Ey mensen,Ik denk laat ik weer is actief gaan zijn op apriliaforum, en compleet me project is wat anders erop zetten, zoals die op me eigen forum wel al stond... :) Het plan is om de aprilia helemaal op te knappen poedercoaten e.d., maar voorlopig is alles gespoten, en het meeste in elkaar gezet, helaas alweer veel beschadigingen, dus t poedercoaten komt er echt nog een keer van...
Dit is echt een jaren project, gelukkig heb ik niet alles op t forum gezet, anders zou je heel boekwerk te lezen hebben hehe.. Ben er in april 2009 al 3 jaar mee bezig...
Momentele specificatie lijst:* Frame: Aprilia Tuareg Rally
* Achterbrug Aprilia Tuareg Rally
* Voorwiel: 21 inch
* Achterwiel: 18 inch
* Voorband: 21 inch Trak Master
* Achterband: 18 inch Michelin
* Carters: Ongetunede Minarelli rv4
* Cilinder: Polini 47mm 75/76cc Alluminium
* Ontsteking: HPI 2006, die ik niet vonkend krijg, 2e hands he... even bobine, cdi doormeten??
* Carburateur: 24mm Keihin Vlakschuif
* Versnellingsbak: 4-bak standaard
* Voorvork: Aprilia Tuareg Rally
* Remklauw voor: Brembo d8 ik
* Remklauw achter: Brembo d8 ik
* Ketting: Tsubaki Gold Chain
* Uitlaat: Standaard proploos + Demper
* Krukas: Racing, merk weet ik eigk niet
* Luchtfilter: Twin Air Powerluchtfilter
* Membraam: 10 klepper Polini
* Primaire vertanding: 13 tands
* Secundaire vertanding: 43 tands
* Bougie: NGK nog wat...
* Koppelingsveren/drukveren: Mallossi Racing Aprilia rs 50cc
* Snelheid: -onbekend- momenteel doet die t niet
Foto's hoe die ongeveer was toen ik hem kocht:
Foto hoe die er eind 2007 bij stond:Foto achternaaf blank gemaakt:Foto binnenkant blok carter:Foto poortmap 47mm Polini:Foto Aparte Polini Zuiger:Foto eerste idee spuiten brommer (nu van de baan):Foto Polini Cilinder:Foto's hoe het er nu bij staat volgen nog :)
Voorlopig gaat het iets gestager verder omdat ik momenteel geen werk heb, en geen werk is geen geld dus moet maar even bezig gaan met alles
brandschoon maken .e.d
31-08-07 - Vandaag hem gemaakt en gestart, hij liep als een beest.. maar hij is alweer kapot.. Het veel voorkomende probleem bij een RV4 motorblok heb ik last van. De koppeling werkt niet juist..
Ook al staat die in de versnelling kan ik hem gewoon nog erdoorheen duwen... De koppeling houd hem teveel vast.. Dit probleem ook maar weer proberen op te lossen en hopen dat ik dan wel goed kan rijden.
01-09-07 - Gisteravond politieachtervolging gehad..Mijn brommer deed het gistermiddag weer niet, en ik had hem gisteravond weer gemaakt, ik had weer problemen met de koppeling. Het bekende Minarelli RV4 probleem. Ik had een frame met bekabeling een motorblok een tank en een buddyseat erop zitten. Geen verlichting, geen kenteken plaat niks niet. Rijd ik zonder helm even de straat uit om dat ding te testen.
De rondweg op bij ons.
En toen..
FUK !!!
(het was inmiddels een uur of 22.00 en dus pikdonker)Er kwam een opel vivaro politiebus me tegemoet rijden. Die daarna probeerde me op mijn baan klem te rijden. Er zat nog een krappe meter tussen de bus zijn spiegel en de biels van de weg. Ik ben er gauw tussendoor gereden en toen binnendoor alle kanten opgereden. En die politie bleef me maar volgen, toen ben ik snel binnendoor wat weggetjes ingegaan, ook waar zij niet door kunnen. Waarna ik snel naar het huis van mijn oma ben gereden en daar mijn brommer op de buurt gestalt heb. Naar binnen gegaan en later opgehaald door mijn vader. Vandaag hem weer weggehaald met mijn vader..
