Bij warm blok niet zo weg kunnen rijden?
Beste appieforumers,
ik heb dit al een hele tijd met mijn schakel., namelijk:
Hij is goed te starten als hij koud is en nog niet gelopen heeft en rijd dan ook erg lekker en goed ( dan start ik hem met de choke en elektrisch )
zodra ik even een tijdje gereden heb, en het blok warm is , laten we zeggen 20 minuutjes, en ik ga stil staan en laat hem stationair draaien, vervolgens wil ik weg rijden maar ik krijg hem niet hoger dan 3500 toeren p/m zodra ik gas bij geef flikkert die uit!
als ik hem na een lange tijd op 3500 houd dan schommelt hij een klein beetje en wordt beetje bij beetje hoger ( toerental ) totdat hij lekker rond de 8 a 9000 zit en kan ik eindelijk wegrijden.. dit duurt zeker 5 a 10 min en soms wel langer..
hij start ook moeilijk als ik hem na 20 minuten rijden uitgezet heb en wil hem daarna na 5 minuten weer starten en meestal moet ik dan hem aanrennen en dan weer proberen op 3500 te houden en hopen dat hij niet uitdondert.
het lijkt wel alsof ik de brommer steeds in leven moet houden ( reanimeren ) als het blok warm is en ik sta voor een stoplicht ofzo , hoog in de toeren dus!..
ik hoop dat ik hier voldoende mee heb beschreven
p.s : mischien kan ik eens een klein filmpje maken om te laten zien wat het is, de bougie heb ik er ook net nieuw in goede kleur..
mijn setup is : een goede Gila 2 snel 50cc, 19 mm dellorto, metrakit rk onbegrenst, voorderest standaart.