Re: Oplichters actief op Marktplaats en Speurders
Hallo,
Bijna niemand op dit forum kent mij hier. Toch wil ik dit met jullie delen.
Ik zocht voor een goedkope leuke aprilia, en ik kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/599726735Van deze verkoper:
http://verkopers.marktplaats.nl/1865295Na wat emailtjes, kon ik hem voor 350 euro kopen, compleet gereviseerd door hem zelf en opnieuw gespoten. "Kan jaren mee". Brommer reed overigens 120/130. Maar met een prop kon hij ook wat zachter.
Top dus, ik wou toch even wat personelijk contact. Dus even bellen maar. Toen bleek hij gereserveerd te zijn door een andere man, maar als ik hem wou, mocht ik hem natuurlijk gelijk ophalen. Wat ik erg triest vond voor de andere verkoper, dus vertelde ik hem dat ik liever wacht, en als die andere man het niks vind, dan neem ik hem wel. Maar nee dit was niet aan de orde. Ik kom hem nu nog ophalen. Heel graag zelfs, maar dan wel voor 350 en niet minder!
Deze brommer zou ik niet naar huis moeten rijden, maar in een aanhanger, want er zit geen benzine in. Zelf geen druppel, want een testrit is niet mogelijk. Toch vreemd na een gereviseerd blok. Ik vertrouwde dit zaakje steeds minder en ging zoeken naar de kenteken gegevens. Uiteraard zie je die op geen een advertentie. Alleen op eentje, en toen ik die foto bekeek, kon ik de indruk van het kenteken lezen. Deze had ik gespiegeld in paint en goed gekeken want het kenteken was. (DG-708-J) Fijn, hij is dus niet gestolen. Maar heeft wel een WOK status. Niet gekeurd dus. Dat werd hem al niet, maar ik wou nog wel even horen wat hij ervan vond, dus belde ik hem weer op. "Hallo, ik zie dat de brommer niet gekeurd is, klopt dit?", "Nee, hij is van de week gekeurd dit klopt dus niet." Ik hoefde er niet verder op in te gaan, de man wist al lang dat ik niet meer geïntreseerd bent. De brommer reed 120/130, maar is van de week nog gekeurd. Jaja...
Ik hoop dat jullie gewaarschuwd zijn voor deze man. Waarschijnlijk zal hij zijn account verwijderen als hij dit door heeft. Maar zijn woonplaats veranderd niet. Dus kijk uit voor een man uit Vlaardingen.
Mocht iemand nog een keer iets tegenkomen van hem, en wilt zijn zeker van zijn zaak kan je mij een pm sturen, want ik heb zijn 06 nummer nog. Ik vind het niet netjes om deze hier op internet te zetten.
Probeer bij de advertentie niet het misbruik aan te klikken van marktplaats, deze man zal het zeker verkopen anders onder een andere account, en dan is hij niet meer te volgen.
Overigens ik ben hier niet bekend. Misschien zit hij hier op het forum en kloppen mijn vermoedens totaal niet!
Even in het kort:Man verkoopt brommers met een WOK status, zonder vermelding hiervan. Erg jammer dat meneer aan de telefoon en in de mail geen voor en achternaam heeft.