Wat heb ik een geluk gehad, en ben ik verstandig geweest om door te rijden.
Anders had ik 5 boetes in ieder geval en in beslaglegging van me brommer boven het hoofd hangen !!!
Doe me dit niet na, en zorg dat je kentekenplaat je licht op je brommer zit en doe een helm op je kop!!!
OOK ALS JE HEM EVEN GAAT TESTEN !!!Juist dan, het risico dat je brommer vastslaat of zoiets is natuurlijk groter, je denkt dat je hem gemaakt hebt, maar misschien heb je wel iets over het hoofd gezien.
Ik ben goed geschrokken en hoop dat dit jullie bespaard blijft !!!Achteraf kan je er wel om lachen :mrgreen:
Groetjes,
UpdateEerst wat foto's van me frame:
Op deze foto zie je wat duidelijker de metallic kleur van mijn frame:
Frame op z'n kant:
Frame van bovenaf met achterbrug er tussen geschoven voor het idee:
Kleur van me stuur:
Totaalbeeld van me stuur:
Achterbrug:
Twee van me zijkappen:
Wat spul bij elkaar, ook me 2 velgen zonder banden:
update 24-05-08
Eindelijk achterbrug eronder...
Frame bekleed met rubberen binnenband, het gedeelte waar de kabelboom langs gaat is zo extra beschermd.
Frame in me hokje tijdens opbouwen, naast één van de rs'jes van mijn broer
Frame vanaf andere kant, met me crossbanden erachter.
Me koppeling heb ik eerst volledig uit mijn blok gehaald en opgestuurd naar iemand die ik ken via aprilia forum, en waar ik dus verre vertrouwen in heb, dat ik me koppeling blindelings heb opgestuurd na 1 gesprek op msn. Hopelijk kan hij er dus een 5 plaats voor maken.
Me blok is in dus verre goed zo, dat ik maandag em kan gaan ontvetten en daarna spuiten.
Verder als me koppeling dan terug is, is het grotendeels alles eronder zetten en aansluiten, en weer is rijden.
Me koppeling was niet 5 plaats te maken... Dus tja, dan maar goed afstellen, momenteel de laatste tests deed de koppeling het best aardig... Misschien nog wat bijstellen, maar mag niet klagen...
Eenmaal de 24mm Keihin aangesloten kreeg die verreweg teveel benzien, dus luchtfilter eraf, en toen blies die behoorlijk, al moet ik zeggen dat die met de 21mm Dell'orto stukken harder ging...
De cilinder kreeg gewoon verreweg teveel benzine, dus ik afstellen heb ik t gore geluk dat me stelschroefje van lucht en stationairschroefje eruit vallen, dus k zat weer met me handen in t haar... Wat nou weer...
Nou kleinere sproeier gehaald, en gelukkig via mp revisiesetje voor carb op de kop weten te tikken...
Nieuw luchtfilter gekocht van Twin Air, omdat het Malossi filter niet paste op de 24mm carburateur, aangezien hier een vaste kelk op zat, op die dell'orto kon ik willekeurig losse kelkmaten draaien... Dat ging dus niet meer op, dus had een carburateur nodig,, voor de gore pech was het weer eens een lastige maat en kon dat luchtfilter dus eerst weer apart worden besteld... Dus dat liep weer lekker allemaal traag...
Nou ondertussen had ik omdat ik niks te doen had me originele ontsteking eruit getrokken, kabelboom verwijderd en me hpi erin gezet... Wat zat er nou weer tegen, ja hoor... Al van alles geprobeert, maar dat ding wil gewoon niet vonken....
Onderhand verder alles aan t blok al goed zitten, behalve die ontsteking die moet vonken... Dus ikga nog wel t een en ander proberen, en anders dnek ik dat ik n dooie 2e hands ontsteking ehb gekocht
Hoe de brommer er enkele weken bij stond, nu is die gek genoeg weer veel kaler