Re: Oliepomp aprilia sr50 ditech morini werkt niet!
Mmm er is hier ook niet veel kennis over de Ditech. Het is hier meer een schakelbrommer forum en die pompen zijn allemaal mechanisch.
De kans is aanwezig dat de oliepomp vanbinnen natuurlijk mechanisch defect is.
Verder is de opbrengst van een oliepomp natuurlijk erg klein. Op elke 5L brandstof zal hij ong 100 ml bij mengen.
Dit zul je dus nagenoeg niet zien. Eigenlijk moet je dan al een rijtest doen waarbij je de 2 takt olie mee mengt in de brandstof en de olie van de pomp opvangt in een vaatje.
Vanaf hier wordt het voor mij gissen gezien ik de ECU van de Ditech neit ken! Echter durf ik wel te beweren dat ik het een en ander van ECU's en Aprilia's weet
De oliepomp zal ook geen foutcodes geven op de ECU omdat hij waarschijnlijk daar helemaal niet aan gelinkt zit. Mijn vermoeden is dat hij gewoon heel simpel een startsignaal vanaf de ontsteking krijgt (welke ook niet volgens de ECU, maar via de CPI loopt).
Bij mijn weten is het enige wat de CPI regelt aan de Ditech de injectie aan de hand van een heel basic luchtmassa meterje (een lambda sonde in de uitlaat werkt niet op een 2 takt).