Auteur |
Bericht |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Idd, ik zou de achterbrug er ook af willen halen, want ik geraak nooit overal met die spuitbus. Ziet er trouwens geweldig uit .
Om die achterbrug eraf te halen, moet ik dan gewoon die grote moer in dat gat los maken en dan met een hamer op die as kloppen ???
En hoe zit het met die veer ? Kan die gewoon blijven zitten ?
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
di jun 28, 2005 4:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
sintesi schreef: ff over je remblokken, ik heb voor grimeca en achter brembo... niet logisch maar als jij dit ook al hebt zal het mss toch wel zo horen... wel best mooi geworden!
Hoort zo
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di jun 28, 2005 4:12 pm |
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Ja eerst je wiel er ff uit, ik zou ook je kappen er afhalen zodat die iig niet beschadigen, dan frame ondersteunen onder 't blok, achterveer aan de bovenkant loshalen, die pen eruit. Dan kan je de brug er zo uit pakken en de veer loshalen, misschien ook direct dat framepje van je veer opnieuw zwart spuiten? Dat zou ik wel met hammerite doen.
|
di jun 28, 2005 5:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Dus in die volgorde ?
Nu, is dat niet moeilijk om zo'n (krachtige) veer er terug in te zetten, of is die zo vrijwel onbelast ?
Bijlagen:
DSCF4030.jpg [ 66.94 KiB | 2458 keer bekeken ]
|
di jun 28, 2005 5:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Ja, wel eerst een paar blokken hout ofzo onder je frame zetten(niet onder dat ding waar je veer aan vast zit). Het is het makkelijkste om je velg er eerst uit te halen en dan die bout 1 op de tekening en de rest wijst zich vanzelf wel als je ermee bezig bent
|
di jun 28, 2005 7:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Sjouke schreef: Ja, wel eerst een paar blokken hout ofzo onder je frame zetten(niet onder dat ding waar je veer aan vast zit). Het is het makkelijkste om je velg er eerst uit te halen en dan die bout 1 op de tekening en de rest wijst zich vanzelf wel als je ermee bezig bent
'k thanks, 'k zal dat morgen dan maar eens doen (als 'k m'n rapport heb en m'n vader dan nog niet thuis is, want die zou weer freaken zoals vandaag met die white spirit ).
Ow, voor de mensen die vonden dat kaal frame niet goed was, thanks, gesporten is echt 1000x beter
Nog een vraag, ik wil dan ook dat tandwiel eraf halen, maar dat zit muurvast, en onze tang krijgt daar geen grip op (heb al wd40 geprobeert). Iemand nog tips ofzo ???
En het wiel krijg je er dus zo af met die 3 bouten hé, er komt dan toch nx anders los ofzo ??? (ik wil morgen niet voor meer verassingen komen te staan, 'k vind het zo al een risico da'k m'n achterbrug eraf haal).
@sintesi, 'k heb er ook 2 verschillende remmen, dus zal wel normaal zijn.
|
di jun 28, 2005 8:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
|
Beetje kruipolie ertussen spuiten en een nachtje laten staan voor dat tandwiel. Verder gaat er niks los met die 3 bouten nee, je moet je niet zo druk maken man, 't stelt allemaal niks voor Trouwens je hebt je velgen toch ook gespoten, heb je de velg er toen niet af gehad?
|
di jun 28, 2005 9:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
weet je, als je mijn AF1 zou hebben, dan zou je je daar wel druk over maken, want zowat alles wat eraf is gehaald was rot (waterpomp, tandwieltje, kappen, koplamp, voorrem, ...)
Nu ja, morgen me eens amuseren sie
|
di jun 28, 2005 9:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
Citaat: Trouwens je hebt je velgen toch ook gespoten, heb je de velg er toen niet af gehad?
als het goed is wel, anders krijg hje het nooit goed geschuurd en ook niet gpoed gespoten...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
di jun 28, 2005 11:13 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
hm, nu nog een sleutel vinden die daar in past . Laten we hopen dat ze iets hebben bij de ijzerwinkel.
|
wo jun 29, 2005 8:13 am |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
k, die vijzen zitten allemaal teringvast. Die van de velg heb ik met de hamer moeten loskloppen, die van het tandwiel daar heb heel m'n veer voor ingedrukt (moet me ergens tegen afzetten voor ie loskwam) en die van m'n rem die zit gewoon té vast
Nog altijd nx gevonden om de achterbrug los te maken
|
wo jun 29, 2005 3:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
|
Kon gewoon met een dopsleutel geloof ik, die bout door de achterbrug. En spuit alles gewoon ff in met kruipolie, desnoods een paar dagen lang en dan 2x per dag inspuiten. Zo doe ik dat altijd.
|
wo jun 29, 2005 4:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
m'n pa gaat op het werk eens kijken of die een dopsleutel vindt die erop past (12 en nog een bougiesleutel is het grootste wat we hier hebben)
|
wo jun 29, 2005 5:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
|
koop eens wat fatsoenlijk gereedschap, desnoods een keer zoon dopsleutel-set bij de aldi (doet het perfect), want dop 12 het grootst? dat is echt zielig
|
wo jun 29, 2005 7:09 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
theredone51 schreef: koop eens wat fatsoenlijk gereedschap, desnoods een keer zoon dopsleutel-set bij de aldi (doet het perfect), want dop 12 het grootst? dat is echt zielig
idd, zeker als je weet dat de meeste 13 zijn
|
wo jun 29, 2005 7:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
|