Auteur |
Bericht |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
 Toch laten spuiten of andere rs kopen?
Zoals jullie misschien al wisten wilde ik mijn Rs laten spuiten (en schade herstellen) op deze manier (zie plaatje)
Maar nu ben ik langs geweest bij spuiter en die schatte het herstellen/spuiten op 500 euro, maar dan moet ik het sjabloon voor de leeuw nog zelf laten maken. Dit zal toch al snel ook weer 100 euro worden. Verder moeten er nog richtingaanwijzers (Lexus), achterlicht (Lexus) en nieuwe bekleding (zadel en buddy) op (dit zijn nog niet alle dingen die erop moeten maar een deel). Nou dan kom je misschien toch al snel op 1000 euro (misschien iets meer of minder). Nou was mijn vraag aan jullie. is dit slim om nog op te knappen bij een RS uit 1998 of zou ik misschien beter voor een nieuwere kunnen gaan kijken van de zomer?
Bijlagen:
naamloos.JPG [ 251.88 KiB | 4584 keer bekeken ]
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
wo maart 09, 2005 8:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
ik vind het erg veel geld.. als je deze verkoopt en nog die duizend euro hebt kan je een hele mooie nieuw model rs kopen
dus ik vin et beter om naar iets anders te kijken, want je haalt deze kosten er toch nooit meer uit als je dit zou laten doen en daarna verkopen. Je zou er altijd verlies op lijden, denk ik
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
wo maart 09, 2005 8:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
Ja tis idd erg veel geld. Motorisch is ie nog wel 100% in orde maar tis misschien idd wel erg zonde om er zoveel in te steken. Deze is natuurlijk ook al weer 7 jaar oud dus ja weet maar nooit of dat hele ding over een jaar motorisch nog 100% is 
|
wo maart 09, 2005 8:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Zoek eerst maar eens een andere spuiter op, 500 euro is echt veels te veel om de kappen rood te laten spuiten. Je moet gewoon zelf de kappen strak gaan maken, in de primer zetten en dan zoek je iemand op die het voor +/- 100 euro voor je spuit. Er is altijd wel iemand bij je in de buurt die een spuitcabine heeft en in zijn vrije tijd auto's etc. spuit, gewoon een beetje rond vragen.
|
wo maart 09, 2005 8:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rsrulez
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 28, 2005 2:46 pm Berichten: 19 Woonplaats: alkmaar
|
je zou als je handig bent mischien zelf een boel van die dingen kunnen doen zoals schuuren en herstellen van kappen en kijken of andere spuiters niet goedkoper zijn kan ook nog wel s wat schellen want dat geld wat je dr nu in wil stopen is zoveel dat haal je er bij de verkoop niet meer uit
|
wo maart 09, 2005 8:31 pm |
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
|
Sjouke schreef: Zoek eerst maar eens een andere spuiter op, 500 euro is echt veels te veel om de kappen rood te laten spuiten. Je moet gewoon zelf de kappen strak gaan maken, in de primer zetten en dan zoek je iemand op die het voor +/- 100 euro voor je spuit. Er is altijd wel iemand bij je in de buurt die een spuitcabine heeft en in zijn vrije tijd auto's etc. spuit, gewoon een beetje rond vragen.
Ja alleen als je het zelf doet is het altijd maar de vraag of het goed lukt weet je. Is ook nog een moeilijk pokkenwerk. Maarja, vooral door dat schadeherstel wordt het natuurlijk erg duur. En 100 euro is wel erg weinig vooral voor 2 kleurig. En die sjablonen bijvoorbeeld zal ik toch echt moeten laten maken want dat moet wel netjes worden.
|
wo maart 09, 2005 8:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Het voorbewerken kost het meeste tijd, dus daarom is het ook zo duur als je dat allemaal door de spuiter laat doen. Maar zo moelijk kan het niet zijn, wat mankeert er aan de kappen dan?
|
wo maart 09, 2005 8:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
In het strak maken gaat gewoon de meeste tijd zitten, dus daarom is het zo duur. En je moet ook zien dat iemand dat een beetje zwart erbij doet voor de beun op zaterdag oid.
|
wo maart 09, 2005 8:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
|
op de rechterkant zitten behoorlijk wat beschadigingen, de vorige eigenaar is er flink hard mee onderuit geschoven, dit zit op de rechterzijkap, ook achter op de buddyseat en op de voorkap. Er zitten echt gleuven in. Ik zal morgen ff foto's maken van alle beschadigingen, dan kan je het wat duidelijker zien. Ook zijn er 2 kapbevestigingen op de rechterkant kapot.
|
wo maart 09, 2005 8:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Sjouke
ApriliaForum Member
|
Dat kan je allemaal zelf wel maken met polyesterplamuur, er staan op het forum ook wel ergens How To's daarvoor. En als je nog wat wilt weten vraag je het maar.
|
wo maart 09, 2005 9:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
RS Rens schreef: ik vind het erg veel geld.. als je deze verkoopt en nog die duizend euro hebt kan je een hele mooie nieuw model rs kopen  dus ik vin et beter om naar iets anders te kijken, want je haalt deze kosten er toch nooit meer uit als je dit zou laten doen en daarna verkopen. Je zou er altijd verlies op lijden, denk ik
hoezo nieuw model
oud model ownt 
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo maart 09, 2005 9:24 pm |
|
 |
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
 met een oud model moet het altijd maar ff goed gaan..
nieuw model rijd gewoon zonder gezeur 
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
wo maart 09, 2005 10:38 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
ik vind dat dit meer thuis hoort in uiterlijk, moved.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
wo maart 09, 2005 10:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
wat die kosten betreft: je kunt een ander halen, maar als je je plannen doorzet heb je wel iets speciaals, iets wat niemand anders hetzelfde heeft, en als je andere gaat halen heb je weer een standaard RS. bovendien is het toch ook leuk om je brommer te verbouwen?! 
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
do maart 10, 2005 12:10 am |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja, alleen jammer dat je er niet veel voor terug krijgt als je de brommer verkoopt.
|
do maart 10, 2005 1:00 am |
Persoonlijk album
|
 |
|