Re: Yamaha TZR racer, met RM80 motor (Kleine update)
Zo laatste tijd behoorlijk weinig tijd gehad om aan de TZR te werken, en nog minder om een update te plaatsen.
Maar hier is de update van de enkele kleine werken die nog gedaan zijn:
Woensdag zijn de bandjes binnengekomen, en die zijn dan direct op de velgen getrokken.
Een opplooibaar schakelpootje, een remschijf en een versterkte koppeling is ook woensdag binnengekomen.
Even wielen uitbalanceren:
Het opplooibaar schakelpootje past natuurlijk niet, maar het plooigedeelte heb ik erafgeslepen, en op mijn ander gelast:
Wel een slechte foto:
En geplaatst
Velgen met slickjes gemonteerd:
Opvang'bakje' voor de overloop van de carbu
War borg werk:
Een steun voor de kopkuip gemaakt:
En dan vandaag de regenbandje nog op de velgen gelegd en gebalanceerd!
Intussen tijd moest ik ook zien dat men NSF klaar stond. Dus ook snel daar een paar foto's van geschoten:
Even samen op de foto: Smal VS Medium
En nu we toch foto's aan posten zijn. Dit was ook nog een project van mij, mijn broertje en men buur.
Een Honda CB50 omgebouwd naar een 'cafe' racer met een CBR125 motorblok.
Die moet ook nog eens goed afgwerkt worden.
Van dit:
Naar dit:
Zo dat was het dan.
Ik ben juist klaar met de camionette te laden, zodat ik morgenvroeg kan vertrekken naar de koers!
Versterkte koppeling zit nog niet gemonteerd. Ik heb even geleden de koppeling uit elkaar gehaald, en er een ijzeren plaat
meer tussen geplaatst, zodat de koppelingsveren meer opgespannen zitten. Daarbij heb ik ineens nog een rondel extra tussen de veren geplaatst voor nog meer drukkracht.
Sindsdien slipt ze niet meer.
Maar de andere komt er zeker nog in. Maar dat is voor de vlg keer als ik even tijd heb.
De valdoppen zitten ook al op de achterbrug gelast. Heb ik nog geen foto van.
Nu alle kappen gemonteerd zitten krijgt de radiator minder rijwind en word de motor net wat te warm.
Ik heb daarom vooraan in de kuip alles rond de rad dicht gemaakt zodat alle opgevangen rijwind
geforceerd over de rad moet, en dus meer koeling zou moeten geven.
Dat gaan we dus morgen even uittesten of dat zijn werk doet.
Zo nu gaan slapen, want moet er om 6h weer uit.
Groeten, Niels.