HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za feb 08, 2025 5:30 am

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Krukas met langere slag. 
Auteur Bericht
Patrick V
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
@ carloman

Als je powerseal nou even belt ;) Ze leveren vertex zuiger waar ik ook aan het kijken was voor in mijn 50mm hebo, die zuiger zitten normaal in een rotax kart (100cc) die lopen van 48 mm volgens mij tot 52 als ik het goed zeg...

hier heb je een link van alle zuigers die vertex levert.

http://www.vertexpistons.com/Vertex%20c ... %20web.pdf

Vervolgens over dit lange slag verhaal. Ik heb het hier met meer mensen over gehad en het is dus zo dat je echt een voordeel doet met een lange slag krukas aangezien je gewoon veel makkelijkere weg rijdt, een hoger koppel hebt en een breedere powerband. Het probleem met schakelbrommers tegenwoordig is eigenlijk dat het piekvermogen erg hoog licht maar het koppel vrij laag is. Waardoor je echt goed moet vertanden om telkens in de powerband te vallen. Met zo'n lange slag heb je dat vele malen minder.

vr okt 19, 2007 12:12 pm
Profiel
carloman
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Patrick V schreef:
@ carloman

Als je powerseal nou even belt ;) Ze leveren vertex zuiger waar ik ook aan het kijken was voor in mijn 50mm hebo, die zuiger zitten normaal in een rotax kart (100cc) die lopen van 48 mm volgens mij tot 52 als ik het goed zeg...

hier heb je een link van alle zuigers die vertex levert.

http://www.vertexpistons.com/Vertex%20c ... %20web.pdf

Vervolgens over dit lange slag verhaal. Ik heb het hier met meer mensen over gehad en het is dus zo dat je echt een voordeel doet met een lange slag krukas aangezien je gewoon veel makkelijkere weg rijdt, een hoger koppel hebt en een breedere powerband. Het probleem met schakelbrommers tegenwoordig is eigenlijk dat het piekvermogen erg hoog licht maar het koppel vrij laag is. Waardoor je echt goed moet vertanden om telkens in de powerband te vallen. Met zo'n lange slag heb je dat vele malen minder.

heb ff op de link gekeken maar heb geen goede zuigers kunnen vinden.. zal powerseal binnenkort even bellen.. waarom heb je trouwens zelf niet gekozen voor een zuiger van iets meer als 50mm?

zo okt 28, 2007 4:19 pm
Profiel WWW
Patrick V
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
mijn cilinderkop was al berekend op een mhr team zuiger en gedraaid dus pas later had ik in de gaten van shit ik kon nog groter maar goed dan maar deze zuiger en kop rijden, waarschijnlijk zal daar ook genoeg vermogen in zitten

wo okt 31, 2007 11:38 am
Profiel
carloman
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
heb powerseal gebeld en gevraagd wat ze voor me kunnen doen.. ook heb ik gevraagd naar de rotax zuigertjes.. en ze zouden gaan kijken wat ze voor me kunnen doen

wat de man zei dat wel erg lastig is is dat je met de hoogte van de zuiger zit en de penmaat misschien dat jij hier mee vanaf weet en of hier een oplossing voor te vinden is omdat jou kop ook bewerkt is naar de zuiger

als ik men cilinder terug heb van goot stuur ik em naar powerseal op met een oude zuiger er bij zodat ze kunnen kijken wat ze voor me kunnen doen

met 43mm slag en 51mm zuiger zou ik wel mooi uitkomen op 87cc tjes:D met een 51,5mm zuiger op 89cc dat zou helemaal super zijn:D:D

wo okt 31, 2007 2:56 pm
Profiel WWW
BKD
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
De cilinder zover ophogen zodat de zuiger mooi gelijk ligt aan de onderkant spoelpoorten en hopen dat je zuigerveren niet boven je deck uitkomen anders wordt het alsnog de hele cilinder ophogen. als het lukt ist mooi

wo feb 06, 2008 6:47 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Patrick V, aangezien jij je cilinder al opgefreesd hebt naar een 50mm zuiger, is je timing nog veel veranderd?? Ik denk dan namelijk dat al je boostpoort bijv. al zowiezo een stuk zakt omdat deze omhoog gericht staat.

wo feb 06, 2008 7:08 pm
Profiel
-fokko-
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
carloman schreef:
met een 51,5mm zuiger op 89cc dat zou helemaal super zijn:D:D

Toevallig heb ik nog een Wiseco zuiger 51,5 mm liggen, pen 12 mm, wel met 2 veren; maar daar sprint ik zelf ook mee.

za feb 23, 2008 8:20 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3