Auteur |
Bericht |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
welke setup om mee te toeren, die je toch kan laten gillen?
Noujah,
ik heb me airsall bijgebeund en gemonteerd maar ik ben er niet heel tevreden over. Het tunen hielp wel, maar hij heeft een paar kleine plekjes, loopt me niet hard zat en ik betwijfel of hij wel zo betrouwbaar is.
Ik gebruik hem icm een 22mm dell-orto met een twin air, en een hmr2 uitlaat.
koppeling is een pro race 4 plaats, en er zit een rito asje in het blokje.
Mijn eisen:
-Felle powerband, die ook best in hoge toeren mag liggen.
-toch genoeg koppel om voor de powerband rijdbaar te zijn (hoeft niet zeer hard, als ik bijv met een leuk gangetje in de 6 voor de powerband kan gaan rijden is het goed).
-betrouwbaar en slijtvast, hij moet tot september mee kunnen zonder dat ik vastlopers, warmlopers en weet ik het wat krijg (uiteraard word hij wel goed afgestelt)
-beduidend sneller als de airsall
-moet lekker bruikbaar zijn om lange afstanden mee te rijden
Waar dacht ik aan:
Eerst mhr 80cc (of de team, mocht dat veel verschil maken) oid, icm hmr2 en 22mm
Daarna wellicht 24 vlakschuif erop (als dat veel gaat schelen, zuipt zo al genoeg)
Eventueel een andere uitlaat, maar ik weet niet of dat nodig is.
Verder lijkt me een pro race cilinder ook wel leuk, icm een pro race of een r3 pijp en een 24 vlak. Maar ik ben bang dat dit te hoogtoerig word.
verder schijnen de manstons enigzins vastloop gevoelig te zijn, anders was dat misschien ook wat?
_________________ BLAAT
|
di maart 27, 2007 4:51 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
euhm, stel die 24 gewoon heel goed af, dat scheelt al wat in vermogen en je zal niet veel meer verbuiken
gasreactie met een vlakschuif zou beter moeten zijn (neem aan dat die 22 een rondschuif is)
verder misschien polini W poorte niets voor jou, over koppel cilinder gesproken
en verder zouk alles zo laten ...
_________________
|
di maart 27, 2007 4:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
thomasrs50 schreef: euhm, stel die 24 gewoon heel goed af, dat scheelt al wat in vermogen en je zal niet veel meer verbuiken gasreactie met een vlakschuif zou beter moeten zijn (neem aan dat die 22 een rondschuif is) verder misschien polini W poorte niets voor jou, over koppel cilinder gesproken en verder zouk alles zo laten ...
22 is een rondschuif idd.
W-poort is denk ik te laagtoerig?
Ding mag best een powerband hebben die er bij 8 of 9k in komt en hem de teller uit trekt, maar moet voor de powerband ook enigzins kunnen rijden om mee te toeren.
edit:
die polini 80cc, is dat misschien wat? (niet de w-poort maar de gewone 80cc)
_________________ BLAAT
|
di maart 27, 2007 5:06 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
zou al zeker een 24mm aanschaffen
en verder ja, hoeveel heb je der voor over
opzich is een roze top toch ook best oké? niet?
_________________
|
di maart 27, 2007 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
MHR
|
di maart 27, 2007 5:14 pm |
|
|
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
Als ik jou was zou ik een Gilardoni 74cc nemen en dan stage 2 laten tunen bij bullet dan is hij nog steeds heel erg slijtvast zoals bij gilardoni bekend is en genoeg power met een 24mm vlakschuif en yasuni hmr/2
ik had zelf ook Gilardoni 74cc en hij was sneller als een MHR 70 dusja en trok zelfs een aprilia rs125 eruit en ik trok hem gewoon wel eens door tot de 14.000 toeren en toen hij eens koud was en ik mn andere carb erop had gelegd en cilinder nog maar net ingereden was toen bleef mn gasschuif hangen toerenteller ging serieus helemaal rond miss wel 20.000 toeren en geen krasje op de cilinder ook al werd hij superheet stond daar toen echt van te kijken .. en ik bleef ook maar op mijn achterwiel gaan moest gewoon achterrem gebruike ook al ree ik al 40 in mijn 1 ofzo
_________________ Niets
|
di maart 27, 2007 6:14 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
thomasrs50 schreef: zou al zeker een 24mm aanschaffen
en verder ja, hoeveel heb je der voor over
opzich is een roze top toch ook best oké? niet? Roze top is misschien ook wel leuk voor mij ja, maar volgens cilinder topic slijt ie nog behoorlijk omdat het een gietijzeren wand is, en hij vrij veel toeren draait? Want? en welke dan? de gewone of de team? Leviathan schreef: Als ik jou was zou ik een Gilardoni 74cc nemen en dan stage 2 laten tunen bij bullet dan is hij nog steeds heel erg slijtvast zoals bij gilardoni bekend is en genoeg power met een 24mm vlakschuif en yasuni hmr/2 ik had zelf ook Gilardoni 74cc en hij was sneller als een MHR 70 dusja en trok zelfs een aprilia rs125 eruit en ik trok hem gewoon wel eens door tot de 14.000 toeren en toen hij eens koud was en ik mn andere carb erop had gelegd en cilinder nog maar net ingereden was toen bleef mn gasschuif hangen toerenteller ging serieus helemaal rond miss wel 20.000 toeren en geen krasje op de cilinder ook al werd hij superheet stond daar toen echt van te kijken .. en ik bleef ook maar op mijn achterwiel gaan moest gewoon achterrem gebruike ook al ree ik al 40 in mijn 1 ofzo
is idd te overwegen :)
edit:
met 80cc polini bedoelde ik dus deze cilinder:
http://uk.catalogo.polini.it/polini/dep ... 8_maxi.jpg
foto ff uit cilindertopic geript...
