Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Contact Probleem
Dag jongens,
Ik heb vandaag een Aprilia RS50 gekocht van iemand. Die ik vrijdag ga ophalen. Brommers zijn voor mij nog vrij vreemd. Dus ik zit met het volgende probleempje.
De Rs50 die ik heb gekocht, die wil niet afslaan als je de motor uit wil zetten via het contactslot. Dit kan wel via het laten afslaan door hem in de 1e versnelling te zetten en de koppeling erop zetten zodat hij afslaat.
Maar ik wil graag dat alles werkt zoals het hoort, Dus wat kan ik het beste doen? Hem naar een dealer brengen en hoeveel zou dat gaan kosten? Of het zelf repareren ( Ben zelf monteur in de Kartsport )
Bedankt!
|
di maart 09, 2010 12:46 am |
|
|
CERO
ApriliaForum Member
|
Re: Contact Probleem
Misschien is het makkelijkste om te kijken of je stop (roodwitte) kabel er nog wel goed in zit bij je bobine, of niet stuk is ofzo. Dan gaat hij ook niet uit via contactslot.
di maart 09, 2010 3:21 am |
|
|
apriliasx
ApriliaForum Member
|
sorry als ik wat bot reageer maar een echte monteur zou het gewoon uit elkaar halen en gaan zoeken naar het probleem en dealer of laten maken komt niet eens in je hoofd op. maar doe wat ceel en rob zeggen en kun je hem dus ook gewoon aanlopen zonder sleutel. dan zou ik voor zo lang als je hier over wilt gaan doen een schakelaar op de plus van je accu maken en een killswitsch of een schakelaar bij de ontsteking zodat hij zoizo niet start
_________________ he looks like he has never seen a turning wheel
|
di maart 09, 2010 11:12 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Aprilia SX. Het monteurswerk wat ik doe is puur Mechanisch en niet weinig tot niets Elektronisch. Hiermee wilde ik alleen zeggen dat ik best een moertje aan kan draaien. Alleen door mijn gebrek aan kennis bij brommers wilde ik hier eerst vragen of het wel verstandig was om zelf het te repareren!
Wie weet verschilt het niet veel van karts, maar dat moet blijken als de brommer ga checken.
En hij start gewoon als je de sleutel omdraait en de startknop indrukt, alleen hij wil niet uit gaan!
|
di maart 09, 2010 11:25 am |
|
|
Treces
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 04, 2009 10:57 pm Berichten: 552 Woonplaats: Oss
|
CERO schreef: Misschien is het makkelijkste om te kijken of je stop (roodwitte) kabel er nog wel goed in zit bij je bobine, of niet stuk is ofzo. Dan gaat hij ook niet uit via contactslot. Dat zal het waarschijnlijk zijn.
|
di maart 09, 2010 12:21 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
9 van de 10 keer een draadje los in de stekker van je contactslot (onder je contactslot).
|
di maart 09, 2010 1:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
Toppertje
ApriliaForum Member
|
Citaat: CERO schreef: Misschien is het makkelijkste om te kijken of je stop (roodwitte) kabel er nog wel goed in zit bij je bobine, of niet stuk is ofzo. Dan gaat hij ook niet uit via contactslot.
Dat zal het waarschijnlijk zijn. _________________
klopt je moet indd even die draad controleren en desnoods er een nieuwe aanzetten.
|
di maart 09, 2010 2:46 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Bedankt jongens, hij gaat vrijdag meteen onder het mes!
|
di maart 09, 2010 11:44 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
je moet het contactslot open maken, daar zit het draadje los... is vrijwel altijd zo..
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo maart 10, 2010 12:41 am |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Als de killswitch het wel doet dan zit het inderdaad in het contact. Als de killswitch EN het contact het beide niet doen dan zit het in de stopkabel
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo maart 10, 2010 12:51 am |
|
|
CERO
ApriliaForum Member
|
petertzr schreef: Als de killswitch het wel doet dan zit het inderdaad in het contact. Als de killswitch EN het contact het beide niet doen dan zit het in de stopkabel Volgensmij heeft hij geen killswitch
wo maart 10, 2010 1:46 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Het is gewoon een standaard brommer. Alleen met een bewerkte uitlaat. Killswitches e.d. die hoef ik niet
|
wo maart 10, 2010 5:44 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Nog een vraag.
Nu ik mijn brommer binnenheb. Merk ik dat de knipperlichten het niet doen. Je hoort het relais ook niet tikken. En aan het linkerhandvat zit een soort van trekker, waarvoor dient deze schakelaar? Er staat een lampje boven. Hij doet ook verder niks.
|
vr maart 12, 2010 8:33 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Grootlicht? heb n beetje moeite met begrijpen wat je bedoelt... foto misschien?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr maart 12, 2010 8:57 pm |
|
|
Treces
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 04, 2009 10:57 pm Berichten: 552 Woonplaats: Oss
|
Washandje schreef: .. En aan het linkerhandvat zit een soort van trekker, waarvoor dient deze schakelaar? Choke?
|
vr maart 12, 2010 9:35 pm |
|
|
|