Auteur |
Bericht |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
we hebben het er uitgebreid over gehad op 2strok-forum.nl maar we denken dat het bijna niks zal schelen , het scheeld vooral in het koppel .
_________________ www.club-racing.nl
|
zo jun 10, 2007 11:46 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
rudolf schreef: En nu stop ik met Jim zijn topic te verneuken  .
jij mag dat hoor... maar jongens jullie hebben het steeds over een malossi membraam maar ik heb een polini membraam
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
ma jun 11, 2007 3:22 am |
Persoonlijk album
|
 |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
RS_70_power schreef: we hebben het er uitgebreid over gehad op 2strok-forum.nl maar we denken dat het bijna niks zal schelen , het scheeld vooral in het koppel .
koppel * toeren = ?
|
ma jun 11, 2007 7:46 pm |
|
 |
Eef
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 12:59 am Berichten: 324 Woonplaats: Aalsmeer
|
inlaat is altijd een moeilijke vraag over wat het beste is..
je moet gewoon testen in praktijk.. heb 1keer met een veels te lange inlaat gereden, dat reed voor geen meter.. kwam niet meer op toeren enzo..
rij nu met een CR spruitstuk op een standaart aangepast menbraan
_________________ Suzuki GSX-R 600 k1 Honda XR600R Supermotard CRF
|
wo jun 13, 2007 1:08 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
honda cr? welk type?> en dat past gewoon op am6? is zoiets nog duur?
ik zoek namelijk nog iets leuks/korts 
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
wo jun 13, 2007 1:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Erik drd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:29 am Berichten: 83
|
Dr.2Takt schreef: honda cr? welk type?> en dat past gewoon op am6? is zoiets nog duur? ik zoek namelijk nog iets leuks/korts 
pak een malossi voor mb en pas die wat aan
|
wo jun 13, 2007 6:50 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
Tis weer een tijdje rustig geweest... maar hier dan weer een kleine update.
zoals jullie weten zat ik met het tril probleem...
ik heb mijn Krukas laten balanseren:
dat balanceren was wel nodig want de prox zuiger was volgens de jager een behoorlijk zware zuiger.
ook heb ik mijn balansas terug geplaats...
het blok staat dus weer inelkaar, even wachten tot de voetpakking en de pistonclipjes morgen binnen komen en dan kunnen we het blok afbouwen.
ik ben aan het kijken wat een nieuw subframe kost en of hij op voorraad is anders moet ik mijn frame nog even laten lassen.
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
wo jun 27, 2007 4:40 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Ziet er goed uit Jim! Ze hebben er flinke sleuven in moeten maken  . Naja nu op naar de 20+pk's 
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
wo jun 27, 2007 5:29 pm |
|
 |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
is inderdaad veel weg gehaald! wanneer gaat het weer in mekaar? Ben erg benieuwd naar de uitdraai 
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
wo jun 27, 2007 6:12 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|

@ Rudolf, laten we hopen dat we mi eindelijk over de 20 pk grens gaan!!
@ Af1special, als het goed is gaat deze week het blok nog in mekaar, waneer hij op de test bank gaat weet ik nog niet.
er is indd een hoop weg gehaald maar dat komt omdat die zuiger echt Extreem zwaar was (het preciese gewicht weet ik ook niet meer)
ik hoop dat het blok nu ook een stuk beter loopt... de lagers hebben we deze keer met minder geweld in het blok gestopt en de kruk loopt nu ook goed vrij...
wat ik ook nog hoop is dat het blok ook geen olie meer naar binnen zuigt.
ik had ook nog een vraag over het monteren van de krukas keering:
de volgorde van het monteren van de krukas kering?
kant van de koppeling
1 rubber ringetje
2 de kering
3 het stale busje
of
1 rubber ringetje
2 het stale busje
3 de kering
dit vraag ik om dat ik denk als je het op de tweede manier doet dat het randje van de keering dan net over het stale ringetje valt... als dit dus het geval is hebben wij dat altijd op de verkkerde manier gemonteerd.
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
wo jun 27, 2007 7:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
is het blok nog nagefreest?
|
wo jun 27, 2007 9:52 pm |
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
nee
_________________ www.club-racing.nl
|
wo jun 27, 2007 10:08 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|

Eliminator schreef: @ Rudolf, laten we hopen dat we mi eindelijk over de 20 pk grens gaan!!
@ Af1special, als het goed is gaat deze week het blok nog in mekaar, waneer hij op de test bank gaat weet ik nog niet.
er is indd een hoop weg gehaald maar dat komt omdat die zuiger echt Extreem zwaar was (het preciese gewicht weet ik ook niet meer) ik hoop dat het blok nu ook een stuk beter loopt... de lagers hebben we deze keer met minder geweld in het blok gestopt en de kruk loopt nu ook goed vrij... wat ik ook nog hoop is dat het blok ook geen olie meer naar binnen zuigt. ik had ook nog een vraag over het monteren van de krukas keering:
de volgorde van het monteren van de krukas kering?
kant van de koppeling 1 rubber ringetje 2 de kering 3 het stale busje of 1 rubber ringetje 2 het stale busje 3 de kering
dit vraag ik om dat ik denk als je het op de tweede manier doet dat het randje van de keering dan net over het stale ringetje valt... als dit dus het geval is hebben wij dat altijd op de verkkerde manier gemonteerd.
ik heb mijn blok op manieer 2 in elkaar gezet , en is perfect , op explode vieuw staat het ook zo geloof ik
|
wo jun 27, 2007 10:25 pm |
|
 |
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
@ Ruud, we hebben de passing van de lager schalen met een filtolletje na bewerkt, er zat nog wat vuiligheid in. Daarna hebben we de carters goed verwarmd en vielen de lagers goed op zijn plaats. De lagers lopen nu veel soepeler dan dat ze deden!!
@ Hessel, We hebben er dus wel wat aan gedaan
@ Rs Joost, dat klopt dat het op explode view ook zo staat dat zet ons toch een beetje aan het denken... nou we gaan het zo proberen, mocht het nou weer niet goed komen dan gaan we het op manier 2 doen en dan gebruiken we een dubbel werkende keering.
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
do jun 28, 2007 8:57 am |
Persoonlijk album
|
 |
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Dit plaatje had ik nog op m'n computer staan van AM6:
Dit was van een officieel pdf'je van aprilia, de volgorde klopt. Alleen hebben ze een fout gemaakt. De keerring moet andersom aangezien anders hij gaat lekken omdat er in het blok druk is dus zou het de keering 'uitduwen'. Maar zo hoort het dus als je de keerring alleen ff andersom erin zet 
|
vr jun 29, 2007 12:18 am |
|
 |
|