HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 1:52 pm




Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 flowen? 
Auteur Bericht
etx-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm
Berichten: 99
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: uithuizen
Antwoord met een citaat
Bericht flowen?
je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo... :00/:

_________________
«aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...


ma apr 25, 2005 11:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht Re: flowen?
etx-power schreef:
je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo... :00/:


ik denk dat Flowen het 1e onderwerp wat naar TUNING overgeplaatst mag worden ;)

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


ma apr 25, 2005 11:44 pm
Profiel
Bullet
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm
Berichten: 223
Afbeeldingen: 45
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
ehm je zit een beetje termen van 4takt tuning te vergelijken met 2takt, en dat gaat niet he :P


spruitstuk moet je zo kort mogelijk houden, en het liefst zelfde diametern als je carb.

_________________
B.T. [Bullet Tuning]

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0


di apr 26, 2005 2:04 am
Profiel
locowine
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm
Berichten: 499
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
Antwoord met een citaat
Bericht 
precies wat bullet zegt ja, op een 4 takt heeft het effect maar op een 2t zul je er wrschnlk helemaal niets van merken, misschien zelfs op achteruit gaan...

_________________
er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan


di apr 26, 2005 10:56 am
Profiel WWW
etx-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm
Berichten: 99
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: uithuizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm ja t was maar een idee... toch bedankt voor de reacties :{-):

_________________
«aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...


di apr 26, 2005 3:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou,

Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken.

Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen.

Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten.

De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft.

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


di apr 26, 2005 5:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Robert schreef:
Nou,

Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken.

Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen.

Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten.

De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft.


Plaats @ tuning :P

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


di apr 26, 2005 8:34 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
naja niet echt denk ik tenzij er natuurlijk interessente info over is met goede onderbouwing.


di apr 26, 2005 8:36 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Robert
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik vind het ook niet relevant genoeg.
Maar ik zal spoedig wat leuke info posten.

_________________
Wat niet past, lassen we vast!
Mijn Cross RX
Jägermeister RX
zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl


wo apr 27, 2005 5:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Antwoord met een citaat
Bericht 
uhm flowen heeft wel dergelijk nut bij 2-takt ( wel minder dan 4-takt maar nog steeds ) , dan kan je kijken hoe het mengsel uit je poorten komen , en kan je een beetje voorkomen dat alles direct je uitlaat invliegd .

_________________
www.club-racing.nl


do mei 26, 2005 12:15 pm
Profiel YIM WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron