Auteur |
Bericht |
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
flowen?
je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo...
_________________ «aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...
|
ma apr 25, 2005 11:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Re: flowen?
etx-power schreef: je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo...
ik denk dat Flowen het 1e onderwerp wat naar TUNING overgeplaatst mag worden
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma apr 25, 2005 11:44 pm |
|
|
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
ehm je zit een beetje termen van 4takt tuning te vergelijken met 2takt, en dat gaat niet he
spruitstuk moet je zo kort mogelijk houden, en het liefst zelfde diametern als je carb.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
di apr 26, 2005 2:04 am |
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
precies wat bullet zegt ja, op een 4 takt heeft het effect maar op een 2t zul je er wrschnlk helemaal niets van merken, misschien zelfs op achteruit gaan...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
di apr 26, 2005 10:56 am |
|
|
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
hmm ja t was maar een idee... toch bedankt voor de reacties
_________________ «aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...
|
di apr 26, 2005 3:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
Nou,
Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken.
Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen.
Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten.
De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
di apr 26, 2005 5:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Robert schreef: Nou,
Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken.
Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen.
Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten.
De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft.
Plaats @ tuning
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
di apr 26, 2005 8:34 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
naja niet echt denk ik tenzij er natuurlijk interessente info over is met goede onderbouwing.
|
di apr 26, 2005 8:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
Ik vind het ook niet relevant genoeg.
Maar ik zal spoedig wat leuke info posten.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
wo apr 27, 2005 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
uhm flowen heeft wel dergelijk nut bij 2-takt ( wel minder dan 4-takt maar nog steeds ) , dan kan je kijken hoe het mengsel uit je poorten komen , en kan je een beetje voorkomen dat alles direct je uitlaat invliegd .
_________________ www.club-racing.nl
|
do mei 26, 2005 12:15 pm |
|
|
|