HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 12:21 am

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Gianelli 
Auteur Bericht
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Gianelli
Hey, ik rijd nu op een Derbi GPR uit 2005 het nieuwe model met het oude blok nog. Ik heb de standaard uitlaat met de prop half uitgeboord, en een carbon gianelli demper. Nu wou ik graag een gianelli uitlaat van iemand overkopen met nog een extra carbon demper erbij. Hiervan wil ik later dus een twinner maken maargoed. Hoe hard zal mijn gpr gaan met deze gianelli uitlaat, ik heb tandwielverhouding 12-53. Ik ga liever voor wat meer trekkract of koppel. Ik rijd veel met mijn vriendin achterop en zo'n 55 kilo extra dat merk je wel. Hij word dan echt loom, als die eenmaal op ging is gaat die wel lekker. Maar als je moet optrekken dan is dat eerste stuk echt, nja,.. geen woorden voor :00: .En wanneer word je brommer ingenomen? Ik wil namelijk niet dat ik hem kwijtraak....

Alvast bedankt,

Ruben

ma maart 30, 2009 9:52 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gianelli
Snelheid zal denk 95-100 zijn. En dan ben je zoiezo al je kenteken papieren kwijt, wanneer je brommer word ingenomen kan ik je niet vertellen, heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.

ma maart 30, 2009 9:55 pm
Profiel
Mikeeee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hoef je niet perse een andere uitlaat voor hea

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

ma maart 30, 2009 9:59 pm
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
12-53 is te klein joh ;) kan je beter 13 nemen :^^: snelheid zal dan wel rond de 90/95 zijn :D genoeg koppel en gaat met iemand achterop ook best :^^: met tandwiel 14 ook wel maarja dat ligt helemaal aan jezelf :Y:

ma maart 30, 2009 10:04 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oke, maar met deze snelheid ben je hem dus wel kwijt? Eerst worden zowiezo je kenteken papieren afgenomen, en dan kan je thuis onder het genot van een kopje thee, wachten tot je een telefoontje krijgt dat ze hem innemen ofzo? Want dat is me het niet waard. Wat zijn dan nog de mogelijkheden Mikee, een laagtoerige 80 op de ori uitlaat?

ma maart 30, 2009 10:05 pm
Profiel
Supermann
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Kentekenbewijs kwijt opnieuw laten keuren dan krijg je ze weer terug. Na 3 keer word ie pas in beslag genomen als ik het goed heb ;)

Laatst bijgewerkt door Supermann op ma maart 30, 2009 10:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

ma maart 30, 2009 10:07 pm
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ik ben met tandwiel 14 op de rollerbank geweest, ging 84 met correctie 75 :^^: mocht naar huis en kreeg een boete van 115 euro :Y: maar normaal wordt ook je kentekenbewijs in beslag genomen en kan je hem orgineel laten zien ;) na 3 keer ben je hem pas kwijt :P

heb je trouwens 14 mm carb of 17,5 kan ook wat uitmaken :D

ma maart 30, 2009 10:07 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Schoutenrs schreef:
ik ben met tandwiel 14 op de rollerbank geweest, ging 84 met correctie 75 :^^: mocht naar huis en kreeg een boete van 115 euro :Y: maar normaal wordt ook je kentekenbewijs in beslag genomen en kan je hem orgineel laten zien ;) na 3 keer ben je hem pas kwijt :P

heb je trouwens 14 mm carb of 17,5 kan ook wat uitmaken :D

25km/h te hard wordt je kenteken bewijs ingenomen, dus 45+5= 50
50+25= 75, gaat er nog correctie af zit je rond de 68km/h word het kentekenbewijs ingenomen.

ma maart 30, 2009 10:10 pm
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
met correctie was het 75, roller 84 :OO:

ma maart 30, 2009 10:11 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Hey, ja is het oude blok he. dus ik heb nog de echte 14mm carb. Niet de 17.5 die begrenst is. Maar ik zou eigenlijk gewoon veel koppel, dat ik ook met rijden wat rustiger aan kan doen, voor een stukje te toeren. Niet maar altijd dat in de toeren knallen, dat heb ik na anderhalf jaar wel weer gehad. Ik zoek wat meer uitdaging na anderhalf jaar met deze setup gereden te hebben. Als je kentekenbewijs is ingenomen, hoelang duurt het dan voor je op keuring mag? Heb wel eens gehoord dat je lange wachtlijsten hebt voor het keuren.... Want dat keuren is geen probleem, uitlaat met prop er weer in, even afstellen en dan is die weer oke

ma maart 30, 2009 10:15 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Rabin schreef:
Hey, ja is het oude blok he. dus ik heb nog de echte 14mm carb. Niet de 17.5 die begrenst is. Maar ik zou eigenlijk gewoon veel koppel, dat ik ook met rijden wat rustiger aan kan doen, voor een stukje te toeren. Niet maar altijd dat in de toeren knallen, dat heb ik na anderhalf jaar wel weer gehad. Ik zoek wat meer uitdaging na anderhalf jaar met deze setup gereden te hebben. Als je kentekenbewijs is ingenomen, hoelang duurt het dan voor je op keuring mag? Heb wel eens gehoord dat je lange wachtlijsten hebt voor het keuren.... Want dat keuren is geen probleem, uitlaat met prop er weer in, even afstellen en dan is die weer oke

Wss denk je er dan wel anders over, wachttijden zijn hier rond de 2 weken.

ma maart 30, 2009 10:17 pm
Profiel
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ow, 2 weken valt wel mee. Maar het word dus ook niet altijd ingenomen, je kan ook een boete krijgen van 115 euro zoals schoutenrs. Dat zou ik liever hebben :DD: . Maar welke andere manieren zijn er dan nog zoals mikee zei? En kan ik mijn tandwielverhouding zo houden?

ma maart 30, 2009 10:22 pm
Profiel
Mikeeee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
maar als je je vriendin achterop hebt hoe rij je weg dan? zeker laag in toeren ofwat?

80 cc:P? dan ben je helemaal verkeerd bezig bij politie he(A) de tandwielverhouding zou ik 13 van maken! is niet goed voor je blok zo klein :_:

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

ma maart 30, 2009 10:35 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Gewoon tandwiel 14 met gianelli, want dat trekt lekkerder dan 13, want dat wordt overtoeren en je kunt je trekkracht dan gewoon niet goed kwijt.

di maart 31, 2009 5:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rabin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oke, maar ik weet toch niet of ik die gianelli wel moet halen aangezien de topsnelheid. Is mij niet te hard maar die polite hier.... wat gaat het beestje doen als ik mijn uitlaat helemaal ontgrens?

wo apr 01, 2009 9:07 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende