HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 23, 2025 8:27 pm




Antwoord op onderwerp  [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 58  Volgende
 Het Grote RS125/250 Chat Topic! 
Auteur Bericht
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
jefrs50 schreef:
Ik ruik oorlog :boxing: :boxing: :boxing: :boxing:


nee, dat niet

maar meneer ruud weet het blijkbaar allemaal zo goed

kreidler blok is geen suzuki 250cc blok

duizenden? 10 000 of 50 000?

ik snap eigenlijk het nut van zijn reactie niet ... oude blokken kunnen lang mee, ja, dat weet ik...

veel mensen verneuken hun RS250 ? ja, dat was eigenlijk mijn punt

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 1:04 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Oostkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
Maar hoelang kun je nu eigenlijk rijden zonder te revizeren als je em gewoon goed onderhoud/warmrijd/enz..??


ma maart 24, 2008 1:06 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
jefrs50 schreef:
Maar hoelang kun je nu eigenlijk rijden zonder te revizeren als je em gewoon goed onderhoud/warmrijd/enz..??


hangt af van je rijstijl

bij normaal straatgebruik zal dat op zo'n 30 000 zijn, maar dan heb je de zuigers al 2x vervangen (400€ als je het zelf doet)

en een vastlopertje kost je al gauw een klein fortuin

er komt gewoon enorm veel kijken bij zo'n 250, je hebt er erg veel plezier aan en ik zou het er voor over hebben allemaal, maar velen onderschatten het

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 1:10 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Oostkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
Conclusie: Een 250 alleen nemen als je er mee kan omgaan en als je iemand weet/zelf het onderhoud doet. Want als ik het zo hoor is het onderhoud niet echt goedkoop en als je dan ook nog loonkosten moet betalen. Maar is een 125 veel goedkoper om tie maar 1 cilinder heeft??


ma maart 24, 2008 1:12 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
jefrs50 schreef:
Conclusie: Een 250 alleen nemen als je er mee kan omgaan en als je iemand weet/zelf het onderhoud doet. Want als ik het zo hoor is het onderhoud niet echt goedkoop en als je dan ook nog loonkosten moet betalen. Maar is een 125 veel goedkoper om tie maar 1 cilinder heeft??


RS125 is ongeveer de helft goedkoper ja

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 1:20 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
jefrs50 schreef:
Ik ruik oorlog :boxing: :boxing: :boxing: :boxing:


zou je alstjeblieft niet ditsoort onzin in het topic willen plaatsen? ik zou graag het topic serieus willen houden. en geen huiskamer topic er van maken.

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 11:37 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat zitten surfen op zoek naar info over andere uitlaten en hoop vreemde zaken gelezen

de originele pijp zou even goed of zelfs beter zijn dan een arrow oid., waarom? wel, omdat een ori pijp dikker staal heeft is de warmteafvoer van de uitlaatgassen minder waardoor deze heter worden wat op zijn beurt dan weer zou zorgen voor een betere flux.

het voordeel van een opvoeruitlaat blijft wel nog steeds een hoog gewichtsverlies

graag wat reactie hier op ...

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 12:26 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
HeatZeeker
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 04, 2008 1:13 pm
Berichten: 378
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Zutphen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Sommige sprinters wikkelen hun uitlaat in met een soort doek/stof om de warmte te behouden, ik kan ff geen plaatje vinden.

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 12:32 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
HeatZeeker schreef:
Sommige sprinters wikkelen hun uitlaat in met een soort doek/stof om de warmte te behouden, ik kan ff geen plaatje vinden.


ja, idd weet wat je bedoeld

die theorie zal dus wel kloppen neem ik aan ...

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 12:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik had ook nog een vraagje..

ik ben bezig met het compleet aansluiten van zo'n universeel alarm voor op motoren/brommers/auto's.

nu heb ik het alarm er in, en werkend, maar wil ook de functies aangesloten hebben.

de knipperlichtfuncties werken nu, maar wil de anti hijack en afstand starten ook aansluiten.

hiervoor zoek ik de engine start wire, de engine off wire (die heb ik gevonden, de rood witte) en de anode power out van het contactslot.

iemand een idee welke kleuren draden ik moet hebben? of heeft iemand een elektrisch schema van een rs125 extrema uit 1996?

ik heb er wel een tabel met kleuren bij gekregen maar die zijn van sym/honda suzuki en yamaha, dus niet van appie

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 2:53 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomas, bedoelde t niet zo bot als t er staat :thumright: , veel mensen weten niet waar je op moet letten met montage van bepaalde onderdelen, even wat veranderen aan t blok, en t mengsel niets aan doen etc. Een 2takt is daar juist gevoelig voor, dus dan is de boel snel aan stront. De grootste critici zeggen mijn 2takt blok was al na 1000 km kapot, dat zegt vaak meer over hun, dan over het motorblok.

Over de uitlaten, om deze warmer te houden kan je thermoband erom doen, dit isoleert de uitlaat wat idd je pulsatie sterker laat. Niet alleen sterker, maar ook warmer dus, hierbij moet je dus je blok ook goed in de gaten houden op temperatuur en smering. Dit is een topvoorbeeld van hoe makkelijk, door een kleine aanpassing je blok kapot kan gaan.

Als ik t nog eens doorlees bedoelen we hetzelfde trouwens zoals je al aangaf :00:


ma maart 24, 2008 3:00 pm
Profiel
Lex
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm
Berichten: 1059
Afbeeldingen: 15
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
D-Cypher schreef:
ik had ook nog een vraagje..

ik ben bezig met het compleet aansluiten van zo'n universeel alarm voor op motoren/brommers/auto's.

nu heb ik het alarm er in, en werkend, maar wil ook de functies aangesloten hebben.

de knipperlichtfuncties werken nu, maar wil de anti hijack en afstand starten ook aansluiten.

hiervoor zoek ik de engine start wire, de engine off wire (die heb ik gevonden, de rood witte) en de anode power out van het contactslot.

iemand een idee welke kleuren draden ik moet hebben? of heeft iemand een elektrisch schema van een rs125 extrema uit 1996?

ik heb er wel een tabel met kleuren bij gekregen maar die zijn van sym/honda suzuki en yamaha, dus niet van appie


electrisch schema staat ook in je onderhoudsboekje, en als je die niet heb staat je onderhoudsboekje op www.aprilia.com :^^:

_________________
CBR400RR, ZXR400, CB500.
over 4 maanden: CBR600RR!!


ma maart 24, 2008 3:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
onderhoudsboekje heb ik wel, kon daar elektrisch schema in vinden..

(boekjes staan ook in openingspost) maar zal nog even nakijken

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 3:15 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Lex
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm
Berichten: 1059
Afbeeldingen: 15
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
daar staat wel die van een rs NM, misschien zijn die dingen dan wel anders

_________________
CBR400RR, ZXR400, CB500.
over 4 maanden: CBR600RR!!


ma maart 24, 2008 3:16 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja ik had inderdaad een andere. hopelijk is de bedrading kwa kleur gelijk, dan kan ik er mee aan de slag, tnx

_________________
Afbeelding


ma maart 24, 2008 3:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 858 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 58  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron