HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo feb 09, 2025 1:22 am

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 met electrische start geen vonk 
Auteur Bericht
Karel-RS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht met electrische start geen vonk
Hoi!
heb tijdje geleden een rs50 gekocht uit 2000, loopt mooi, moest alleen worden aangelopen omdat de startmoter vast zat. heb ik inmiddels verholpen door hem los te halen en alles schoon te maken en vervolgens in te vetten, kom ik bij het volgende probleem: met koude moter loopt ie binnen een halfe meter duwen, maar met de electrische start(die verder goed rond draait) wil hij niet starten, alleen heel soms als hij warm is(hij vonkt trouwens de ene keer wel, de andere keer niet met elec. start). wat ik op het bedradings schema heb gezien is dat de vonk wordt opgewekt door dynamo, dus het kan ook niet zo zijn dat de startmoter alle stroom wegpakt voor de vonk(toch?).
er zit verder trouwens geen shoke op, maar met aanlopen is hij ook niet nodig, dus ik denk niet dat dat de boosdoener is.
wie kan mij helpen?

zo mei 20, 2007 6:20 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
ontsteking staat helemaal los van de rest van de elektrische installatie van de brommer. Zorg voor een goede volle accu en zorg ervoor dat je vonk ook goed is (mooi blauw).

zo mei 20, 2007 6:55 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Karel-RS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
cebess schreef:
ontsteking staat helemaal los van de rest van de elektrische installatie van de brommer. Zorg voor een goede volle accu en zorg ervoor dat je vonk ook goed is (mooi blauw).

volle accu is het probleem niet, zelfs met auto accu wil hij niet.
hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel(goed) vonkt bij elec. start?

zo mei 20, 2007 7:45 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
het verschil tussen elektrische start en aanlopen is dat bij elektrische start het vliegwiel minder snel rond gaat dan bij het aanlopen. Dus is je vonk waarschijnlijk te zwak wat weer aan een aantal zaken kan liggen zoals: bougie, dop, kabel, bobine/cdi, spoelen, vliegwiel. Maar weet je heel zeker dat je vonk er niet is als je elektrisch start? Haal ook eens de rood/witte draad uit je cdi en probeer het dan nog een keertje.

ma mei 21, 2007 7:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Karel-RS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
cebess schreef:
het verschil tussen elektrische start en aanlopen is dat bij elektrische start het vliegwiel minder snel rond gaat dan bij het aanlopen. Dus is je vonk waarschijnlijk te zwak wat weer aan een aantal zaken kan liggen zoals: bougie, dop, kabel, bobine/cdi, spoelen, vliegwiel. Maar weet je heel zeker dat je vonk er niet is als je elektrisch start? Haal ook eens de rood/witte draad uit je cdi en probeer het dan nog een keertje.

ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen dat ik zo dom ben geweest, maargoed, toen hij met elec. start niet goed wou vonken(ene keer wel, andere keer niet) lag dat aan de bougie, die kapot was (hij vonkt namelijk wel, alleen zwak)heb vanmiddag even de bougie kabel in de contactspray gezet(alleen de binnenkant) en ga vande week even een nieuwe halen, hij was namelijk een beetje geoxideert bij de cdi.
toen ik hem daarna uitprobeerde(zonder ori luchtfilter, tank e.d. lag er nog af) wou hij wel starten, zet ik hem weer in elkaar(met luchtfiler) start ie weer niet... ik ga zo eens even proberen zonder die rood/witte draad:)
tnxs iig!

ma mei 21, 2007 8:26 pm
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]