Auteur |
Bericht |
Patrick#7
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 22, 2007 10:27 am Berichten: 189 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: brabant
|
probleem met achterlicht en knipperlichten
mn remlicht doet het niet als ik de achterrem gebruik waar zou dit aan kunnen liggen, met de voorrem doet ie het wel gewoon.
met de knipperlichten heb ik ook een raar probleem. als ze er alle 4 inzitten dan blijven ze branden en als ik alleen de voorste eruit haal dan doen de achterste het wel en andersom doen de voorste het wel als ik de achterste loskoppel. alle lampjes zijn gewoon gelijk. de voorste knipperlichten zijn niet origineel meer. er zit net een nieuwe accu in dus daar zal het ook niet aan liggen. misschien het relais??
iemand misschien een ander idee??
|
zo dec 23, 2007 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
jhonyke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm Berichten: 201 Woonplaats: ekeren
|
voor het remlicht moet je je schakelaar op je achterem eens controlleren.
volg je kabel gwn en dan kom je een soort buisje tegen waar 2 draden ui komen,dat is je contact.
als je over een multimeter beschikt eens doormeten.
voor je pinkers moet je eens controlleren of die nieuwe pinkers even zwaar waren als de originele
_________________ het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia
-typfouten voorbehouden-
|
zo dec 23, 2007 10:07 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Als je remvloeistof te oud is of er te weinig in zit dan doet je achterremlicht het ook niet meer, achterremlichtschakelaar werkt op olie druk.
Je knipperlichten zal waarschijnlijk wel presies zijn wat jhonyke al zij...
|
zo dec 23, 2007 10:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
Patrick#7
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 22, 2007 10:27 am Berichten: 189 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: brabant
|
remvloeistof heb ik pas nog vervangen dus daar zal het niet aan liggen. ga vandaag de draden eens langs om te kijken of het misschien verkeerd zit aangesloten.
de knipperlichten hebben alle 4 dezelfde waardes nm: 12V/23W. zijn ze misschien alle 4 te zwaar dan???
|
ma dec 24, 2007 2:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
jhonyke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm Berichten: 201 Woonplaats: ekeren
|
ja kan of je rellais zijn naar de knope.
_________________ het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia
-typfouten voorbehouden-
|
ma dec 24, 2007 6:57 pm |
|
|
Patrick#7
ApriliaForum Member
|
dus andere lichten erin?? en hoe kan ik testen of mn relais kapot is? khad iets gehoord van met un draadje aan elkaar maken en als ie dan blijft branden dat ie dan kapot is ofzo
|
ma dec 24, 2007 7:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
uhm je knipperlichten zijn zowieso te zwaar denk ik. 23W is te veel en ik denk ik niet dat er echt 23w op staat (eerder 21W). Maargoed kan mij hierin vergissen.
Als je bij je rempomp van je achterrem kijkt dan zitten daar 2 draden op. Als je deze 2 tegen elkaar houdt dan zou het remlicht moeten branden. Is dat het geval dan is er toch iets mis met je remdruk (lucht erin) of de schakelaar in je rempomp. Brandt je remlicht niet dan is het je bedrading vanaf de rempomp tot je kabelboom onder je tank. Verder hoef je niet te zoeken omdat je voorrem wel werkt.
|
di dec 25, 2007 3:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Patrick#7
ApriliaForum Member
|
oke het remlicht brand wel dus dat word dan een nieuwe schakelaar kopen denk ik.. ik probeer het vanavond nog ff allemaal te ontluchten hopen dat dat helpt.
weet jij misschien wat er oririneel voor lampjes in zitten?? 10Watt? en dan alle 4 vervangen neem ik aan?
bedankt voor je hulp
|
di dec 25, 2007 5:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
heb even gekeken in het instructieboekje en het is inderdaad 12V 10W.
Dus even alle lampjes vervangen en dan zal het wel weer werken.
|
di dec 25, 2007 5:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
Patrick#7
ApriliaForum Member
|
knipperlichten doen het nu, zit nu 23w voor en 10w achter ik weet niet of dat slecht is voor het relais ofzo maar hij doet het wel gewoon goed.
nu alleen nog mn achterremlicht, waarschijnlijk is de schakelaar kapot want met de bedrading is niks mis..
|
zo dec 30, 2007 11:29 am |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Je relais zal door branden na een tijdje.
Zou er gewoon 4x 10 watt in zetten, die lampjes kosten toch bijna niks, in iedergeval beter dat dan straks een nieuw relais.
|
zo dec 30, 2007 3:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
vincentt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 29, 2007 5:46 pm Berichten: 29 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Zutphen
|
ik heb het zelfde geklier met mijn remlicht maar mijn achterlicht knalt er ook om elke keer weer uit waar ligt dit aan?! is de spanningsregelaar kapot? en mijn remlicht, hoe kan ik dat maken?
_________________ Sorry mensen ben overstapt op een rieju rrx :$
|
do jan 03, 2008 4:19 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
even precies jouw probleem omschrijven en wat er nog meer aan de hand is. Gaan je overige lampen ook kapot?
|
za jan 05, 2008 1:29 am |
Persoonlijk album
|
|
Igor B
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 6:53 pm Berichten: 19 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oss
|
ik denk dan dat je accu kapot is.. heb ik ook gehad een week geleden. Mijn accu gaf toen 23 volt en 1 ampere en daar kon mijn remlicht niet zo goed tegen.. Dus zou even je accu na-meten...
_________________ AF1 Futura Driver
|
ma jan 14, 2008 2:56 pm |
|
|
Ionbrave
ApriliaForum Member
|
vincentt schreef: ik heb het zelfde geklier met mijn remlicht maar mijn achterlicht knalt er ook om elke keer weer uit waar ligt dit aan?! is de spanningsregelaar kapot? en mijn remlicht, hoe kan ik dat maken?
Zoiets heb ik ook ongeveer, mijn remlicht brand telkens door maar de rest van de verlichting is in orde, de bedrading klopt ook die hebk zelf opnieuw aangelegd en de schakelaars zijn in orde en de spanningsregelaar is ook origineel
|
di jan 15, 2008 6:07 pm |
|
|
|