Re: redbull aprilia rs50 sbk
zo, maar weer eens een update.
motorisch is de brommer sinds vandaag met dank aan kevinrs helemaal klaar
dus ik reed rond 1:30 vanacht weg bij de vriendin en ging nog ff rondje stad doen, dus ik toer rustig met 60 een mooi bochtje door waarbij ik een politieauto over het hoofd zag
ik rustig verder rijden met nog steeds een gangetje of 60 en in de 30 zone een km of 40. alleen ik heb nog geen spiegels niks erop zitten en ding maakt een kutherrie dus ik had egt niet in de gaten dat er een auto achter me zat laat staan politie
einde van de straat hoor ik een auto toeteren achter me maar dat kon tegen iedereen wezen gezien ik voor wat kroegjes langsreed alleen die auto bleef toeteren dus tog maar omkijken en jahoor stop politie
ik aan de kant, agenten stappen uit en vragen of ik gedronken heb, ja dat heb ik
vraagt de agente hoeveel? nou ehh vanavond zeker 2 blikjes energy drank, inkoppertje
konden ze niet waarderen en toverden het blaasapparaat tevoorschijn, eerst daarmee een half uur kutten omdat ik het niet goed deed volgens hun maar uiteindelijk was het allemaal goed ik drink geen druppel alcohol als ik moet rijden dat scheelt alweer
ondertussen kenteken en andere shit gecontroleerd blablabla. mooi uitlaatje trouwens zegt die agent je mag zo meerijden naar het politiebureau dan zetten we hem even op de rollenbank om te kijken hoeveel vermogen die geeft. nou prima, ze hadden mn rijbewijs nog dus moest wel volgen
daar aan gekomen hun rollenbank klaarzetten alleen kregen ze hem niet aan de praat, dus eerst maar de brommer erop zetten wat die agent niet voor elkaar kreeg omdat ie dat hekje om hem klem te zetten niet naar achter kreeg dus pastte het niet, uiteindelijk na wat gemartel had hij hem erop staan en moest ik hem starten alleen ik had hem op de choke gezet blokkie was al goed warm dus hij liep mooi beroerd en vooral niet stationair
hoe werkt dat dan vraagt ie? 1 naar beneden en dan 2, 3, 4 omhoog? jahoooor
eerste paar keer liet hij hem afslaan en daarna viel die elke keer terug. ik moet meer toeren maken ofniet? ja als jij dat wil jonge weetje gelijk dat de uitlaat niet alleen mooi eruit ziet maar ook nog eens mooi klinkt
nouja uiteindelijk schakelde hij tot de 4de versnelling met 8000 toeren meer gas gaf die niet. alleen de rollenbank deed dus nog steeds niks want zoals je uit het verhaal begrijpt wisten ze eens niet hoe die werkte en dat zeiden ze ook hardop
toen kwam er nog een oproep van een auto ongeluk binnen die eigenlijk voor collega's was alleen die kwamen net aanrijden met een man die aangehouden was voor artikel 8, vraag me niet wat dat is wat ik wel weet is dat ook dat in mn voordeel werkte. zegt die agente opeens: wat gaf die aan op de snelheidsmeter dan? wat denk je zegt die agent? ik tussendoor: denkt u werkelijk dat die snelheid aangeeft als die op rolletjes staat met het achterwiel terwijl het voorwiel stilstaat? geen antwoord en toen mocht ik hem opeens van de rollenbank afhalen want dat kreeg ie niet voor mekaar en toen wou die een afspraak maken dat ik nog een keer moet komen alleen zn collega was vrij dus dat ging ook niet door. toen mocht ik gaan met een dikke waarschuwing en ZODRA die wist hoe die werkte zou die mij gegarandeerd aanhouden als die me zag
hij wou ook nog op de brommer gaan zitten op de rollenbank alleen dat idee had ik ook snel weer uit zn hoofd gepraat
oftwel mn 2de keer geluk, gezien zoals sommige wel weten ik met mn rieju ook eens geklokt ben op 107km/h op de rollenbank waarna ik de week erop een brief kreeg dat ie ongeldig werd verklaard omdat de rollenbank ter reparatie weg was en de agent twijfelde aan de werking van het apparaat.
ben nu net een kwartiertje thuis
heb er ook filmpjes van gemaakt zover het kon die plaats ik nog wel een keer zal ook nog eens wat andere foto's plaatsen van de brommer toen ik er mee bezig was
p.s ik had net van de week mn eurobegrenzer er tussenuit gehaald omdat die zat te kutten elke keer