HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za feb 08, 2025 5:30 am




Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Krukas met langere slag. 
Auteur Bericht
Patrick V
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Zwammerdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
@ carloman

Als je powerseal nou even belt ;) Ze leveren vertex zuiger waar ik ook aan het kijken was voor in mijn 50mm hebo, die zuiger zitten normaal in een rotax kart (100cc) die lopen van 48 mm volgens mij tot 52 als ik het goed zeg...

hier heb je een link van alle zuigers die vertex levert.

http://www.vertexpistons.com/Vertex%20c ... %20web.pdf

Vervolgens over dit lange slag verhaal. Ik heb het hier met meer mensen over gehad en het is dus zo dat je echt een voordeel doet met een lange slag krukas aangezien je gewoon veel makkelijkere weg rijdt, een hoger koppel hebt en een breedere powerband. Het probleem met schakelbrommers tegenwoordig is eigenlijk dat het piekvermogen erg hoog licht maar het koppel vrij laag is. Waardoor je echt goed moet vertanden om telkens in de powerband te vallen. Met zo'n lange slag heb je dat vele malen minder.

_________________
Gpr


vr okt 19, 2007 12:12 pm
Profiel
carloman
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Zeewolde
Antwoord met een citaat
Bericht 
Patrick V schreef:
@ carloman

Als je powerseal nou even belt ;) Ze leveren vertex zuiger waar ik ook aan het kijken was voor in mijn 50mm hebo, die zuiger zitten normaal in een rotax kart (100cc) die lopen van 48 mm volgens mij tot 52 als ik het goed zeg...

hier heb je een link van alle zuigers die vertex levert.

http://www.vertexpistons.com/Vertex%20c ... %20web.pdf

Vervolgens over dit lange slag verhaal. Ik heb het hier met meer mensen over gehad en het is dus zo dat je echt een voordeel doet met een lange slag krukas aangezien je gewoon veel makkelijkere weg rijdt, een hoger koppel hebt en een breedere powerband. Het probleem met schakelbrommers tegenwoordig is eigenlijk dat het piekvermogen erg hoog licht maar het koppel vrij laag is. Waardoor je echt goed moet vertanden om telkens in de powerband te vallen. Met zo'n lange slag heb je dat vele malen minder.


heb ff op de link gekeken maar heb geen goede zuigers kunnen vinden.. zal powerseal binnenkort even bellen.. waarom heb je trouwens zelf niet gekozen voor een zuiger van iets meer als 50mm?


zo okt 28, 2007 4:19 pm
Profiel WWW
Patrick V
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Zwammerdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
mijn cilinderkop was al berekend op een mhr team zuiger en gedraaid dus pas later had ik in de gaten van shit ik kon nog groter maar goed dan maar deze zuiger en kop rijden, waarschijnlijk zal daar ook genoeg vermogen in zitten

_________________
Gpr


wo okt 31, 2007 11:38 am
Profiel
carloman
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Zeewolde
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb powerseal gebeld en gevraagd wat ze voor me kunnen doen.. ook heb ik gevraagd naar de rotax zuigertjes.. en ze zouden gaan kijken wat ze voor me kunnen doen

wat de man zei dat wel erg lastig is is dat je met de hoogte van de zuiger zit en de penmaat misschien dat jij hier mee vanaf weet en of hier een oplossing voor te vinden is omdat jou kop ook bewerkt is naar de zuiger

als ik men cilinder terug heb van goot stuur ik em naar powerseal op met een oude zuiger er bij zodat ze kunnen kijken wat ze voor me kunnen doen

met 43mm slag en 51mm zuiger zou ik wel mooi uitkomen op 87cc tjes:D met een 51,5mm zuiger op 89cc dat zou helemaal super zijn:D:D


wo okt 31, 2007 2:56 pm
Profiel WWW
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
De cilinder zover ophogen zodat de zuiger mooi gelijk ligt aan de onderkant spoelpoorten en hopen dat je zuigerveren niet boven je deck uitkomen anders wordt het alsnog de hele cilinder ophogen. als het lukt ist mooi

_________________
BKD 70cc sprinter


wo feb 06, 2008 6:47 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Patrick V, aangezien jij je cilinder al opgefreesd hebt naar een 50mm zuiger, is je timing nog veel veranderd?? Ik denk dan namelijk dat al je boostpoort bijv. al zowiezo een stuk zakt omdat deze omhoog gericht staat.

_________________
Thom'z BeunBaas


wo feb 06, 2008 7:08 pm
Profiel
-fokko-
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 23, 2008 8:15 pm
Berichten: 48
Woonplaats: Ermelo
Antwoord met een citaat
Bericht 
carloman schreef:
met een 51,5mm zuiger op 89cc dat zou helemaal super zijn:D:D


Toevallig heb ik nog een Wiseco zuiger 51,5 mm liggen, pen 12 mm, wel met 2 veren; maar daar sprint ik zelf ook mee.

_________________
Let the torque do the work


za feb 23, 2008 8:20 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: