HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 19, 2025 10:17 am




Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
 Het grote Membraan/Inlaat topic, membranen/Inlaat(vormen) 
Auteur Bericht
Redrose
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm
Berichten: 321
Woonplaats: zevenbergchen hoek
Antwoord met een citaat
Bericht 
meby is het ook leuk om te zeggen dat het zowel op AM blokken past als RV blokken :D

voor de weinige Die hards die met RV rijden (de ECHTE mannen :P )

_________________
myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116


ma okt 16, 2006 3:47 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Antwoord met een citaat
Bericht 
Redrose schreef:
meby is het ook leuk om te zeggen dat het zowel op AM blokken past als RV blokken :D

voor de weinige Die hards die met RV rijden (de ECHTE mannen :P )


:{-): :^^: :L:

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


ma okt 16, 2006 5:27 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Derbi-driver
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 13, 2004 11:36 am
Berichten: 212
Woonplaats: kerkwerve
Antwoord met een citaat
Bericht 
is ook niet op alle cilinders van toepassing voor RV he. de vierkante gila 50cc en de eurokit60cc zit een klein membraan in. weet niet of het bij andere cilinders ook zo is.

_________________
Mitshubishi Eclipse '95 2L 150pk :|


ma okt 16, 2006 7:34 pm
Profiel
Redrose
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm
Berichten: 321
Woonplaats: zevenbergchen hoek
Antwoord met een citaat
Bericht 
indd das alleen bij die trage 4kante 50cc en trage 4kante 60cc eurosh*t

_________________
myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116


ma okt 16, 2006 8:54 pm
Profiel
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoho dat valt ook wel mee :00/: :^^:
maar even heel offtopic.. klopt het dat die eurokit niet zoveel toeren maakt, tis indd niet echt een snelle cilinder maar wel een goeie. ik rijd er al heel lang mee..

maar zijn die membramen ook slechter dan?

_________________
Afbeelding


ma okt 16, 2006 9:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Derbi-driver
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 13, 2004 11:36 am
Berichten: 212
Woonplaats: kerkwerve
Antwoord met een citaat
Bericht 
kreeg mijne tog zo rond de 11-12000rpm.

slechter, lijkt me niet, hij kan alleen wat minder brandstof door zen membraam krijgen. daarom zit er onder ook een open poort.

_________________
Mitshubishi Eclipse '95 2L 150pk :|


di okt 17, 2006 11:14 am
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
hey heeft iemand ervaring met het hebo menbraam?
want ik zit er aan te denken om er 1 te halen..

of de mallosi v6 dan? iemand hier ervaring mee? zo ja post het ook ff dan

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


di okt 31, 2006 7:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Had hier net behoefte aan,

Is zo'n hebo 28mm setje wat waard, of kan ik beter voor een mrd spruit gaan + std membraan, of conti crx, al is die laatste wat duur. Meningen svp :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


di okt 31, 2006 7:46 pm
Profiel
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb ervaring met het het hebo membraan :^^:

In vergelijking met origineel membraan voelde ik inderdaad wel verschil...vooral hoger in toeren kon ik het goed merken.
Standaard is hij wel nogal bout afgewerkt aan de binnenkant hoor.....is echt ruw enzo,maar ik heb er destijds niks aan gedaan en rij er nu nog steeds mee zonder er iets aan gedaan te hebben :P
Het leek ook alsof ik een iets snellere gasreactie kreeg erdoor maar dat kan ook tussen de oren zitten hoor :P

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


di okt 31, 2006 9:03 pm
Profiel
HexSpammer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm
Berichten: 1290
Woonplaats: Lelystad
Antwoord met een citaat
Bericht 
Verwerkt in de startpost, bedankt.


di okt 31, 2006 10:26 pm
Profiel
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Antwoord met een citaat
Bericht 
:D Dat kan natuurlijk ook :^^:
Dan heb ik er nog wel 1 voor je :P

Malossi VL6

Heb er tijdje mee gereden en merkte ook een duidelijk verschil in vergelijking met het originele membraan. Had voelbaar meer kracht in het hogere toerengebied maar daar staat wel tegenover dat je dat vermogen weer inleverde in het middengebied. Vond het originele membraan met die setup lekkerder rijden dan de malossi maar dit kan veel afhangen van de overige setup en natuurlijk het persoon dat erop rijdt :^^:

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


di okt 31, 2006 10:34 pm
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
Furia Master schreef:
:D Dat kan natuurlijk ook :^^:
Dan heb ik er nog wel 1 voor je :P

Malossi VL6

Heb er tijdje mee gereden en merkte ook een duidelijk verschil in vergelijking met het originele membraan. Had voelbaar meer kracht in het hogere toerengebied maar daar staat wel tegenover dat je dat vermogen weer inleverde in het middengebied. Vond het originele membraan met die setup lekkerder rijden dan de malossi maar dit kan veel afhangen van de overige setup en natuurlijk het persoon dat erop rijdt :^^:


maar waar gaatje voorkeur na uit?

na de hebo of vl6?

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


di okt 31, 2006 10:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Antwoord met een citaat
Bericht 
hangt eigenlijk van de setup af....op een lekkere 70cc setup waarbij je toch we lekker vermogen hebt in het middengebied gaat mijn voorkeur uit naar de VL6 omdat je dan toch al een stuk meer vermogen hebt middenin als met een 50cc cilindertje en dat ik dus liver een beetje extra kracht in hogere toeren erbij heb, maar met bijv. een 50cc setup zou ik eerder voor de hebo kiezen omdat je dan toch nog redelijk wat kracht overhoudt in het middegebied in vergelijking met de VL6 :^^:

Zodra het straatblok getuned en weer compleet gereviceerd is ga ik voor mezelf tesetn wat ik het beste vind rijden op die setup; Hebo membraan met 0.30mm plaatjes (zijn geen losse plaatjes voor te krijgen voor zover ik weet) of het ori membraan met 0.30mm, 0.35mm, of 0.40mm plaatjes. Heb dan dus 4 verschillende testritjes te doen en dan zal ik voor mezelf wel zien wat ik het lekkerst vind rijden. Ik denk dat ik dan toch ga voor topvermogen hoor..met een 28mm Keihin replica denk ik niet dat je veel te klagen zal hebben over kracht in lage en iets hogere toerengebied :P
Voor de rest van de testsetup moet je maar even op pagina 1 kijken in mijn project pagina..heb even geen zin om de hele lijst hier weer opnieuw te moeten typen :P (Link staat in mijn signature).

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


di okt 31, 2006 11:04 pm
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik hoor iedereen geen slecht woord over die conti CRX zeggen maar is dat egt zown verdomt goed membraan of is dat alleen omdat die de looks heeft???

want hij ziet er leuk uit maarja dat zegt niet alles he....

ik heb nog het originele membraan namelijk en die moet ik ook een keertje vernieuwen...

welke is het beste voor am6??
malossi vl15?
V-force?
crx?

een andere??


en dan nog iets... er staat wel een mrd spruitstukje op de 1ste pagina, en die heb ik ook... maar die is langer dan het malossi spruitstuk die ik heb....
het spruitstuk moet toch zo kort mogelijk zijn of heb ik dat mis?? scheelt toch een een stukje...

groeten mad L

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


wo nov 01, 2006 10:41 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
En uiteraard kan de boyesen inlaat niet ontbreken :^^:

Afbeelding
Afbeelding

Bijzondere is dat deze 8 membraanplaatjes heeft, dus 2 op elkaar. Die schijnen bij verschillende toerentallen omhoog te gaan. Meningen zijn erover verdeelt...


vr nov 03, 2006 1:05 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron