Auteur |
Bericht |
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
ik heb em geprobeerd: rode en groene aangesloten op m'n cdi (blijkt notabene ook nog een TOP Performance te zijn, en ja die mogen niet kapot! ) De gele weer op m'n spanningsregelaar en ja hoor hij vonkt!
Ik heb nu nog de tank eraf, de witte en de roodwitte draad niet aangesloten, maar nadat ik de 2e draad weer op m'n tank heb gesoldeerd ga ik eerst effe op 2 draden rijen.
Nadeel: Volgens mij kan ie dan niet uit op 't contact of wel?
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
ma mei 28, 2007 12:07 am |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja daar is die rood/witte draad ook van
Als je geen aansluiting daarvoor hebt dan kan je die ook gewoon aan de groene draad maken die vanuit je blok op de cdi zit. Cdi's die namelijk wel zo'n 4de aansluiting hebben daar zit de groene intern ook aan de rood/witte.
|
ma mei 28, 2007 12:37 am |
Persoonlijk album
|
|
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
dank je, hij loopt als een tiet en lekt als een vergiet (zit nl. een gat in 't blok, omdat m'n neutraal kapot is gedraaid en ik hem toen heb geprobeerd uit te boren.) Kortom, rood-witte draad eraan en naar de lasboer.
Oh jah en ff tussen BKD en RS Patrick: Make peace not war, maarre BKD had in mijn geval gelijk, dat wil niet zeggen dat dat overal het geval is!
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
ma mei 28, 2007 9:55 am |
|
|
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
okee, volgende probleem: hij start al niet meer.
Eerst ging ie in 1 nog naar 10k in 2 naar 8.5 en in 3 slechts 6k (4, 5 en6 kunnen niet omdat ie anders te laag in ze toeren komt.), weet iemand waar dat aan lag (onder de 4k moet je meelopen, want de rx neemt het dan niet zelf over )?
En nu start ie niet meer, hij loopt wel een beetje tot 3.5-4k maar verder komt ie niet. Ik moet meelopen anders gaat ie uit.
Zou dit kunnen liggen aan het feit dat alle olie gewoon wegloopt?
Ik hoop et wel, want ik heb al gekloot met de carb afstelling.
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
ma mei 28, 2007 12:17 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
dat alle olie wegloopt? das ook nie goed heur..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma mei 28, 2007 12:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
sybrand schreef: ik heb em geprobeerd: rode en groene aangesloten op m'n cdi (blijkt notabene ook nog een TOP Performance te zijn, en ja die mogen niet kapot! ) De gele weer op m'n spanningsregelaar en ja hoor hij vonkt! Ik heb nu nog de tank eraf, de witte en de roodwitte draad niet aangesloten, maar nadat ik de 2e draad weer op m'n tank heb gesoldeerd ga ik eerst effe op 2 draden rijen. Nadeel: Volgens mij kan ie dan niet uit op 't contact of wel?
valt je tegen, TP cdi is rotzooi
|
ma mei 28, 2007 12:35 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
je olieprobleem zou ik toch echt eerst oplossen maar dat heeft eigenlijk weinig te maken met het slecht lopen van de brommer. Dat wordt toch een keer alles goed bekijken en zorgen dat er nergens valse lucht zuigt en de zorgen dat de afstelling oke is van zowel de carb. als de ontstekingen mocht je daar aan gezeten hebben.
|
ma mei 28, 2007 4:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
en je rijd wel door zonder olie in je vertandingsbak das niet egt slim, ik zou eerst alles goed dicht en idd net wat cebess zegt alles checken op valse lucht en dan beginnen met afstellen
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma mei 28, 2007 6:02 pm |
|
|
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
sry. Vanmiddag opgelost. idd valse lucht. en ik breng em morge naar de lasboer. hope dat daarna alles is opgelost en dat ik weer volgas naar school kan
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
ma mei 28, 2007 10:56 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Racekees schreef: sybrand schreef: ik heb em geprobeerd: rode en groene aangesloten op m'n cdi (blijkt notabene ook nog een TOP Performance te zijn, en ja die mogen niet kapot! ) De gele weer op m'n spanningsregelaar en ja hoor hij vonkt! Ik heb nu nog de tank eraf, de witte en de roodwitte draad niet aangesloten, maar nadat ik de 2e draad weer op m'n tank heb gesoldeerd ga ik eerst effe op 2 draden rijen. Nadeel: Volgens mij kan ie dan niet uit op 't contact of wel? valt je tegen, TP cdi is rotzooi
Niks mis mee met die TP CDI's hoor, beter als de standaard CDI.
Ik heb er nog nooit last mee gehad, Standaard CDI units haal ik er meestal gelijk af als ik een RS snel maak omdat die het nog al eens willen begeven als je een paar minuutjes boven de 10.000~11.000 toeren hebt gereden.
Onstekings Curve is ook veel beter bij een TP CDI unit.
|
ma mei 28, 2007 11:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
Gewoon vale lucht is toch niet het probleem. Ik tank mengsmering en m'n carter is lek, maar voordat ik m'n brommer ging reviseeren lie ie 88 en nu nog maar 65. Hij trekt naar 11k in 1 naar 9.5 in 2 en 3/m 6 trekt ie niet verder dan tot 65 kmp/u. Mijn bougie is zwartgrijs.
Kan iemand verklaren waarom ik als ik zonder choke vol gas geef van z'n 1 hij ineens heel gek doet en het geluid maak van een stervende giraf (southpark: bwoooop) en dan dreigt uit te vallen. Toen dacht ik dat ie teveel lucht kreeg en heb ik het luchtfilter dichtgeplakt op een klein gaatje van een spijker na.
Ikdenk, dat als een vuurtje te weinig lucht krijgt, er roet komt (zwarte bougie), maar hoe kan ie te weinig lucht krijgen als ie pas trekt met een afgeplakt luchtfiler.
Hiervoor had ik een B9 bougie en trok ie in elke versnelling tot bijna 12k bahalve in 2. Moet ik door plotselinge betere prestaties (eerst ging ie in 1 egt geen 40) een grotere of kleinere (ik heb een 17.5 mm carb) sproeier derin doen? HELP (ik zet em morgen bij de lasboer btw.)
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
di mei 29, 2007 7:26 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
zo te horen is je sproeier te groot maar het kan ook zijn dat er rommel in je carb zit of je vlotter in je carb niet goed werkt.
|
di mei 29, 2007 8:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Als hij ergens valse lucht trekt tussen de Na de Carburateur kan je met het luchtfilter en Carburateur doen wat je wilt maar hij zal dan nooit goed lopen...
|
di mei 29, 2007 10:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
sybrand
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm Berichten: 76
|
als et iet is met m'n vlooter, hoe is dat dan op te lossen?
oh en hij liep 70 vanavond op 8k in 5 en in 6 verloor ie z'n toeren ineens.
_________________ MH RX repairs in halfvolle gang
|
di mei 29, 2007 11:12 pm |
|
|
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
_________________ Niets
|
di mei 29, 2007 11:36 pm |
|
|
|