Auteur |
Bericht |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Re: Het 'afstellen' kleine vragen topic
JvS schreef: Oke bedankt, en stel mn bougie is lichtbruinachtig? Is t dan verstandig om een kleinere sproeier te monteren? vergeet die wat vervelend nu bougie nou eens man
za nov 20, 2010 5:36 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
JvS schreef: RaliasR schreef: Je rijdt nu al zo rijk mogelijk met deze sproeier . nl clip op onderste stand Dat loopt het beste zeg je. dan zou ik zeggen dat je een grotere sproeier moet en je clip weer naar het midden moet zetten. Oke bedankt, ga ik even proberen dan (eerst bougie checken). In welke maten zal ik hm dan groter doen? van 92 naar 96? Edit: Ik heb even veder rondgezocht en ik toch maar een kleinere sproeier proberen. Edit: Ik heb 1 sproeiermaatje kleiner gedaan en t is nu beter. Dus straks nog 1 sproeiermaatje kleiner en dan moet t goed zijn en perfectioneer ik t met de luchtschroef. ik voorspel dat je binnenkort je cilinder aan gort rijd.
za nov 20, 2010 5:37 pm |
|
|
yannickverlinden
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 21, 2010 1:34 pm Berichten: 73 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: belgië
|
rond welke sproeier zal ik moete zitten. 80dr 19mm black edition +powerfilter vl6 membraan originele uitlaat voorlopig. de carters zijn wel getund op hebo manston weet niet hoe dat gaat lopen.. het is een am6 blok (yamaha x-limit) groeten
|
zo nov 21, 2010 3:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
ik zou vanaf 120 gaan afstellen Is wel een lastige combi door powerfilter en ori-uitlaat
|
zo nov 21, 2010 9:30 pm |
|
|
yannickverlinden
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 21, 2010 1:34 pm Berichten: 73 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: belgië
|
weet ik maar komt een yasuni onder en hebben de originele luchtfilter niet meer
|
zo nov 21, 2010 10:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
ik heb van de week mijn am6 gereviceerd maar nu doet ie raar bij lage toeren heb ik geen koppel niks en komt ie ook heel moeilijk op toeren, maar bij hoge toeren schiet ie ineens naar voren. setup: DMP 50cc standaard ontpropte uitlaat standaard carb. (sproeier maat weet ik zo ff niet) standaard membraan standaard luchtfilter ik zit te denken dat het miss aan mijn ontsteking kan liggen aangezien ik die er gewoon zo in heb geset zonder te kijken naar graden of iets. of kan het aan iets anders liggen (te grote/ te kleine sproeier)
_________________ D.I.Y. ALL THE WAY
|
za nov 27, 2010 2:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Verzuipt hij hem niet gewoon keihard onderin de toeren?
Ow, wacht. Je ontsteking. Ja, die had je voor de leuk ff moeten aftekenen waarop hij stond want de grondplaat kan je verdraaien heah.
Zoek ff de juiste voorontsteking op en zet hem daar maar eens op.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
za nov 27, 2010 3:31 pm |
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am Berichten: 421 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Scheveningen
|
jah die kon ik dus niet af tekenen want die komt uit mijn oude vastgelopen AM5 maar hoe zou ik die vooronsteking moeten afstellen, ik bedoel wat heb ik nodig om dat te doen naast de gegevens. waar zou ik de gegevens kunnen vinden?
|
za nov 27, 2010 3:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
|
oke hij loopt nu goed op 1,5mm voor BDP
|
ma nov 29, 2010 1:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
plidurr
ApriliaForum Member
|
goedmiddag,
tijdje terug de prop er uit gehaald, rijdt nu 71-72 met tandwiel 12, toen ik hem ontgrenste, heb ik de sproeier gewoon laten zitten, dit was maatje 94? zou het misschien toch maar handig zijn om te kijken of lager iets beter rijdt, want heb soms t gevoel dat t toch niet helemaal 100% lekker loopt. k heb wel een SX uitlaat op mn derbi senda, lijkt me niet veel verschil?
|
di dec 14, 2010 3:30 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
94 is vrij groot voor zon standaard set up, maar voor de zekerheid even je bougie controleren.
Goed stuk rijden, en flink vol gas. Dan eruit draaien. Bij een witte kleur staat hij te arm, koffiebruin(donker) is prima, en zwart te rijk.
Een simpel testje om een idee te krijgen hoe hij afgesteld staat.
Stottert hij?
_________________ http://instantboss.org/
|
di dec 14, 2010 3:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
plidurr
ApriliaForum Member
|
Nee hij stottert niet. Vind het ook zo raar. Zal binnekort die bougie bekijken
|
di dec 14, 2010 6:36 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
ik reed ook met std uitlaat iets onder de 100 kwa sproeiers
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
di dec 14, 2010 9:32 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
ik 124 met std. uitlaat, als een naaimachine maar toch.
_________________ http://instantboss.org/
|
di dec 14, 2010 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
plidurr
ApriliaForum Member
|
Ach,ik zal kijken hoe de bougie is, als hij goed is, laat ik deze sproeier lekker zitten. Lijkt me in ieder geval niet dat ie te arm loopt.
|
di dec 14, 2010 10:41 pm |
|
|
|