HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo feb 09, 2025 12:25 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Rx50 Vonkt niet en ontsteking is prima? 
Auteur Bericht
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
als bezi benzine betekent kan dat kloppen, m'n tank heeft nog maar 1 draad erop en de vacuum doet het niet (losmaken=lekken) verder heb ik idd een gele draad in de cdi zittuh.

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


vr mei 25, 2007 7:05 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Bericht 
en die moet je er dus uit halen ;) die gele moet naar de stroom regelaar , die laat de accu op en verzorgt het licht, er moeten dus 3 draden in de cdi/bobine
loopt hij alweer dan??

_________________
BKD 70cc sprinter


vr mei 25, 2007 7:15 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
nee, anders had ik dit topic niet gemaakt, maar hij starte na de revisie juist door het aansluiten v e geel draadje op de cdi (1e pin van rechts) en er zitten 4 punten op dus tog ook 4 draden lijkt me.

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


vr mei 25, 2007 9:27 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Bericht 
neej als er stroom op de gele draad zal staan zal hij nooit vonken, sluit als eerst alles ma eens goed aan

_________________
BKD 70cc sprinter


za mei 26, 2007 10:02 am
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
vet raar, maar je ben echt een @!#W$#%#%#^#@$ (held) als het werkt.

ik zal binnenkort ff proberen weer met de kabels te rommelen

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


za mei 26, 2007 2:35 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
nou, je CDI is in iedergeval kapot nu als je de gele draad op de CDI hebt aangesloten.


za mei 26, 2007 9:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
ik denk et niet, waarom zou dat? Dat kan niet als je het bedradingsschema v e rs bekijkt.

btw: hoe kan ie kapot zijn als hij eerst starte door die draad aan te sluiten?

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


za mei 26, 2007 10:18 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Bericht 
als je de gele op de cdi aansluit gaat hij niet kapot, de 4de aansluiting is ervoor bedoeld om er bijv. een kill switch op te zetten, maar hep je al weer wat geprobeerd??

_________________
BKD 70cc sprinter


zo mei 27, 2007 11:58 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Gele draad is 37 volt, denk niet dat de 5 volt condensators in je CDI dat erg lekker vinden, dat hij starte met die gele draad er op was gewoon dat ze stroom kregen eventjes ook al was het teveel en vervolgens door brande.
Er zitten een paar condensatortjes in je CDI als er 1tje doorbrand dan gaat je onsteking van tijd af, ligt er aan welke doorbrand hoe erg, meestal vonkt hij nog wel maar start hij niet meer dan.
Blaas je er eentje op dat hij echt stuk klapt of branden er meerdere tegelijk door dan vonkt hij niet meer.

Zo als je zelf al zij was bij jou de groene draad beschadigt, dat is de draad die normaal de condensators laad, kan zijn dat die kortsluiting maakte ergens en de condensators al had beschadigt waardoor toen je het repareede hij zze niet meer opgeladen kreeg en de gele draad die meer stroom geeft lukte dat toen dus wel tot dat ze helemaal kapot gingen.
Ik kan niet zien hoe en waar jij dat groene draadje weer gesoldeerd hebt, zou dus ook kunnen dat je het niet goed hebt gedaan en juist nog meer schade aan de spoelen hebt aangericht (slechte gesoldeerd/te heet en spoel verbrand/verkeerde plaats/kortsluiting) waardoor hij geen of niet genoeg stroom meer geeft op de groene draad.

Overigens hoe kom je op het idee om een draad die duidelijk niet op je CDI unit hoort te worden aangesloten er op aan te sluiten? je ziet toch dat hij veel langer is als de rest van de draaden en dat hij op de spannings regelaar hoort? :0o:


zo mei 27, 2007 1:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Bericht 
ja, maar er staat niet constant stroom op he,als jij begint met aandrukken komt er stroom op te staan en vonkt hij niet, het is niet zo dat als het een keer doet dat hij gelijk kapot is.

_________________
BKD 70cc sprinter


zo mei 27, 2007 1:31 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
BKD heeft gelijk volgens mij, hij vonkt heel zwak en daarna niet. En een maat van mij met ook een rx uit 2000 heeft ook de gele erop, daarom zit ie op de 4e. (had hij ook zei 'ie)

Ik had zelf al het idee dat die voor een evt. kill switch was, maar had et niet egt door. Ik heb btw. de groene draad (die gewoon meegenomen was door m'n vliegwiel en zo losraakte) gesoldeerd op de middelste van 3 pinnetjes bij m'n spoelen (naast de zo'n andere die op de 1e van links zit, waar hij ook al zat) zoals het hoort.

Ik wil er vanavond mee bezig en dan horen hullie wel weer. (ik ben benieuwd)

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


zo mei 27, 2007 1:45 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Bericht 
BKD, als je de gele draad aansluit en hem probeert te starten op wat voor manier dan ook dan komt er stroom op te staan en is het dus einde verhaal.

Sybrand, dat hij heel ff zwak vonkt en daarna niet meer is dus presies wat ik al zij, je condensators zijn naar de klote in je CDI, ze houden hun lading niet meer vast.

Ducati onstekings bedrading is van af de spoelen en CDI is:
rood = signaal pickup
groen = laadstroom condensators CDI
Wit = Massa CDI direct trug naar de spoelen
Geel = 37 volt wissel stroom voor de spanningsregelaar (verlichting/laadstroom accu)

Rood/Witte draadje op de CDI is je Contact.
Groene draad vast aan/in de CDI is de Massa naar het frame.


zo mei 27, 2007 2:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Bericht 
ik heb een eigen kabelboom gemaakt en gebruik de gele draad dus ook via het contact en daarna op de cdi en dat gaat al een hele tijd goed, dusja dan klopt jouw verhaal niet helemaal

_________________
BKD 70cc sprinter


zo mei 27, 2007 2:38 pm
Profiel
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Bericht 
jullie hebben allebei iets, maar na het proberen merken we het wel.
ik denk in ieder geval dat een boel mensen hetzelfde hebben als ik en BKD en dus dat ook BKD wel gelijk kan hebben: Als de 4e pin de kill. is dan is het zo dat als er een voltage op komt te staan (bij't starten dus) dat een relais de rest stil legt en dan lijkt de zooi kapot.

Als ie zonder de gele niet start heeft Patrick gelijk en is ie egt kapot, maar daar red ik me dan wel weer mee (hoe dom de gemaakte fout ook is).

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


zo mei 27, 2007 3:22 pm
Profiel
rxpower
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo sep 06, 2006 4:26 pm
Berichten: 93
Bericht 
oftewel wordt dus nieuwe cdi kopen :P


zo mei 27, 2007 3:59 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: