kappen herspoten , krukas kapot
Hallo
Een paar dagen gelden zag ik onafgewerkt projectje staan op internet . Na wat twijfelen heb ik toch de stap genomen om achter de brommer te rijden .
Eenmaal aangekomen de brommer op de aanhanger geladen . Nog 3 bakken vol met onderdelen meegekregen . Met een heleboel onderdelen . Volgens de eigenaar is het blok gereviseerd geweest .
Setup
RV6 blok
Polini 70 cc
21 mm carburator
Membraam ?
Nieuwe koppeling ?
Bij passende uitlaat volgen de vorige eigenaar
Nu wat moet er nog gebeuren
Kabelboom plaatsen
Blok nakijken
Velgen stralen en herspuiten
Kapwerk zoeken ( streetfighter )
remmen aansluiten
fatbar
voorvork reviceren of upside down voorvork
afstellen
Nu zit ik al met een vraagje , ik heb de onsteking nagekeken en heb wel degelijk een vonk . Maar wanneer ik probeer te kick starten is het net of hij de koppeling niet mee neemt . Wanneer ik dit voorzichtig aan doe doet hij dit in het begin wel maar wanneer de cilinder compressie maakt schiet hij weer door en draait het vliegwiel niet mee . Is dit een probleem met de koppeling ? Dit zelfde heb ik wanneer ik de motor in versnelling zet en aan het wiel draai ...;
Hier allesind wat foto's en een filmpje van het probleem
hier een filmpje van het probleem
View My VideoView My VideoVandaag snel het koppelingsdeksel er weer eens afgenomen . Na wat draaien aan het wiel waneer de motor in versnelling zag direct dat de kort niet mee draaide met het hart van de koppeling. De koppeling slipte dus hard. Ik ben dan begonnen met de de platen uit te halen zo dat ik enkel de korf over had . Hier zit echt niet normaal veel speling op ... Zal vanavond de korf er eens afhalen en kijken wat het probleem is . Zou het kunnen dat er een ring mist ofzo iets ? Ook zij de heer waar ik hem aan kocht dat er een nieuwe koppeling in zat . Blijkbaar niet want de koppeling is redelijk in ingeslagen . Zou het helpen moest ik de klok wat bijschuren zo dat de inkeping minder worden ?
hier wat foto's
Hier een video van het probleem
View My Video Ook heb ik het 2de blokje gesplitst om te kijken wat er nog goed van is
Hallo hier ben ik weer
Heb ondertussen weer wat aan de af1 gewerkt .
- carbu gereviseerd
-cilinder afgenomen en gecontroleerd , roest verwijderd
-koppeling vervangen
-olie vervangen
-benzine tank hersteld
-
Dus de alle pakkingen , vlotter , sproeiers zijn allemaal vervangen geweest , de luchtfilter geplaatst. Ook de koppeling geplaatst kickstart mechanisme afgesteld . Toen de cilinder uit de colo gehaald ( om te ontroesten) heel goed afgespoeld en uitgeblazen met compressor, en alles gemonteerd. Ook heb ik de oliepomp afgesloten en afgedekt met een aluminium plaatje.
benzine in gegooid en toen maakt hij zijn eerste plofjes
Nu zoek ik enkel nog een koppelingshendel houder of hoe je het ook noemt en een achterrem systeem .
Hier enkele foto's en een filmpje ...
View My Video