Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Auteur |
Bericht |
Jonathan4669
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 20, 2008 6:51 pm Berichten: 55
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Uhm even beter lezen kerel, vraag niet of er iemand een mail wil sturen, zeg alleen maar dat ik een mail heb gestuurd of de cilinder nog leverbaar is.
|
ma sep 29, 2008 9:39 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Jonathan4669 schreef: Oke, thnx, ziet er wel leuk uit.
Snap alleen niet waarom de 90.3cc kit goedkoper is als de 89.9cc.
Wat voor uitlaat zou hier het beste onder kunnen? En carb?
Heb al even een mail gestuurd of de cilinder nog leverbaar is. omdat de 89.9cc speciaal gemaakt is voor de pro stock klasse voor sprints in nederland.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di sep 30, 2008 7:43 pm |
|
|
Maseo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 09, 2005 9:54 pm Berichten: 7
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
zoooo eventjes mn nieuwe cilinderkitje drop gegooid (dankje BKD ), en god wat is dat toch een lam-lendig werk (als je het voor het eerst doet). Los, okay, vast.. haha dasss een ander verhaal. Zuigerveren werken niet mee, heb ik de cilinderwand eromheen, !@#!!! pakking vergeten.. OPNIEUWWW Dan er achter komen dat je een extra (afdicht)boutje moet hebben, maar die even nét niet hebt liggen. Eind goed al goed, 4 uur verder staat alles in elkaar, kappen erop knikkeren en nu rustig inrijden Denk ook dat ik niet er beter op tijd bij had kunnen zijn, zie de bijlages.
|
wo okt 01, 2008 1:38 am |
|
|
Maseo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 09, 2005 9:54 pm Berichten: 7
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Weet niet of het de nieuwigheid is van de cilinder, of wat anders, maar ik hoor een heel vaag "geratel" naast het geluid van mn toerenzelf. Ik heb alles netjes vervangen en overgezet (doek in het carter gat i.v.m de pisonclipjes, dus die liggen er ook niet in ), zuiger naar voren wijzende (pijl naar uitlaatpoort), beide pistonclipjes er weer op, en de hoofdsproeier van 84 naar 88 gegooid. Ook heb ik m al (redelijk) afgesteld voor vandaag, draait ook prima stationair ±2k toeren. Alleen is hij niet vooruit te branden , ook volgas v.a 5-6k toeren stottert hij ook eventjes... wát is er aan de hand!
|
wo okt 01, 2008 9:09 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Maseo schreef: Weet niet of het de nieuwigheid is van de cilinder, of wat anders, maar ik hoor een heel vaag "geratel" naast het geluid van mn toerenzelf. Ik heb alles netjes vervangen en overgezet (doek in het carter gat i.v.m de pisonclipjes, dus die liggen er ook niet in ), zuiger naar voren wijzende (pijl naar uitlaatpoort), beide pistonclipjes er weer op, en de hoofdsproeier van 84 naar 88 gegooid. Ook heb ik m al (redelijk) afgesteld voor vandaag, draait ook prima stationair ±2k toeren. Alleen is hij niet vooruit te branden , ook volgas v.a 5-6k toeren stottert hij ook eventjes... wát is er aan de hand! Je cilinder is zwaar vastgenaaid, er zal een nieuw wandje in moeten komen (kost behoorlijk wat, 100€ + nieuwe zuiger) succes ermee
_________________
|
wo okt 01, 2008 7:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jonathan4669
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 20, 2008 6:51 pm Berichten: 55
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Ben er nog steeds niet uit welke cil ik nou moet nemen voor de meeste trekracht (koppel) voor een am6 blok
-Malossi mhr team 80cc -Polini 74cc w-poort (kan er geen dealer van vinden) -Simonini 90cc -Metrakit pro race 70cc -Hebo manston revolution 70cc
Iemand een idee? Zit dus tussen deze cilinders te twijfelen
|
wo okt 01, 2008 7:12 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
simonini. gewoonweg door het grote aantal cc's. w poorter word niet meer gemaakt, pro race is gewoon klote, revo gaat hard maar moet lekker toeren janken en een team 80 is zeker leuke cilinder, 2de keus na de simonini voor mij
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
wo okt 01, 2008 7:15 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
polini w poort wordt niet meer gemaakt dacht, maar die kan ik je wel aanraden. Zijn er fijne koppelcilinders. Die simonini is veelste duur, de pro race en de revo zijn toerendraaiers.
