Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Auteur |
Bericht |
rs_maniac666
Moderator
Geregistreerd: ma feb 15, 2010 2:33 pm Berichten: 4746 Woonplaats: Klazienaveen
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Jongens doe eens een beetje normaal hier. Deze man heeft een brommer hobby zoals de meesten hier, zoals jullie nu kunnen lezen is deze meneer een stukje ouder dan ons en dat wil terug zien in respect!
Hij wil graag deze aprilia opknappen en komt hier voor de juiste informatie, geef hem dat dan ook of houd anders je kop dicht.
_________________ Aprilia RS NM RossiFummi & Aprilia RS NM Poggiali White.
|
vr apr 19, 2013 7:51 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
RobAkm schreef: Heren u maakt het mij alleen maar moeilijker Laten we eens een poll houden welke kant ik op zou moeten gaan. Voor hen die hier inhaken, 50cc Aprilia Classic (motor) die iets harder moet lopen om als motor aangezien te worden omdat de snelheid op dit moment "maar" 70 km/h is en voor de RDW minimaal 80 km/h moet zijn. - Ergens orginele 50cc op de kop zien te tikken in de hoop dat ik weer boven de 80 km/h kan rijden. (mijn keuze) - Hoog toerige 50cc immi en de rest laten zoals het is, dus set die ik nu heb. - Laag toerige 70cc met 14mm carb, indien mogelijk. - Laag toerige 80cc met een x mm carb en een tankstation achterop. Mvg, Rob laagtoerige 70 en 80 zijn in dit geval dezelfde cilinders. voor am3,4,5,6 zijn dat de DR80 de TP80. welke beide 73.4 cc hebben. Aangezien hier geen expansie uitlaat op zit verwacht ik dat het gewoon goed gaat met die 14 mm. Lijkt die 14mm toevallig heel erg op deze? http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=720Zo ja dan heb je de sha 14 mm. Diezelfde carb zat standaard onder mijn brommer. Hier heb ik nog even mee gereden toen ik die 80cc had gehaald. Het kon wel en de 90 km/h haalde hij zat. Maar er was goed te merken dat hij net te weinig mengsel kon aanzuigen om echt zijn vermogen te halen. Echter is het gewoon vervoer van A naar B en zijn er aan de prestaties niet te veel eisen is het prima te doen. Verbruik had ik toen ongeveer 1 op 18 met sportief rijgedrag. Als het op een langere weg continu 80 rijden is zal het nog wel wat beter zijn. Een poll zul je zelf moeten maken. bij de openingspost wijzigen en dan stata onderaan de poll.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
vr apr 19, 2013 8:55 am |
Persoonlijk album
|
|
camb00
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 21, 2011 5:09 pm Berichten: 369
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4943 Is precies hetzelfde als een DR80 maar dan met pakkingset.
_________________ Jammer joh.
|
vr apr 19, 2013 10:08 am |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
camb00 schreef: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=4943
Is precies hetzelfde als een DR80 maar dan met pakkingset. Ondertussen zijn het drie de zelfde sets (.....), maar daar twijfel ik toch echt aan. Deze van Jos Dijkman,deze van MP http://link.marktplaats.nl/662243372, en die van DR http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=322De keuze is al gemaakt qua cc's het wordt 80cc of iets in die maat, nu het merk nog want ook daar ben ik niet bekent mee. Ik lees dat de één iets minder slijt dan de ander en uit de oude doos zou ik zelf denk ik een gietijzeren cilinder kopen omdat je die kan laten honen.
|
vr apr 19, 2013 10:54 am |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Leeg
Laatst bijgewerkt door RobAkm op vr apr 19, 2013 12:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr apr 19, 2013 11:00 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
RobAkm schreef: camb00 schreef: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=4943
Is precies hetzelfde als een DR80 maar dan met pakkingset. Ondertussen zijn het drie de zelfde sets (.....), maar daar twijfel ik toch echt aan. Deze van Jos Dijkman,deze van MP http://link.marktplaats.nl/662243372, en die van DR http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=322De keuze is al gemaakt qua cc's het wordt 80cc of iets in die maat, nu het merk nog want ook daar ben ik niet bekent mee. Ik lees dat de één iets minder slijt dan de ander en uit de oude doos zou ik zelf denk ik een gietijzeren cilinder kopen omdat je die kan laten honen. Die 3 zijn alledrie dezelfde. Zijn gietijzeren cilinders. Er zijn verhalen dat de 1 beter is dan de ander. Ik kan echter zeggen dat er gewoon geen verschil te vinden is op het logo na. Heb ze hier wel een gelijktijdig op de werkbank gehad en het is gewoon niet te zien. Er zijn natuurlijk meer en andere cilinders. Dit is echter een ''goedkope'' laagtoerige gietijzeren cilinder. Er zijn zeker betere en snellere. Alleen zullen de hoogtoerige cilinders toch niet lekker lopen omdat er geen expansie uitlaat op zit.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
vr apr 19, 2013 11:45 am |
Persoonlijk album
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Dan bestel ik bij Jos Dijkman een Top Performance 80cc, een winkel lijkt me toch beter kopen dan via MP.
