Geregistreerd: za jan 30, 2016 4:35 am Berichten: 8
squish dr80 en bewerken
hoi allen ik heb een oude 50 mx .met 28m carb...met een dr80 cilinder en erwien hier had mij al een enox of v6 uitlaat aangeraden gianelli zou ook gaan maar was mij afgeraden .. ! daar ik niet zo kapitaal krachtig ben als sommige onder jullie en niet zo veel kan kopen ...maar het toeval wil dat ik een yasuni cross ml (middeltoerig passend op 50cc en zelfs 80cc is mij verteld )gratis gekregen heb van op een derbi !het past wel niet 100 procent (benzinekraan zit beetje in de weg)maar met beetje wringen er toch op gekregen.. (linksom)...en omdat ik de ideale powerband niet in kan komen !wil ik mijn dr 80 wat meer toeren gaan geven ...er is mij al verteld van gewoon van de bovenkant van de cilinder 1 mm af te draaien ...meer compressie dus te genereren !maar werd bij gezegd dubbele voetpakking te zetten i.v.m. poorten !poorten zijn niet van maat veranderd enkel gepolijst !maar vraag mij af ...moet ik echt 1MM van bovenkant cilinder afdraaien .of minder of meer ??en die dubbele voetpaking ?of misschien zelfs van de onderkant ?? en zo ja moet ik dan de cilinderkop aanpassen squish???en sorry mischien dat dit onderwerp misschien al elders hebt gegeven ...maar ik kom niet het juiste tegen betreffende de dr80 en de bij horende cilinderkop !!bij voorbaat mijn dank groetjes peke
Geregistreerd: za jan 30, 2016 4:35 am Berichten: 8
Re: squish dr80 en bewerken
mijn afstelling van de carburator was heel goed gelukt ...en het viel mij op dat van de originele cilinderkop van de dr80 de explosiekamer 10ml groot is ..en van een 50 is deze maar 6 ml groot ..nu heb ik zo een 50cc kop laten uitdraaien tot die 49mm is ..en mijn squish is nu 0,6 is ...(normaal iets te weinig voor de dr80). maar ik ga het toch ff uit testen..want eerder met vertanding 15-50 ..met een beetje tegenwind niet getrokken kreeg !!en nu tegenwind of bergop !!geen probleem!!met die aangepaste 50 cc kop !!! .en heb mij toch maar een gianelli conti uitlaat besteld ..koste 75 euro !na het weekend zou ik deze ontvangen ! dat was minder duur dan de enox 120euro !!ja en nu zal ik waarschijnlijk weer een andere (nieuwe)afstelling voor mijn carburator moeten gaan zoeken ..omdat ik met die yashuni cross totaal geen powerband kon gewaar worden .en zijn top was met deze setup rond de 95 kmh !!en ook omdat mijne maat met zijn rieju met een enox uitlaat op een 50 cc sneller is ..en hopelijk was dan mij!...hoop dat ik hem nu eens eindelijk mijn achterlicht kan laten zien
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum