HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo maart 12, 2025 11:32 am




Antwoord op onderwerp  [ 553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 37  Volgende
 HOWTO: reviseren van het am6 blok 
Auteur Bericht
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja hebben we geprobeerd maar de hele schakelvork bleef gewoon hangen ...
We hebben het hele blok weer uit elkaar gehaald en zit nu weer bijna in elkaar ...
Dus morgen eventjes in m'n rs zetten en kijken of het dan wel wil :P
waarschijnelijk ringetjes om de verkeerde as gezet ...

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


za feb 24, 2007 8:05 pm
Profiel WWW
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik doe meestal als de krukas er nog niet inzit en alleen de bak, ff carterhelften op elkaar duwen (goed strak) en dan testen of alles vrij draait. Vervolgens as erin, carters goed sluiten en klaros :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


za feb 24, 2007 8:59 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
Afbeelding

Ik heb me blok precies in dezelfde fase als dit plaatje nu. Zou ik nou moeten kunnen schakelen als ik ff me schakelpook erop zet?

want als ik dat probeer doet ie dat dus niet..


wo apr 11, 2007 1:14 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nee je blok carters moeten ook tegen elkaar zitten en dan moet je kunnen schakelen.. :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


wo apr 11, 2007 2:09 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb het al :^^: ik zat verkeerd met de vorken in de verkeerde gleuven van de schakelwals. Nu zit het goed en hij schakelt wel. Ook zonder dat de carters dus al op elkaar zitten.


wo apr 11, 2007 2:49 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
Moet er bij je balansas wel of niet een ring boven?

-Easyparts zegt van niet,
-exploded view die ik heb zegt ook van niet. (van AM6 cd rom)

-filmpje van een AM6 cdrom van aprilia zegt van wel, maar je ziet van niet :S:

-howto van BrommerForum zegt van wel
- dit plaatje, http://img89.imageshack.us/img89/5183/b ... ingey3.jpg (ook van die AM6 cdrom) zegt dus van wel

-en als ik hem dicht doe het blok en schud, hoor ik dat er iets speling heeft maar kan niet met zekerheid zeggen of het de balansas is



Moet hij er nu wel of niet op?

En zo ja, weet iemand maten?

(ik weet niet meer of er één zat met demonteren aangezien als je je blokhelften scheid, vallen er ringen e.d. naar beneden..)


wo apr 11, 2007 3:37 pm
Profiel
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am
Berichten: 421
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Scheveningen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
Nu gaan we de koppeling demonteren, haal de drukveren los met de 4 kruiskopboutjes. En haal je koppelingsdrukplaatje er vanaf.
Haal dat kleine stiftje eruit. Deze kan je er gewoon uit trekken..
Vervolgens kantel je je blok naar de koppelingskant. Nu valt er een kogeltje en een lange stift uit. Berg deze netjes op.

Tol daarna de moer los. Met dop 17 (ga niet met je platte schroevendraaier je binnenhuis blokkeren, want dan breekt het geheit af) haal het binnenhart eruit. Nu zie je een koppelings opdik plaatje zitten. Haal deze eruit en berg hem op.




uuuhhhhhmmmmm draait je koppelingshart dan niet mee :00/:
die moet je tog op de 1 of andere manier zien te blokkeren tog (?)

_________________
D.I.Y. ALL THE WAY


do mei 03, 2007 9:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
rs 50 extrema schreef:
Citaat:
Nu gaan we de koppeling demonteren, haal de drukveren los met de 4 kruiskopboutjes. En haal je koppelingsdrukplaatje er vanaf.
Haal dat kleine stiftje eruit. Deze kan je er gewoon uit trekken..
Vervolgens kantel je je blok naar de koppelingskant. Nu valt er een kogeltje en een lange stift uit. Berg deze netjes op.

