Auteur |
Bericht |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Weet iemand of er (andere) binnenrotors zijn die wel gewoon voldoende licht produceren? (voor derbi blok)
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
di sep 05, 2006 9:32 am |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
polini rotor ofzo
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
di sep 05, 2006 9:36 am |
|
 |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
lagel schreef: polini rotor ofzo
geeft dat echt goed licht? Zoals met normaal vliegwiel?
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
di sep 05, 2006 7:58 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
|
iig beter als die van hpi
|
di sep 05, 2006 8:39 pm |
|
 |
sbk racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 03, 2006 10:40 am Berichten: 119 Woonplaats: waterlandkerkje, zeeland
|
je moet die rotzooi niet gebruiken met hpi gaat alleen alles kapot van en slijt als de tifus
_________________ |!|!|!|I Ð0n'T ÐRíVé FáSt I JúSt FlY L0W|!|!|!|
je bent pas een man alsje rossie eruit rijden kan
|
di sep 12, 2006 6:52 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Werkelijk nuttige reactie plaats je daar sbk racer  . Polini rotor is wel verschrikkelijk duur he Filipino. Is hpi met je licht over je accu geen optie voor je? Vriend van me heeft dat ook, elke avond gewoon de brommer aan de druppellader (zijn van die mooie setjes voor van motors  ). Accu gaat zonder laden btw toch nog bijan 2 weken mee..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di sep 12, 2006 6:55 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
|
sbk racer schreef: je moet die rotzooi niet gebruiken met hpi gaat alleen alles kapot van en slijt als de tifus
beetje nutteloze reply en er klopt ook nog is helemaal niks van!
polini rotor is 269 euro maar zit standaard lichtspoel op dus zo duur zijn ze niet. bij hpi moet je appart een lichtspoel kopen. ik zit zelf erover te denken een polini rotor te kopen. als het door gaat laat ik het wel weten 
|
di sep 12, 2006 8:41 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
|
Ohh 270 is een redelijkere prijs dan de 370 oid dat ik hoorde van mijn dealer. Maar waarom zou jij polini kopen lagel, puur om dat licht weer terug te krijgen? 
|
di sep 12, 2006 9:18 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
|
ja de elektra lijkt mij wel handig, voor onder andere licht en me kosoteller. en hetis weer eens wat anders dan een hpi. www.scootparts.nl hier staat hij voor 270 te koop voor degene die hem wil
|
di sep 12, 2006 9:22 pm |
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
Ik heb nu dus een RS gekocht waar een hpi op gemonteerd zit maar zonder lichtspoel. Nu wil ik dus een lichtspoel kopen maar ik wilde even weten of de accu voldoende bijgeladen zou worden als ik de lichtspoel aansluit op de accu en dat ik de verlichting dus gewoon via de accu laat lopen.
Gaat dit of moet ik dan toch nog steeds regelmatig de druppellader erop zetten?
_________________ AM6 blok en onderdelen te koop.
|
zo okt 01, 2006 1:42 pm |
|
 |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
neej, aan de licht spoel heb je eigelijk helemaal niets!
het is echt zonde van je geld. Het beste kun je een druppel lader kopen en hem s'nachts aan de lader zetten (de accu).
De lichtspoel wekt net genoeg stroom op om ene klein lampje te laten branden
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
di okt 03, 2006 1:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
Daar was ik dus al bang voor  Maar hoelang gaat een volle accu dan mee? Ik moet namelijk 50 km per dag rijden en dat is beide keren in het donker of schemer en dus beide keren met licht.
Nu is het natuurlijk niet zoveel werk om hem even aan de druppellader te zetten maar het is maar dat ik het even weet.
|
di okt 03, 2006 1:40 pm |
|
 |
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Gewoon een grotere spoel op dat lichtspoelbeugeltje wikkelen. Dan geeft hij wel goed licht.
En ik bedenk met net dat je ook je accu kunt opladen met je hpi lichtspoel en daarmee je licht enzo laten branden. Dan moet je wel overdag je lichten uitdoen om je accu de kans te geven om op te laden.
|
di okt 03, 2006 4:44 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
|
Idd, maar waarschijnlijk is de magnetische inductie van zo'n rotortje zo klein dat je nooit genoeg lengte / dikte draad krijgt gewikkeld om voldoende vermogen te leveren voor licht. 
|
di okt 03, 2006 4:48 pm |
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
|
roel88 schreef: En ik bedenk met net dat je ook je accu kunt opladen met je hpi lichtspoel en daarmee je licht enzo laten branden. Dan moet je wel overdag je lichten uitdoen om je accu de kans te geven om op te laden.
Dat was ik dan dus ook van plan idd, en dan s'avonds gewoon aan de druppellader....is toch maar kwestie van ff zadel eraf en aansluiten die hap 
|
di okt 03, 2006 10:58 pm |
|
 |
|