|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
GhosT-Z-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 2:16 pm Berichten: 125 Woonplaats: Zaandam
|
Ontsteking?
Hallo, ik heb een Yamaha TZR met een Hebo Manston replica 70cc cilinder.
Ik heb gisteren een andere carburateur erop gezet.
Ik had een dellorto 19mm, en heb gister een areche amal 24mm afgesteld erop.
Gisteren, reed hij perfect. Maar nu, vanmorge, reed ik..en hij viel opeens uit. Net of hij geen benzine meer kreeg, in 1 keer...bwoaap..uit. Nou, aan proberen te rennen, ging niet. Maar toen viel me iets vreemds op. Ten eerste kwamen er van die blaas geluiden uit me uitlaat. Fft..fft..je kent ze wel
en....heel vreemd, me toerenteller..die ging tijdens het aanlopen, op en neer naar de 12000 toeren...dan viel die weer helemaal terug naar 3...dan weer dik over de 12000 het tellertje uit..en zo bleef hij schommelen. Dus ik andere bougie geprobeerd, precies hetzelfde.Op een 1 of andere manier, kon ik erop zitten, en rijden, maar maximaal 6 km/h op top, stotterend. Thuis de uitlaat eraf gehaald, en even naar de zuiger gekeken, niks te zien.
Toen de hele cilinder eraf gehaald om te kijken, maar tot m grote verbazing, is de zuigerveer nog heel. Zijn er geen diepe zichtbare krassen in de cilinder/zuiger alleen hele lichte veegjes. Maar die zijn echt te verwaarlozen onderhand, want je kan voelen en kijken, je ziet geen oneffenheden. De bougie kleur is donkerbruin/ tegen zwart aan. dus te arm heeft hij niet gestaan. Ik heb nog een standaad ontsteking. Zou deze zijn doorgebrand? Koelvloeistof is netjes (gister nieuwe in gegooid)
Wat is het probleem? Is het de ontsteking, of is het iets anders?
Gr, Nick
_________________ Hebo Pata Negra, Hebo Racin Krukas Volle Wangen, Hebo Teflon Membraan, Hebo 28MM Spruitstuk, Hebo Pasgemaakte En Getunede Carters, Stage 6 28MM R/T Black Edition, Stage 6 Sponsfilter, HPI 2006 Binnenrotor, Yasuni Carrera R3, Koso Analoge Toerenteller, Koso Analoge Kilometerteller
|
wo feb 07, 2007 12:54 pm |
|
|
MarcelFDS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 5:55 pm Berichten: 37 Woonplaats: IJmuiden
|
Ik zou eerst je ontsteking is nakijken voordat je een nieuwe cilinderkop koopt! Ik had hetzelfde probleem als jou toen ik in de regen reed. Bleek wat vocht in de onsteking te zijn gekomen osfo. als het dan opgedroogd is loopt ie weer als een trein.
Er staat dat je de dag erna ofso weer gewoon kon rijden. Moest je hem eerst ver aanrennen of lang starten voor dat ie et weer deed?
|
wo feb 07, 2007 2:27 pm |
|
|
GhosT-Z-Rider
ApriliaForum Member
|
Nou ik heb gister dus de carb erop gezet, en afgesteld. Gisteren gereden, en zonder problemen, zelfs iets te rijk gezet, om vastloper te voorkomen.
Maar vanmorge, toen ik ging rijden, viel die uit..en niet meer aan te krijgen.
inmiddels cilinder/zuiger eraf. en niet veel te zijn, maar ik koop toch maar nieuwe zuiger voor de zekerheid. Maar me toerenteller, spacede hem echt helemaal. Alle kanten ging ie op...naar 12k...dan weer heelmaal terug..dan weer teller uit..terwijl ik hem an het aanlopen was:S heel vreemd dat. Krukas is nog goed, gevoeld..geen speling.
_________________ Hebo Pata Negra, Hebo Racin Krukas Volle Wangen, Hebo Teflon Membraan, Hebo 28MM Spruitstuk, Hebo Pasgemaakte En Getunede Carters, Stage 6 28MM R/T Black Edition, Stage 6 Sponsfilter, HPI 2006 Binnenrotor, Yasuni Carrera R3, Koso Analoge Toerenteller, Koso Analoge Kilometerteller
|
wo feb 07, 2007 2:30 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
volgens mij is je bobine naar de kloten
|
wo feb 07, 2007 5:49 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
ik heb dit precies hetzelfde gehad met een TZR van een klant van me !
bij deze TZR was het echter heel iets lulligs... TZR heeft namelijk de sensor bij zijstandaart dat als je hem uitgeklapt laat staan en je wil weg rijden dan het motorblok per direct uitgeschakelt wordt ! nu staat TZR erg bekend om zijn electra problemen dus vervolgens heb ik de hele draadboom doorgemeten nergens sluiting ! tot dat ik de sensor los gekoppelt had en ben mee gaan proef rijden probleem was hierbij opgelost !
toen de sensor vervangen en die kerel kon hem weer ophalen
als ik jou verhaal zo lees is dit voor 95% een ontsteking probleem ! staat je TZR altijd buiten toevallig ? het klinkt stom... maar probeer eens je draadboom droog te fohnen (kan ergens vocht blijven hangen en kortsluiten tot je ontstekings circuit) en dan kijken wat die dan doet....
vervang ook gelijk je bougi even wie weet heet die ook wel ze tijd gehad laat het even weten of het gelukt is !
succes
|
do feb 08, 2007 2:15 am |
|
|
GhosT-Z-Rider
ApriliaForum Member
|
Euhm, hartelijk bedankt allemaal al voor de hulp;)
Ik heb voor de zekerheid al een nieuwe zuiger besteld.
En die gaat er morgen/overmorgen in.
ALs ie daarna nog problemen heeft, zal ik het melden;)
EN nee, mijn TZR staat altijd binnen;)
Bougie had ik al vervangen meteen;), lag het niet aan:(
|
ma feb 12, 2007 12:46 am |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|