_________________ BLAAT
|
di maart 27, 2007 10:52 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
euhm, gila 74cc is misschien nog het beste, had er zelf geeneens aan gedacht, maar heb er nog nooit iets slecht over gelezen
_________________
|
wo maart 28, 2007 12:57 pm |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
80 cc polini is ook een lekkere straat cilinder maar niet bepaald een giller, de mijne draaide icm hmr2 niet meer dan 12,5 toeren. Had wel overal power, kon ook onder powerband rijden en dan toch nog trekkracht hebben, op een lang genoege weg troktie 15/44 van 2000 tot 12000
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo maart 28, 2007 1:49 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Citaat: Want? en welke dan? de gewone of de team?
oùdat het gwn een lekkere straatcilinder is, goed veel koppel onderin je kan er makkelijk powerwheelies mee doen als ie goed afgesteld staat enz
en ik zou de gewone pakke voor straatgebruik
|
wo maart 28, 2007 1:52 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
[Schop]
Ik zie op mopshop.de 2 verschillende 80cc polini cilinders, de ene aluminium en de andere is "Guss" (gietijzer volgens mij?)
Gietijzer:
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... d6fd47f411
alu:
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... d6fd47f411
Volgens die site levert de ene 1,5 pk meer (19 t.o.v. 17,5) maar de getallen die ik daar zie staan vind ik vrij hoog, en ik vraag me af of je dat zomaar haalt met een straatsetup.
Vraag is, wat is het grote voordeel van de alu cilinder dat er 100 euro verschil zit in de prijs, en hoe staan deze cilinders in verhouding tot de gewone mhr.
edit:
@PeterTZR,
Welke had jij dan? De gietijzeren of de alu?
_________________ BLAAT
|
wo apr 18, 2007 3:16 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Ik had de gietijzeren en hij staat nog te koop ook met verse zuiger + vers gehoond .
Dealer bij mij heeft met zo'n zelfde cil op een rs toch zo'n 17,5 pk gehaald met die polini giet 80, rito as, hmr2, 28mm oko, hpi 2005, mrd spruit en malossi vl6. Ik weet dat dit absurd hoog klinkt, maar dat ding liep echt goed
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo apr 18, 2007 5:06 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
petertzr schreef: Ik had de gietijzeren en hij staat nog te koop ook met verse zuiger + vers gehoond . Dealer bij mij heeft met zo'n zelfde cil op een rs toch zo'n 17,5 pk gehaald met die polini giet 80, rito as, hmr2, 28mm oko, hpi 2005, mrd spruit en malossi vl6. Ik weet dat dit absurd hoog klinkt, maar dat ding liep echt goed
Klinkt toch wel heel intressant.
Ander membraam kopen dus, en 24 vlak erbij, en dan gaat t wel leuk lopen wss.
you've got mail btw (nouja over 10 minuten)
_________________ BLAAT
|
wo apr 18, 2007 5:27 pm |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
Gietijzer moet flink ingereden worden alu vrijwel niet.. (als ik me niet vergis?)
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
wo apr 18, 2007 7:30 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
WillemB schreef: Gietijzer moet flink ingereden worden alu vrijwel niet.. (als ik me niet vergis?)
Volgens mij is dat bull,
ik heb er nog nooit van gehoord iig.
Wel hoeven de beter afgewerkte cilinders niet zoveel ingereden te worden als goedkope toei, en hoeft langzaam spul niet zo lang ingereden te worden als snel spul.
_________________ BLAAT
|
wo apr 18, 2007 11:13 pm |
|
|
|