cebess schreef:
het verschil tussen elektrische start en aanlopen is dat bij elektrische start het vliegwiel minder snel rond gaat dan bij het aanlopen. Dus is je vonk waarschijnlijk te zwak wat weer aan een aantal zaken kan liggen zoals: bougie, dop, kabel, bobine/cdi, spoelen, vliegwiel. Maar weet je heel zeker dat je vonk er niet is als je elektrisch start? Haal ook eens de rood/witte draad uit je cdi en probeer het dan nog een keertje.
ik durf het eigenlijk bijna niet te zeggen dat ik zo dom ben geweest, maargoed, toen hij met elec. start niet goed wou vonken(ene keer wel, andere keer niet) lag dat aan de bougie, die kapot was (hij vonkt namelijk wel, alleen zwak)heb vanmiddag even de bougie kabel in de contactspray gezet(alleen de binnenkant) en ga vande week even een nieuwe halen, hij was namelijk een beetje geoxideert bij de cdi.
toen ik hem daarna uitprobeerde(zonder ori luchtfilter, tank e.d. lag er nog af) wou hij wel starten, zet ik hem weer in elkaar(met luchtfiler) start ie weer niet... ik ga zo eens even proberen zonder die rood/witte draad:)
tnxs iig!