HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 7:44 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Begrenzer.nl 
Auteur Bericht
vinkske
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm
Berichten: 148
Woonplaats: landen, belgie
Bericht 
Nollie schreef:
kun je uit rekene
Met 11-43 rij je
11/13=0,846
65*0,846=54,99 dsu 55 km per uur

Dus met 11-47 rij je
43/47=0,915
55*0,915=50,325

Dus dan rij je percies 50 :D


eeeuhhh, kunt ge da is ff uilegge oe ge et doet?


vr jun 03, 2005 11:03 am
Profiel
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Bericht 
Bij ons zijn ze zelf zo dom om te geloven dat je 4 versnellingen hebt :D .. later is het me niet meer gelukt :0o: maar die ene keer was wel lachen :{-):

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


vr jun 03, 2005 11:46 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Nollie
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm
Berichten: 944
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Sprang-Capelle
Bericht 
Nouw je hebt een tandwiel van 11 en een van 13.
dus je zet het andere tandwiel er op (die van 11 dus)
Als waren ga je dan kwa snelheid er op achter uit.
dus je rijt dan : elfdertiende van je oude snelheid.
dus dan doe je 65:13=5
Dus per tandje rij je 5km/h
Dus dan doe je 11*5=55
Dus rijd je met 11 tandje 55 km/h (achtertandwiel nog 43 tands)


Nu verander je achter tandwiel.
Maar je rijd nu dus nog maar 55km/h met 11/43.
Als je achter een groot tandwiel er op doet ga je langzamer.
En als je dan:

55:43=1,27 dan doe je het dus fout want dan ga je alleen harder rijden.
Want 1,27*47=59,69 km/h dus dat klopt niet!

Dus dan pak je 47
55:47=1,17
Dus per tandje rij je 1,17km/h
Je hebt 43 tandjes
Dus 43*1,17=50,31 km/h

Ik hoop dat jullie het snappe is trouwus wel een andere manier dan die vorige maar zo heb je meer tuse stapjes dus mischien iets duidelijker voor jullie.


vr jun 03, 2005 7:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Bericht 
gewoon zeggen, nee hoor agent, daar zit een buisje in gelast, zoals dat moet van de eu

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


vr jun 03, 2005 7:47 pm
Profiel
vinkske
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm
Berichten: 148
Woonplaats: landen, belgie
Bericht 
ah, ke, kbegrijp het, kga ff die uitleg ergens opslaan op de pc da ik later altijd makkelijk kan uitrekene :D


vr jun 03, 2005 9:09 pm
Profiel
vinkske
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm
Berichten: 148
Woonplaats: landen, belgie
Bericht 
locowine schreef:
uuhhm, ik ook niet echt, dus kun je het gelijk aan mij ook uitleggen?? en wat die uitlaat betreft: ik had rollerbank contole, zegt die vent: zozo, een Ninja-uitlaat, dan zal die wel een stuk harder lopen he? aan dat geluid te horen..., dus ik zeg tegen die vent die een blauwtje heeft gelopen: nee hoor oom agent, het is een dubbele uitlaat, dus het heeft geen enkele zin, alleen het ziet er gewoon net zo geil uit als uw vrouw, vandaar dat ik hem heb ;) ) was tie tog even stil, even later rij ik gewoon weer lekker verder zonder geel prentje... :D :{-):


wat is de moreel van deze levenservaring??

bij een rollerbank-controle zei ik dat het een dubbele uitlaat was, dus geen enkele vermogenswinst heeft...en dat geloofde hij wel

wat vindt je van een ninja uitlaat? want ik kan er momenteel één kopen voor 50€ zonder roest enzo. ma ik wil eerst weten als hij iet uithaalt qua prestaties(heb nu een technigas opstaan) en e mooi geluid maakt?


za jun 04, 2005 10:34 am
Profiel
Daan88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am
Berichten: 1887
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: beemster
Bericht 
ik heb hem binnen :D

maar hij gaat 30 km/h terwijl ik 60km/h had gezegd :{}:

das wel kut


ma jun 13, 2005 7:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Sjouke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm
Berichten: 263
Afbeeldingen: 10
Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
Bericht 
Terugsturen! Er staat op de site dat je 6 mnd garantie hebt.


ma jun 13, 2005 7:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
wutske
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm
Berichten: 221
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
Bericht 
Nollie schreef:
Nouw je hebt een tandwiel van 11 en een van 13.
dus je zet het andere tandwiel er op (die van 11 dus)
Als waren ga je dan kwa snelheid er op achter uit.
dus je rijt dan : elfdertiende van je oude snelheid.
dus dan doe je 65:13=5
Dus per tandje rij je 5km/h
Dus dan doe je 11*5=55
Dus rijd je met 11 tandje 55 km/h (achtertandwiel nog 43 tands)


Nu verander je achter tandwiel.
Maar je rijd nu dus nog maar 55km/h met 11/43.
Als je achter een groot tandwiel er op doet ga je langzamer.
En als je dan:

55:43=1,27 dan doe je het dus fout want dan ga je alleen harder rijden.
Want 1,27*47=59,69 km/h dus dat klopt niet!

Dus dan pak je 47
55:47=1,17
Dus per tandje rij je 1,17km/h
Je hebt 43 tandjes
Dus 43*1,17=50,31 km/h

Ik hoop dat jullie het snappe is trouwus wel een andere manier dan die vorige maar zo heb je meer tuse stapjes dus mischien iets duidelijker voor jullie.


Hm, dus als 'k het goed snap, nu heppik 13/40 en top 75/u. 11 tandjes geeft 63/u (11/13)*75.
Als 'k dan vanachter 47 zet, rijd die 54/u (40/47)*63.
En dan zou die waarschijnlijk gelijk zot trekken ?
Is gewoon maar ter info, dan weet 'k dat ook weer :P

_________________
AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s


ma jun 13, 2005 7:56 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
koentjuh911
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 31, 2005 7:41 am
Berichten: 6
Woonplaats: Berkhout
Bericht 
Goeie :thumleft: Ik kom net in de schakelbrommer wereld en had voorheen ook zo'n begrenzer maar zoals ik hoor werkt ie prima op een schakel :D Waar moet ik die begrenzer trouwens wegwerken?


wo aug 31, 2005 8:00 am
Profiel WWW
Sawyer
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 31, 2005 11:22 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Dordrecht
Bericht 
Je kan zelf die begrenzer ook afstellen. Gewoon zelf een paar ongepolariseerde condensatoren kopen van verschillende waarden en die op je brommer zetten net zo lang tot dat je de gewenste aantal toeren heb bereikt.


za sep 03, 2005 11:08 pm
Profiel
wimpi
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 2:05 am
Berichten: 127
Woonplaats: sterrebeek
Bericht 
ik zou ook wel eens willen weten hoe goed dat werkt :p

_________________
wimpi


zo sep 04, 2005 1:30 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron