|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
MaikelK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 6:06 pm Berichten: 22 Woonplaats: Den Oever
|
 Zelf reviseren!? Help!
Hallo,
Even een vraagje, ik zelf heb wel het verstand van Zundapp en Puch blokken reviseren, doe alles met beleid en lagers worden opgewarmt en niet erop gebeukt, krukassen in de vriezer. Werk altijd netjes en schoon..
Heb zeker geen 2 linker handen, maar het enigste wat mij nog tegen houd om zelf mijn blok te reviseren is: Dat gedoe met die schakelvorken, ik kom er nou niet helemaal uit, en heb verschillende boekjes nu doorgelezen, die van Aprilia, de workshop manual dus, de workshop manual van Minarelli zelf, en nog een handgeschreven FAQ hier van het forum waar op pagina 5 de foto's er bij staan.
Is dit dus goed te doen met die vorken!? En moet je nog uitshimmen als je nieuwe lagers er in zet ivm schakelen en dergelijke!? Dit is bij Zundapp namelijk wel nodig, daar heb ik de shims er ook voor, maar voor AM6 heb ik niks!
Dat even of het moeilijk wordt gevonden:
Volgende vraag, waar vind ik alle lager en keerring maten!? En waar halen jullie je spullen? Normaal haal ik altijd bij De Jager, maar weet eigenlijk niet of die complete lager en keerring setjes heeft liggen. Anders rijd ik namelijk naar Groot Techniek, scheelt pittig in de kosten zie je!
Nou, hoop dat ik geholpen wordt, en een beetje serieus antwoord alstublieft!!
Bedankt!
_________________ Heeft nu een RX50, rond 105 km
|
vr nov 02, 2007 5:56 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=325&start=0
Kijk even naar dat topic voor maten
Lager krukas links:
6303/C3
Lager krukas rechts:
6303/C3
Afwijkend rechter krukaslager bij Doppler/Jasil krukas:
6204/C3
Lager balans as links:
6202/C3
Lager balans as rechts:
6203/C3
Lager versnellingsbak primair:
6203/C3
Naaldlager versnellingsbak primair: -
Lager versnellingsbak bak secundair:
6204/C3
Keerring Maten
Krukas links:
17x35x8
Krukas rechts
34x35x7
Uitgaande as
20x35x7
Selector/Schakelas?
12x22x7
_________________ De NnisRs
|
vr nov 02, 2007 6:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MaikelK
ApriliaForum Member
|
Ghehe, dat lijstje heb ik der zelf nog opgezet, overheen gezocht denk ik zomaar (A)
Maar ik weet dus niet of die lijst klopt! Ik weet niet waar ik het na kan zoeken, ik heb ze toen ook weer ergens van een vaag forum afgeplukt!
Wie kan het voor mij na checken, iemand die ze al vaker besteld heeft ofzo!?
|
vr nov 02, 2007 6:09 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
ik kan wel checken vor je , maar weet niet of je dr haast bij hebt ?
over dat uitshimmen , niet nodig
en gewoon blok uitelkaar halen , alle ringen enz weer terug stoppen op asjes waar ze horen , en netjes aan de kant leggen , met de schakel vorken is soms wel een beetje pielen , en ja ook ik ben er een keer de hele middag mee bezig geweest
maar over het algemeen is het wel goed te doen
|
vr nov 02, 2007 6:14 pm |
|
 |
MaikelK
ApriliaForum Member
|

Ik heb overal haast bij  Liefst nog voor morgen, dan kan ik nog lagers halen, en gaan ik der toch maar aan beginnen, hoop dat ik verdersrest niks vreemds tegen kom, ik heb namelijk het probleem dat ineens tijdens het rijden me brommer allemachtige tering herrie begon te maken.
Als ik dan me koppeling in kneep, was het over. Ik had de week daarvoor nieuwe platen erin gezet, maar daarvoor had ik het zelfde ook al een keer gehad. Dus ligt niet aan de koppeling, gok ik dan. Toen was het na een dagje stil staan over, deze keer ook, maar nu heb ik het WEER.
Probleem doet zich voor in zijn 1 vrij 3 4 5 6 in zijn 2 nergens geen last van!? Dus het probleem zit hem dan in de bak gok ik zomaar, vandaar de totale revisie!
Blok heeft nu ongevee 23.000 gereden waarvan 13.000 alleen prop uit de uitlaat met standaard vertanding, daarna is er een HMR2 ondergekomen en andere verschillende vertandingen, en is niet altijd warm gereden, vaak reed ik met haast ergens heen  Ja misschien 1 of 2 km door het dorp voordat ik hem open trok!
|
vr nov 02, 2007 6:39 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Je zou ook even bij een brommerzaak langs kunnen gaan, die hebben vaak ook complete revisie setjes liggen... Dan weet je iig zeker dat je de goede maten hebt
_________________ De NnisRs
|
vr nov 02, 2007 7:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MaikelK
ApriliaForum Member
|
Ja ik was het ook van plan dat eerst te gaan doen, maar ik denk als jullie nou precieze lijstjes hebben, haal ik het bij een Groot Handel zodat ik het op de naam van mijn vaders bedrijf zet, scheelt weer
Maar ik zal vandaag eerst me Zundapp 5bak met 70 maar eens reviseren, die ligt al open, moet nog in elkaar, dan heb ik tot die tijd iets dat rijdt 
|
za nov 03, 2007 12:39 pm |
|
 |
sj0n
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 29, 2007 3:04 pm Berichten: 55 Woonplaats: marum
|
robbie leerkes, ga daar maar eens heen.
onderdelen meestal op voorraad

_________________ See god then hit the brakes
|
za nov 10, 2007 4:59 pm |
|
 |
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ik heb voor mijn red rose alle lagers bij de technoshop besteld.. heb je ze met 2 dagen thuis.. kan je in de tussentijd je blok uit elkaar halen.. schoonmaken enzo
za nov 10, 2007 5:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rain man
ApriliaForum Member
|
DennisRS schreef: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=325&start=0
Kijk even naar dat topic voor maten
Lager krukas links: 6303/C3 Lager krukas rechts: 6303/C3 Afwijkend rechter krukaslager bij Doppler/Jasil krukas: 6204/C3 Lager balans as links: 6202/C3 Lager balans as rechts: 6203/C3 Lager versnellingsbak primair: 6203/C3 Naaldlager versnellingsbak primair: - Lager versnellingsbak bak secundair: 6204/C3
Keerring Maten
Krukas links: 17x35x8 Krukas rechts 34x35x7 Uitgaande as 20x35x7 Selector/Schakelas? 12x22x7
rechter krukas keering klopt niet! is 24 / 35/ 7
en ja dat weet ik heel zeker
|
za nov 10, 2007 6:30 pm |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|