vandaag, 11 juli 2007 veel zitten klooien met het motorblok
was half uurtje vroeger vertrokken @ work, eerst nog gebeld naar motorkit of mijn rs krukas al binnen was (nog steeds niet), dan naar somers in machelen (ijzerhandel) om pakking te halen voor rs (hadden ze niet meer) en daarna naar mijn oma om te gaan avondeten met de familie.
Was mijn pakket van SP ook eindelijk aangekomen, wat bleek nu, ze hadden de verkeerde koppelingskabels meegegeven, en 2 sets van de 3 sets remblokken waren verkeerd en de remsegmenten voor de classic zaten er niet bij :S, begon al goed ...
Om 20u thuis, dadelijk aan het blokje van de classic begonnen. Wilde gewoon de koppelingsplaten vervangen, maar dat heeft bijna 3uur geduurd :S . Nadat ik eindelijk de oude bouten van de veren los had, nieuwe plaatjes erin, nieuwe veren en bouten, koppeling proberen ... werkt niet naar behoren, veel te soepel en onvoldoende.
Hmm, bout van de drukplaat was wel erg ver ingedraaid, dus even terug naar mijn grootouders, luchttol erop, bout los, terug naar huis.
Daar dan na wat klooien ontdekt dat het kogeltje dat tussen de koppelingsstiften hoort er niet zat, dat tussen al mijn andere aprilia spullen gezocht en gevonden en koppeling weer gemonteerd en afgesteld.
Dan begonnen met een NM am6 carterdeksel te plaatsen, goed schoongemaakt, oliepomptandwielen verwijderd (er zat geen olietank meer op de brommer :( ), zelfde met de waterpomp gedaan. Nieuwe neutraalschakelaar erin en olie in het blokkie. Hopen dat er morgenvroeg geen plasje onder staat ...
Dus nu nog snel ff foto's gemaakt, morgen een alu gila erop (aangezien de gietijzer warmloper heeft gehad) en dan blokje weer onder de classic (als alles goed gaat).