Tol daarna de moer los. Met dop 17 (ga niet met je platte schroevendraaier je binnenhuis blokkeren, want dan breekt het geheit af) haal het binnenhart eruit. Nu zie je een koppelings opdik plaatje zitten. Haal deze eruit en berg hem op.




uuuhhhhhmmmmm draait je koppelingshart dan niet mee :00/:
die moet je tog op de 1 of andere manier zien te blokkeren tog (?)

tol.. dus met een lucht tol.. ik blokkeer hem overigens altijd wel met een schroevendraaier gaat perfect als je het met beleid doet

_________________
Afbeelding


do mei 03, 2007 9:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am
Berichten: 421
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Scheveningen
Antwoord met een citaat
Bericht 
supervaags schreef:
rs 50 extrema schreef:
Citaat:
Nu gaan we de koppeling demonteren, haal de drukveren los met de 4 kruiskopboutjes. En haal je koppelingsdrukplaatje er vanaf.
Haal dat kleine stiftje eruit. Deze kan je er gewoon uit trekken..
Vervolgens kantel je je blok naar de koppelingskant. Nu valt er een kogeltje en een lange stift uit. Berg deze netjes op.

Tol daarna de moer los. Met dop 17 (ga niet met je platte schroevendraaier je binnenhuis blokkeren, want dan breekt het geheit af) haal het binnenhart eruit. Nu zie je een koppelings opdik plaatje zitten. Haal deze eruit en berg hem op.




uuuhhhhhmmmmm draait je koppelingshart dan niet mee :00/:
die moet je tog op de 1 of andere manier zien te blokkeren tog (?)

tol.. dus met een lucht tol.. ik blokkeer hem overigens altijd wel met een schroevendraaier gaat perfect als je het met beleid doet


nou ik heb dus geen luchttol :((
en ik had het gedaan met een ringsleutel en een schroevendraaier en het brak af

maar hoe blokkeer jij um dan ??? :00/:

_________________
D.I.Y. ALL THE WAY


do mei 03, 2007 9:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
sja ik heb een rv blok geen am zoals jij.. en gewoon met een schroevendraaier erdoorheen niks bijzonders.. mja goed als hij je al eerder is afgebroken zou ik het igg niet weer proberen..
bij mij zaten die moeren ook niet zo heel super vast, de moer gewoon even goed "schikken"

edit: en als je met je blokje naar een garage gaat doen ze dat zo voor je.. en in elkaar zetten kun je zelf wel zonder tol

_________________
Afbeelding


do mei 03, 2007 9:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am
Berichten: 421
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Scheveningen
Antwoord met een citaat
Bericht 
nou hij zit dus nog gewoon in muh blok dus die koppelings hart pleur ik zowieso weg
maar dan mot ik um er wel uit krijgen he :@:

_________________
D.I.Y. ALL THE WAY


do mei 03, 2007 9:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
jah dat bedoel ik.. haal je blokje er gewoon ff onderweg en neem hem mee naar een garaga.. zette ze de tol erop en klaar ben je

_________________
Afbeelding


do mei 03, 2007 9:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am
Berichten: 421
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Scheveningen
Antwoord met een citaat
Bericht 
mun blok ligt er al een tijd onderuit
denk dak dat morge meteen maar ff ga doen ook :^^:
bedankt daar was ik zelf nog niet eens op gekomen :@:

_________________
D.I.Y. ALL THE WAY


do mei 03, 2007 9:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nouja, net me hebo asje en nieuwe lagers in me blok gezet, en blok weer dicht.

Schakelen doet hij (wel moeilijk, maarja dat komt omdat het stil staat en er geen olie in zit e.d, dat is ook niet zo erg)

Maar er is een probleem, me krukas draait heel erg zwaar. Ik heb er links en rechts al wat op geslagen met een rubber hamer (uiteraard met de moer erop), maar dat mocht niet baten.

Zit er een lager verkeerd ofzo en kan het blok nu weer los? :((

_________________
BLAAT


wo mei 09, 2007 12:40 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Je moeren er goed ver opdraaien maar wel zodat de krukas niet word geraakt en dan met een metalen hamer. Met een metalen hamer kun je de boel net wat meer laten "schrikken". :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


wo mei 09, 2007 1:49 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 37  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: