Jobra schreef:
je kan met een racer wendbaarder door de bochten als een supermotard hoor?

anders vind ik het raar dat ze met motogp enzo met racer's rijden ipv met supermotards
bij een SM is wat meer input nodig dan bij een racer om hem vlot door de bochten te laten gaan
verder gebruikt men racers omwille van de compactheid en aerodynamica die bij een SM volledig ontbreken, ook de vering van een SM is niet gemaakt om superhoge snelheden aan te kunnen of aan de snelheden bochten te nemen
MAAR, langs bochtige wegen (ardennen, zwarte woud, alpen etc), daar is een SM erg leuk omdat de snelheden niet al te hoog liggen en een SM minder gevoelig is voor oneffenheden in het asfalt, maar ik spreek nu eigenlijk over motoren en niet over brommers
we mogen niet vergeten dat we nog steeds met een 2takt mono cilinder te maken hebben, hetzelfde blok als bij de RS50 of de GPR en ander derbi gespuis, maw, het vermogen van het blok en het koppel zijn nagenoeg gelijk. De snelheden zijn zowiezo niet super (dus niet meer dan 100km/u) en als je een beetje goed kan rijden zal het weinig uitmaken op wat voor'n brommer je rijdt, als je maar zeker bent van de machine en vooral ... van jezelf.
als je een echte allrounder wil, zou ik voor de SM gaan, simpelweg omdat je er meer mogelijkheden mee hebt, ze zitten erg aangenaam (voor rug en polsen toch, het zadel blijft relatief dun hé), je kan er af en toe eens een grindpad of een bosweggetje en relax door de bochten gaan, maar dat moet je met een SM DURVEN, trekken aan dat ding zodat het mooi door de bocht gaat.
+ punten
- zeer goed blok
- mooie vormgeving
- mooie afwerking
- goed frame en rijwielgedeelte
- punten
- banden (vervangen die handel)
- kuipwerk en stickerwerk is gevoelig
- velgen
- remschijven, dat zouden zwevende moeten zijn, maar deze voldoen zeker wel
succes
ps: ga eens naar de dealer, zet er je eens op en voel dan hoe die zit, ik ben 1m90 en vond hem ivg met mijn RS OM (de kleinste van de hoop dus), redelijk klein aanvoelen.
je zou eens moeten rondkijken welke SM's er nog op de markt zijn, en mijn voorkeur gaat dan uit naar de yamaha's, maar goed, jouw brommer, jouw keuze ...
have fun