dus ik zou voor die mhr gaan.
edit: net te laat
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
wo okt 01, 2008 7:17 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
simonini kost 450 euro. Dan heb je cilinder en een krukas! Voor alleen de team 80 betaal je al 320 euro. Komt er nog een rito asje bij, zit je ook al snel rond de 450 euro mhr zou iets goedkoper zijn, maar voor die 10cc meer zou ik lekker voor de simo gaan!. wel moet je carter uitgekotterd worden omdat anders de 46mm as niet past meen ik mij te herinneren.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
wo okt 01, 2008 7:26 pm |
|
|
Maseo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 09, 2005 9:54 pm Berichten: 7
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
*Thomas* schreef: Maseo schreef: Weet niet of het de nieuwigheid is van de cilinder, of wat anders, maar ik hoor een heel vaag "geratel" naast het geluid van mn toerenzelf. Ik heb alles netjes vervangen en overgezet (doek in het carter gat i.v.m de pisonclipjes, dus die liggen er ook niet in ), zuiger naar voren wijzende (pijl naar uitlaatpoort), beide pistonclipjes er weer op, en de hoofdsproeier van 84 naar 88 gegooid. Ook heb ik m al (redelijk) afgesteld voor vandaag, draait ook prima stationair ±2k toeren. Alleen is hij niet vooruit te branden , ook volgas v.a 5-6k toeren stottert hij ook eventjes... wát is er aan de hand! Je cilinder is zwaar vastgenaaid, er zal een nieuw wandje in moeten komen (kost behoorlijk wat, 100€ + nieuwe zuiger) succes ermee Zie mijn post boven die van mij, dat heb ik dus ook gedaan. Hele cilinder vervangen (zuiger+veren+cilinder zelf etc). Dus een compleet nieuwe. Niets van de oude zooi heb ik hergebruikt. Zit nu op 12mm (spr maat 86),met die nieuwe 50cc (Motoforce door BKD 'getuned'). Het stotteren ben ik in iedergeval al achter, dat is dus een (te)grote sproeier. Moet ik dit trage gedoe maar mee leven tot hij helemaal lekker in ingereden ? Ik namelijk niet eens fatsoenlijk wegtrekken en boven de 50 uitkomen is een wonder.
|
wo okt 01, 2008 8:09 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
weet iemand de afstand tussen de draadeinden bij een am6 blok?
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo okt 01, 2008 8:13 pm |
|
|
Jonathan4669
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 20, 2008 6:51 pm Berichten: 55
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Aa vandaar dat ik de polini w poort niet meer kon vinden.
Denk dan dat ik toch maar voor dat Simonini kitje.
Dat uitkotteren is geen probleem, als het goed is moet er 2 a 3 mm uit aan de inlaat kant, tenminste dat zeiden ze bij de dealer van de Simonini kit.
|
wo okt 01, 2008 9:35 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
eff een vraagje, met wat voor andere cilinder kan je de wpoorter mee vergelijken?
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
wo okt 01, 2008 9:56 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
gilardoni 74. (68cc, wpoorter ook 68cc)
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do okt 02, 2008 6:59 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Wie weet een cilinder die gebruik baar zou kunnen zijn met een slag van 42.7mm? Het liefst een speciale niet eentje met een ronde uitlaat poort, en wat mogenlijk heden tot tunen.
is voor komend project frankenstein rv6
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
do okt 02, 2008 7:36 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|