Wat zo mooi is aan die orginele Oostenrijkse papieren, alles staat erop. De carburateur is bv een SHA1412M, zelfs de luchtfilter enz staan met typenummers beschreven. Als je in Oostenrijk aangehouden wordt heb je weinig praatjes, alle standaard onderdelen staan beschreven op je kenteken.
|
vr apr 19, 2013 12:03 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Vandaag besteld en morgen in huis. Cilinderset compleet http://www.opvoeren.nl/top-performance-cilinderkit-75ccSproeierset compleet http://www.opvoeren.nl/catalogsearch/result/?q=472624Gratis verzenden, mijn weekend kan niet meer stuk denk ik
|
vr apr 19, 2013 3:37 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Zal vast lekkerder rijden
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
vr apr 19, 2013 3:42 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Venlonaer schreef: Zal vast lekkerder rijden Bedoel je wel of niet.......kan de smiley niet zo thuis brengen. ik heb het al besteld, maar als ik vlug ben kan ik misschien nog anuleren.
|
vr apr 19, 2013 4:00 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Ik ben serieus , rijdt fijn. Ik heb wel eens op de brommer van een vriend gereden met die cilinder. Hij is ook ontzettend slijtvast dus een perfecte cilinder voor dagelijks vervoer.
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
vr apr 19, 2013 4:01 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Pffffff.......gelukkig Onder de Kreidler zit ook zo'n nicasil (?) cilinder en ben daar helemaal niet tevreden over. Het is een blerding en fluit aan alle kanten omdat er geen massa in de cilinder zit. Een gietijzeren cilinder duurt iets langer voor hij opgewarmd is, maar rijdt dan wel veel constanter en veel minder herrie. Ze zijn lang niet zo kwetsbaar en als er een krasje in komt dan gewoon laten honen en een overmaat zuiger erin. Dat "nieuwerwetse" spul is wel leuk en aardig, maar geef mij maar oerdegelijke ouwe troep
|
vr apr 19, 2013 4:12 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Erwin (Aprilia RX 50 2003) heeft ook een DR80 eronder zitten. Ikzelf ook, maar als ik hoor en zie hoe erg Erwin die cilinder heeft mishandeld.. Het mooie is dat hij nog loopt als een zonnetje, kan zonder twijfel zeggen dat die cilinder het lang uit gaat houden.
_________________
marien schreef: ''A new beunhaas has risen'' '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0
|
vr apr 19, 2013 5:14 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
RobAkm schreef: Pffffff.......gelukkig Onder de Kreidler zit ook zo'n nicasil (?) cilinder en ben daar helemaal niet tevreden over. Het is een blerding en fluit aan alle kanten omdat er geen massa in de cilinder zit. Een gietijzeren cilinder duurt iets langer voor hij opgewarmd is, maar rijdt dan wel veel constanter en veel minder herrie. Ze zijn lang niet zo kwetsbaar en als er een krasje in komt dan gewoon laten honen en een overmaat zuiger erin. Dat "nieuwerwetse" spul is wel leuk en aardig, maar geef mij maar oerdegelijke ouwe troep hahahaha , sorry maar je praat onzin. als jou leuke gietijzeren cilinder goed vast loopt kun je het weg gooien , en bij een alu is het meestal iets honen en nieuwe zuiger er in en gaan. heb al een stuk of 4 vast gelopen cilinders gezien en daar was de zuiger aan stront maar niks aan de hand met het wand , alleen bij een mito 125 was de wand iets beschadigt dus gewoon bullshit dat gietijzeren cilinder beter is en minder kwetsbaar... waarom hebben al die 125s en 250s een alu cilinder dan? zeker omdat het zo kwetsbaar is he. het ligt volledig aan je eigen kunsten hoe betrouwbaar het is en of het "constanter rijd".... stel dat ding dan eens goed af. en er is trouwens helemaal niks ''nieuwerwets '' aan alu cilinders want een rs uit de begin jaren 90 hebben ook al standaard alu cilinders.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr apr 19, 2013 5:16 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Nicasil AM6 cilinder download/file.php?id=42679download/file.php?id=42678Ik stuur hem even naar je op dan mag je hem voor me laten honen. Lukt het je, dan stuur ik mijn Kreidler cilinders ook wel naar je toe. Ik zal je gelijk even uitleggen waarom je niet kan honen zoals men normaal een gietijzeren cilinder hoont. De nicasilwand is maar een paar honderdste mm dik en een kras zit altijd door de nicasilwand heen, 45 jaar ervaring. Wat slijtage (stootrandje) kan je eruit honen, maar daar houdt het echt mee op. Ik durf uit een gietijzeren cilinder rustig de zuiger eruit te meppen om daarna er een mm eruit te laten honen. Overmaat zuiger erin en je rijdt weer als ooit te voren en dat zal je nooit lukken met een alu cilindertje en nicasilwand. De nicasilwand moet eruit geloogd worden en daarna moet men weer een nieuwe nicasilwand aanbrengen. Je denkt hij l*lt maar wat uit zijn nek, google is je vriend en het Kreidler / Zundapp forum staat er vol mee.
Bijlagen:
P1010646.JPG [ 70.58 KiB | 3102 keer bekeken ]
P1010154.JPG [ 62.75 KiB | 3102 keer bekeken ]
Laatst bijgewerkt door RobAkm op vr apr 19, 2013 6:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr apr 19, 2013 6:25 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|