Auteur |
Bericht |
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Dus je wilt je zuiger voor ongeveer 5 mm in je kop laten lopen? Dan moet hij ook langs de rand van de overgang van je cilinder naar je kop.
Je hebt trouwes ook geen wand daar zitten.
edit.
Ik zie net dat je zegt dat er niet opgelet word als er gepraat word over het ophogen van je cilinder. in je begin post zeg je dit ZELF ook.
|
wo jun 13, 2007 4:48 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Roman S.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 10:34 pm Berichten: 48
|
Ja, omdat ik graag een discussie hierover op gang wil helpen. Verderop werd gezegd dat het beter is je cilinderkop erop aan te passen. Maar als je commentaar hebt PM me dan even, geen trek me topic daarvoor te verneuken.
Nouja, 5mm de kop in laten lopen weet ik niet. Misschien dat het handiger is de ideale verhouding te vinden tussen ophogen en kop aanpassen. Hoop eigenlijk dat er iemand reageert die zoiets uit ervaring kan vertellen, want zo blijft het bij gissen natuurlijk.
|
wo jun 13, 2007 4:56 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
we kunnen niet van te voren zeggen wat de ideale verhouding is tussen onder ophogen en het aanpassen van je kop.
dat staat of valt allemaal op hoe je poorten komen te staan !!
als je een beetje handig bent kan je met je orginele poortmap aan de reken gaan en steeds bereken hoe je poort timing is met een bepaalde ophoging.
en nee hij kan niet in je kop "lopen" , je zuiger veer zal breken door de richel en d'r zit geen nicasiel.
Je moet ook zelf wat nuttigs neer zetten dan dom weg bleren.
_________________ www.club-racing.nl
|
wo jun 13, 2007 5:50 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Je kunt niet met een 44mm slag gaan rijden zonder een ophoogplaat te gebruiken. Je moet sowieso beide doen of alleen ophogen. Zoals rs_70_power al zegt mogen je zuigerveren niet over het aluminium van de kop lopen. Dus je kunt je zuiger hooguit een 1mm boven je cilinder uit laten steken. Misschien iets meer misschien iets minder maar dat ligt eraan waar je zuigerveer zit. Als nou eens een poortmap post dan word het allemaal een stuk makkelijk. Kijk ook eens bij dit project.
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=16060
"Even" doorbladeren dan kom je ook een stukje tegen over een am6 malossi cilinder met een 44mm slag krukas, en hun laten de zuiger ook wat boven de cilinder uit komen. Is dan wel op een kreidler blok maar dan krijg je toch een beetje een idee.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
wo jun 13, 2007 6:09 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Roman S.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 10:34 pm Berichten: 48
|
Erg bedankt Rudolf, heb het gelezen, en ben een stuk wijzer geworden.
Ik heb zelf op het moment nog een onbewerkte MHR80 Replica, en deze is gelukkig uit de fabriek al niet zo scherp getimed. Dus misschien dat ik hiermee een 44mm slag kan draaien. Van het weekend maak ik een poortmapje, en zullen we kijken hoe het er voor staat.
Bedankt, jullie horen nog van mij.
|
wo jun 13, 2007 8:24 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
carloman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm Berichten: 26 Woonplaats: Zeewolde
|
als je een krukas gaat rijden met een slag die 5mm langer is gaat de zuiger 2.5mm verder omlaat en 2.5mm verder omhoog.. dus dat zou betekenen dat je een ophoogplaat zou moeten gebruiken van 2.5mm en dat is al heel wat anders
en een mhr80 cil. is std. nogal tam getimed dus zou dat nog wel kunnen denk ik
|
ma okt 01, 2007 11:21 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Waarom draai je de cilinder niet uit dan heb je ook zo 85cc. Dit bespaart je de moeite om je carters aantepassen en een andere kurk te zoeken. ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di okt 02, 2007 8:18 am |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
dat geeft heeele brede zuigers, en heeel verneukte spoelpoorten ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif)
|
di okt 02, 2007 6:28 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
idd , maar soms kan het wel als je genoeg vlees hebt , maat van me hebt een mt , ori 80 ook uit gedraaid naar 96 cc , toen poorten weer recht getrokken enzo , loopt echt mooi laag toerig enzo ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) en toch hard
|
di okt 02, 2007 6:34 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
carloman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm Berichten: 26 Woonplaats: Zeewolde
|
weet 1 van jullie of er bijvoorbeel ook 52mm zuigers te krijgen zijn voor derbi? mijn bidalot cil ik ga namelijk in de prostock klasse rijden dus moet zo dicht mogelijk bij de 90cc zien te komen.. als ik em op laat boren naar 50mm komt hij icm. mijn 43mm slag krukas uit op 84cc maar ik wil natuurlijk zo dicht mogelijk bij de 90cc zien te komen
|
wo okt 03, 2007 4:39 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
ik zeg bel eens een revicie bedrijf oid op
|
wo okt 03, 2007 5:26 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
carloman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm Berichten: 26 Woonplaats: Zeewolde
|
heb powerseal al gemaild maar nog nix terug gekregen.. heb ergens in een ander topic een keer gelezen dat in die maat alleen zuigers met 2 zuigerveren te krijgen zijn dus ben benieuwd
|
wo okt 03, 2007 5:28 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
dildo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 11, 2007 7:51 pm Berichten: 4
|
uhm als je dus echt je cilinder wilt behouden en je gaat hem 5mm ophogen komt er 5x5 = 25 graden bij je timing bij,dan wordt het onrijdbaar...
|
wo okt 03, 2007 5:34 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
carloman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 26, 2006 5:05 pm Berichten: 26 Woonplaats: Zeewolde
|
dildo schreef: uhm als je dus echt je cilinder wilt behouden en je gaat hem 5mm ophogen komt er 5x5 = 25 graden bij je timing bij,dan wordt het onrijdbaar...
je moet je cilinder ook niet 5 mm ophogen maar 2.5 dus komt je timing zon 12.5 graden hoger te liggen.. ik denk dat dat nogal te toen is omdat een gewone mhr niet strak getimed is
|
wo okt 03, 2007 5:38 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Patrick V
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm Berichten: 104 Woonplaats: Zwammerdam
|
@ carloman
Als je powerseal nou even belt ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) Ze leveren vertex zuiger waar ik ook aan het kijken was voor in mijn 50mm hebo, die zuiger zitten normaal in een rotax kart (100cc) die lopen van 48 mm volgens mij tot 52 als ik het goed zeg...
hier heb je een link van alle zuigers die vertex levert.
http://www.vertexpistons.com/Vertex%20c ... %20web.pdf
Vervolgens over dit lange slag verhaal. Ik heb het hier met meer mensen over gehad en het is dus zo dat je echt een voordeel doet met een lange slag krukas aangezien je hoge ik kom hier zo op terug moet even naar de les.. ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif)
_________________ Gpr
|
vr okt 19, 2007 12:11 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
|