88, wat al beter rijdt dan de 82 die de dealer had gezet..
Vaag vaag, wat is wijsheid? Altijd met de choke open rijden is ook nogal beperkt.
_________________ Aprilia the best, so fcuk the rest
|
ma maart 17, 2008 9:02 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
klinkt als valse lucht wat is je setup?
_________________
|
ma maart 17, 2008 9:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
y0ur1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm Berichten: 608 Woonplaats: Ridderkerk
|
Gilerdoni 50 beetje bewerkt
Doppler ER1 pijp
Dell'ortho 19mm vlakschuif
Wel een uitgeboord luchtfiltertje, maar heb laatst een flens op maat gemaakt met vloeibare pakking. En zonder flens reed hij beter.. Te weinig lucht oid, snap er geen reet meer van.
_________________ Aprilia the best, so fcuk the rest
|
ma maart 17, 2008 11:49 pm |
|
|
IwanRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 22, 2007 8:02 pm Berichten: 103 Woonplaats: Dordrecht
|
Als ik een tijdje op mijn brommer heb gereden en hem daarna uitzet, en hem dan 5 min daarna probeer te starten, dan start hij niet. De startmotor draait wel gewoon, maar hij slaat niet aan.
Waar kan dit aan liggen?
|
di maart 18, 2008 6:36 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
y0ur1 schreef: Gilerdoni 50 beetje bewerkt Doppler ER1 pijp Dell'ortho 19mm vlakschuif Wel een uitgeboord luchtfiltertje, maar heb laatst een flens op maat gemaakt met vloeibare pakking. En zonder flens reed hij beter.. Te weinig lucht oid, snap er geen reet meer van.
te weinig lucht dan zou ik er een kleine sproeier in doen (of een ander luchtfilter monteren)
_________________
|
di maart 18, 2008 7:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
IwanRS schreef: Als ik een tijdje op mijn brommer heb gereden en hem daarna uitzet, en hem dan 5 min daarna probeer te starten, dan start hij niet. De startmotor draait wel gewoon, maar hij slaat niet aan. Waar kan dit aan liggen?
ook als een beetje gas geeft tijdens het elek. starten?
misschien zuigerveren?
_________________
|
di maart 18, 2008 7:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
y0ur1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm Berichten: 608 Woonplaats: Ridderkerk
|
Itakura schreef: y0ur1 schreef: Gilerdoni 50 beetje bewerkt Doppler ER1 pijp Dell'ortho 19mm vlakschuif Wel een uitgeboord luchtfiltertje, maar heb laatst een flens op maat gemaakt met vloeibare pakking. En zonder flens reed hij beter.. Te weinig lucht oid, snap er geen reet meer van. te weinig lucht dan zou ik er een kleine sproeier in doen (of een ander luchtfilter monteren)
Ja, maar ben ik dus niet zeker van..
_________________ Aprilia the best, so fcuk the rest
|
di maart 18, 2008 10:30 pm |
|
|
Trinity
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 3:46 pm Berichten: 193 Woonplaats: Castricum
|
He vraagje...
Mijn brommer heeft 3 maanden niet gereden.. Maar nu doet er zich een probleem voor wanneer ik ermee rij. Als ik bij mijn hoge toeren kom dus rond de 7000, dan trok hij hem normaal heerlijk door naar de 13000 toeren en ook heel geleidelijk maar wel snel. Als ik dat nu doe hoor ik een raar geluid alsof je misschakeld en in zijn vrije versnelling 10000 toeren maakt. En daarbij komt dat hij nu van de 7000 binnen een halfe seconde naar de 11000 vliegt, je eigenlijk geen extra snelheid maakt en ik niet verder als 11000 toeren kom?
Weet iemand wat dit is?
Ps: Setup is zwarte top performance, racekrukas, 21 mm carb, gianneli uitlaat, powerfilter.
Thanks
_________________ De mensen die zeggen hun brommer 100% onder controle te hebben, dat zijn van die sukkels die niet hard genoeg rijden.
|
wo maart 19, 2008 4:48 pm |
|
|
Schubbie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 15, 2007 8:33 pm Berichten: 115 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Harderwijk
|
ik heb een standaard brommer uit het jaar 2005.
hij is alleen ongrenst.
kheb een keertje een ongeluk gehad. ( misschien heeft het er mee te maken )
ik vond altijd al dat hij veel rookte nadat ik een ongeluk had gehad en had opgeknapt.
na een tijdje liep hij ook niet meer stationair!
hij loopt alleen stationair wanneer hij koud is. wanneer ik 10 min rijd en dan in zijn vrij zet gaat hij langzaam naar de 1k toeren en gaat dan uit, binnen 5 sec.
heeft het rook en wellicht het ongeluk en dat de brommer niet meer aanblijft misschien iets met elkaar te maken? het stationair schroefje heb ik al bij gesteld maar dat helpt niet..
ik hoop dat ik jullie genoeg info heb gegeven om misschien tot oplossingen te komen
mvg william
_________________ Mijn RS Sinds 19-10-2007 ( Update, *Melandri Kappen* ) ---> * Schubbie Aprilia RS Nero *
|
wo maart 26, 2008 11:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
ik denk dat je brommer valse lucht aanzuigt. ik zou even je aanzuigsysteem controleren of alles goed afgesloten is (carb, luchtfilter, spruitstuk)
desnoods pakkingen vervangen.
is de rook wit? zo wel zou ik je koppakking even vervangen voordat je cilinder kapot loopt
_________________
|
wo maart 26, 2008 11:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Trinity schreef: He vraagje... Mijn brommer heeft 3 maanden niet gereden.. Maar nu doet er zich een probleem voor wanneer ik ermee rij. Als ik bij mijn hoge toeren kom dus rond de 7000, dan trok hij hem normaal heerlijk door naar de 13000 toeren en ook heel geleidelijk maar wel snel. Als ik dat nu doe hoor ik een raar geluid alsof je misschakeld en in zijn vrije versnelling 10000 toeren maakt. En daarbij komt dat hij nu van de 7000 binnen een halfe seconde naar de 11000 vliegt, je eigenlijk geen extra snelheid maakt en ik niet verder als 11000 toeren kom?
Weet iemand wat dit is? Ps: Setup is zwarte top performance, racekrukas, 21 mm carb, gianneli uitlaat, powerfilter.
Thanks
ik zou even je blokolie vervangen en je koppeling controleren... voor zover ik weet klinkt dit als een slippende koppeling.
_________________
|
wo maart 26, 2008 11:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
|