Zeer vet topic
Mijn Toevoegingen:
Bidalot primaire transmissie(19/67 vertanding):
€.415,-
Bidalot koppelingsplaten(set):
€.30,-
Bidalot koppelingsveertjes:
€.15,-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over de Malossi veren ben
ZEER! goed te spreken
Mochten je platen slippen is dat ook meteen verholpen met
Malossi Reinforced veren set
En die Barnet platen worden heel veel in de US gebruikt heb ik vernomen (bron: apriliaforum.com)
en wat ook grappig is om te weten (voor de mensen die het niet wisten) vele platen zijn eigenlijk hetzelfde (allemaal Adige platen) maar ze worden verkocht onder andere namen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zelf heb ik 5 TP (TP = Top Performance) platen met Malossi Reinforced veren in me koppeling (me koppelingshuis is wel aangepast voor 5 platen door de jager)
TP Platen + Malossi Reinfoced veren + Agip Bak olie + Afgedraaide koppeling (@ jager gefixed)
Me afgedraaide koppeling met 5 TP platen erin
Dit gezamelijk is wel ''iets'' teveel van het goede. Met deze koppeling (dus 5 plaats + Malossi reinforced veren) had ik niet eens de mogelijkheid zowat om met een slippende koppeling weg te rijden hij pakt meteen op waardoor je altijd meteen het volle vermogen op je brommer gepakt wordt en lastig rijdt
IMO
Mijn mening/conclussie hierover:
Neem bij ''extremere'' setups: of een 5 plaats koppeling (doormiddel van een afgedraaid koppelings huis) of Malossi Reinforced veren
Hier de voordelen en nadelen over de opties
Malossi Reinforced veren:
Voordelen
- Zijn goedkoop in aanschaf
- Zijn 1 van de stugste veren die er zijn
- Makkelijk te monteren
- Goedkoper dan je koppelinshuis aan te passen
Nadelen
- Veren verliezen na periodes hun stugheid
Aangepast koppelings huis:
Voordelen
- Eenmalige investering
- Geen gezeik meer met een slippende koppeling
Nadelen
- Het kost 45 euro @ jager
- Je moet wel zorgen dat je 5 plaaten erin hebt (meesten platen sets worden per 4 verkocht) dus je moet een zaak vinden waar je per plaat kan kopen of een extra plaat erbij kan krijgen
- Je moet wel je hele koppelingshuis demonteren
(dit zijn in mijn ogen de voordelen en nadelen maar bv mensen die zelf de machienes/kennis/mogelijkheden hebben om het koppelingshuis aan te passen zullen sommige van deze voordelen/nadelen wegvallen)