Auteur |
Bericht |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Originele uitlaat trekt voor geen meter door
Beste forumleden,
Ivm de politieseizoen dat weer beginnen gaat heb ik besloten om mijn originele uitlaat te ontgrenzen en er op te zetten ipv mijn leovince V6 (ontgrenst) Ik heb eerst de prop uit de uitlaat gehaald (de piemel zit er nog op) en ik heb nog dezelfde afstelling als bij de V6: Ori cilinder Ontgrensde 17,5 carb. Sproeier 94 Het betreft een '11 derbi senda. Dit liep perfect op mijn V6, goed afgesteld.
Nu ik de ori pijp erop heb zetten merk ik het volgende: 2000-4000 rpm: trekt best rap op, sneller dan de V6 4000-7000 rpm: trekt rustig op, veel langzamer dan de V6 7000-8000 rpm: gigantische dip waar ik in mijn 6e versnelling niet eens doorheenkom 8000-10.500 rpm: trekt rustig op, langzamer dan de V6
Hij stottert en hapert niet. Mijn vraag: waardoor trekt hij zo vreemd op en heeft hij geen merkbare powerband? Komt dit door de piekel of door de afstelling of iets anders, ik heb namelijk gehoord dat de ori en V6 pijp bijna iedentieke prestaties en powerband hebben.
Als iets onduidelijk is vraag maar en alvast bedankt, met vriendelijke groet, Tommy
_________________ http://www.youtube.com/user/WassenaarsMostWanted/videos
youtubekanaal met onboard vids van meetings ect. GoPro
|
za mei 05, 2012 4:42 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Re: Originele uitlaat trekt voor geen meter door
Origineel heeft niet echt een powerband, ik heb zelf de wintermaanden precies zo gereden Hij hoort gewoon van 2 - 10 in een lange geleidelijke strook redelijk door te trekken (maar zeker géén powerband). Hoe heb je 'm vertand?
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
za mei 05, 2012 4:53 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Daaaammnnnn das kut.. Qua koppel is het dus een baggeruitlaat.. Ik dacht altijd al op fora te hebben gelezen dat de prestaties bijna gelijk zijn maar voor mijn gevoel zit ik met de V6 ongeveer 1,5x zo snel op mijn top..
Gewoon 11/53, erg licht dus.
Tnxs Robert
|
za mei 05, 2012 5:36 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
met 11 is sowieso al niet te rijden.
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
za mei 05, 2012 5:55 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Ehm, ik zou je sproeier vervangen, want je zegt zelf al dat je hem niet opnieuw hebt afgesteld wat dus wel moet. Misschien is ie nu wel te rijk waardoor je die dip hebt.
za mei 05, 2012 6:01 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Floris, met zon setup is met 11 prima te rijden. Ik zie het probleem niet
Piotr, is goed, ga er zsm even opnieuw afstellen(minder rijk)
Tnxs
|
za mei 05, 2012 6:13 pm |
|
|
piotrSMX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
|
Tandwiel 11 is ook prima mee te rijden. Ik zou wel in kleine stapjes je sproeier verkleinen, want je wilt hem zeker niet te arm hebben staan.
za mei 05, 2012 6:14 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Nee inderdaad. Ik merk echter momenteel geen gestotter of dergelijke. De advies sproeier voor ori ontgrenst zonder piemel is 88 dus ik probeer even tot 90.
Die piemel, begrenst dat eigelijk wel zo erg? Hij beinvloed de werking van de expansie toch niet?
|
za mei 05, 2012 6:29 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
-Tommy DRD'11- schreef: Floris, met zon setup is met 11 prima te rijden. Ik zie het probleem niet
Tnxs nee, niet.
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
za mei 05, 2012 7:13 pm |
|
|
edskoschuitema
ApriliaForum Member
|
-Tommy DRD'11- schreef: Nee inderdaad. Ik merk echter momenteel geen gestotter of dergelijke. De advies sproeier voor ori ontgrenst zonder piemel is 88 dus ik probeer even tot 90.
Die piemel, begrenst dat eigelijk wel zo erg? Hij beinvloed de werking van de expansie toch niet? Volgens mij wel, het zorgt voor minder tegendruk als ik het goed heb, heeft te maken met resonantie. Daar kan een natuurkundige je vast meer over vertellen
|
za mei 05, 2012 7:36 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
FlorisFerrari schreef: -Tommy DRD'11- schreef: Floris, met zon setup is met 11 prima te rijden. Ik zie het probleem niet
Tnxs nee, niet. Dan kan jij niet rijden Als je enkele nuttige toevoeging hebt op het doel van dit topic zie ik graag nog een reactie van je
|
za mei 05, 2012 8:30 pm |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Buiten de powerband
za mei 05, 2012 8:40 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
JB1 schreef: Buiten de powerband Wat bedoel je hiermee? Dat de piemel alleen invloed heeft buiten de powerband? Ik merk namelijk geen enkele powerband
|
za mei 05, 2012 9:00 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
die aftak heeft mischien prestatie verlies maar nauwelijks , heb hem op mijn standaard rs2 gehad en hij liep vrolijk door tot de 95-100.
za mei 05, 2012 9:09 pm |
|
|
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Heb even zitten denken en hij verdeelt de uitlaat in 2 stukken, 1 met expansie, en 1 zonder. Omdat bij de piemel geen doorlopende luchtstroom is zal het effect niet 50% zijn maar omdat de invloed van de expansie dus op maar een gedeelte van de uitlaatgassen wordt uitgeoefent ten tijde van het mengel teruggezogen wordt is dit hoe ik vermoed op wat voor een manier de piemel de uitlaat begrenst.
Verder geen big deal, ik knijp m zoizo af over twee weken, maar kan de piemel de reden zijn voor de prestaties van mijn ori pijp? Iemand met ervaring hiermee?
Morgen zal ik even afstellen, dan kan ik dat ook meteen uitsluiten. (mits het niet de oorzaak is)
Bedankt voor de reacties.
|
za mei 05, 2012 9:23 pm |
|
|
|