HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 3:41 am




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Schuivertje 
Auteur Bericht
Rabin
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 3:55 pm
Berichten: 187
Antwoord met een citaat
Bericht Schuivertje
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren?


vr dec 28, 2007 9:50 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 3:55 pm
Berichten: 187
Antwoord met een citaat
Bericht 
Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten? Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer. Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen? Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?


vr dec 28, 2007 9:51 pm
Profiel
fablos
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr aug 25, 2006 11:09 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Heerle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Schuivertje
Rabin schreef:
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren?


fijn schuurpapier is meestal schuurpapier dat je nat kunt maken. Het nat maken zorgt ervoor dat je schuurpapier niet meteen vol komt te zitten met verf maar dat het schuursel afgevoerd wordt. hierdoor kan je veel langer met hetzelfde schuurpapier doen.
Op plastic kappen moet je idd alleen maar fijn nat schuurpapier gebruiken in verband met de krassen die je anders achterlaat met grover schuurpapier ( en deze zal je terug blijven zien in je gekleurde lak )
dus als je gaat schuren met nat schuurpapier kappen nat maken papier ook en af en toe kap weer afspuiten en papier schoonspoelen.


di jan 01, 2008 3:24 pm
Profiel
janiler
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Brabant de gekste
Antwoord met een citaat
Bericht 
als je goed schuurt zal je de gate denk nie hoeve te vulle

_________________
GAANK IS ALLES!!


di jan 01, 2008 6:06 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron