Auteur |
Bericht |
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Re: RS50 Spains No1 van Thijsiie
Narcotica schreef: En jij komt van 80cc dat ben je ongeveer gewend ook kwa optrekken/prestaties en die zullen veel minder zijn Daar heb je een punt;) K ga de trekkracht dan wel missen
|
vr jul 23, 2010 9:59 pm |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
Begrenzertje erop gooien, afstellen op +- 70 en je hebt alleen maar kleine boete's als je ooit een rollerbank tegen komt..
_________________ Ktm #24
|
vr jul 23, 2010 10:01 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
Welke begrenzer raad je aan dan?
|
vr jul 23, 2010 10:04 pm |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
Ik had een pinasco.. werkte prima op mijn mhr80, ben er 1x mee op de roller geweest en dat ging allemaal heel soepeltjes en ik kwam er zonder boete vanaf. Maar ook een euro begrenzer doet het goed, hoor alleen soms welleens dat die de neiging heeft om eruit te klappen op het moment dat de powerband in slaat..
Laatst bijgewerkt door Senda80Rosmalen op vr jul 23, 2010 10:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr jul 23, 2010 10:06 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Okee, dus je hebt NUL ervaring met brommers, koopt een schakelbrommer, met een killer setup. Das ook andere koek Wens je veel succes met je brommer. Zeg je wel 1 ding, je gaat je brommer bijzonder saai vinden als je met standaard setup hierna gaat rijden. Ik rijd ook met iets vergelijkbaars. En terug naar 50cc ga ik never meer. Narigheid van meer vermogen. Als je eenmaal meer hebt wil je nooit meer terug. Ik heb zelf voor het geval een begrenzer erop zitten voor pakweg 68km begrenst. Komt ie net niet de powerband in, klinkt hij nog lekker gezond en gewoon vrij standaard. Aangezien je geen ervaring hebt ga je zelf ook die andere setup er niet onder gooien denk ik. Weet je wel hoeveel dat kost je blok splitsen?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
vr jul 23, 2010 10:06 pm |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
mhr80 met PR is geen killer set-up hoor... raad je alleen wel aan om die 28mm te vervangen voor een 21mm of een 24mm meer is namelijk niet nodig.
|
vr jul 23, 2010 10:08 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Mooi dingie, Maar als je ermee naar zwolle gaat kun je idd beter ori setup erop gooien. Daar zijn dagelijkse rollerbanken. En dan kun je het beste zsm je setup verwisselen, (met hulp van iemand ev. omdat je er nog geen verstand van hebt), anders wen je helemaal aan die 80cc
vr jul 23, 2010 10:49 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Ga je naar school in zwolle ? (welke?)
_________________ http://instantboss.org/
|
vr jul 23, 2010 10:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
remondoo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 28, 2009 7:28 pm Berichten: 681 Afbeeldingen: 0
|
Mooie brommer Alleen jammer van je setup voor naar de stad Hou hem recht want bijne elke spains gaat onderuit. ( ik spreek helaas over ervaring)
_________________ RS50 Spains N°1 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=15314
|
za jul 24, 2010 12:39 am |
|
|
Arietjeh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 8:36 am Berichten: 657 Woonplaats: Amsterdam
|
leuk torretje jammer van je val maar aldoende leert men
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=13569 Mijn Rs50
RS 746 schreef: Omdat hij een gladjakker is met een vlotte (gouden) babbel. Dit soort mensen krijgen onwaarschijnlijke dingen voor mekaar.
|
za jul 24, 2010 1:50 am |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
remondoo schreef: Mooie brommer Alleen jammer van je setup voor naar de stad Hou hem recht want bijne elke spains gaat onderuit. ( ik spreek helaas over ervaring) dat komt niet door de spains eerder diegene die erop zit
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
za jul 24, 2010 10:12 am |
|
|
Stuvvie
ApriliaForum Member
|
Mooi ding, zou hem wel weer origineel maken. Is altijd mooi een dikke setup maar het levert ook aardig wat op om het snelle spul weer te verkopen, op lange termijn zeker want zo'n 28 mm carb is de grootste vijand van je tank :p
Standaard krijg je hem ook wel op minimaal 80, spreek uit ervaring dat het toch echt wel meevalt met standaard setup. Heb met mijn eerste RS altijd 70cc gereden maar mijn huidige is gewoon standaard en ik vind het goed zat zo :)
|
za jul 24, 2010 10:57 am |
|
|
tijn-fr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 04, 2009 7:21 pm Berichten: 714 Woonplaats: Oud-Beijerland
|
geen ervaringen en gelijk met 80cc rijden Maar wel nice ding
_________________ Aprilia RS50 NM harada :> viewtopic.php?f=13&t=13033
|
za jul 24, 2010 12:21 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
Senda80Rosmalen schreef: Ik had een pinasco.. werkte prima op mijn mhr80, ben er 1x mee op de roller geweest en dat ging allemaal heel soepeltjes en ik kwam er zonder boete vanaf. Maar ook een euro begrenzer doet het goed, hoor alleen soms welleens dat die de neiging heeft om eruit te klappen op het moment dat de powerband in slaat.. Ik zal wel es kijken. Waarschijnlijk gaat deze huidige setup der wel af . . . Chrizu-kun schreef: Okee, dus je hebt NUL ervaring met brommers, koopt een schakelbrommer, met een killer setup. Das ook andere koek Wens je veel succes met je brommer. Zeg je wel 1 ding, je gaat je brommer bijzonder saai vinden als je met standaard setup hierna gaat rijden. Ik rijd ook met iets vergelijkbaars. En terug naar 50cc ga ik never meer. Narigheid van meer vermogen. Als je eenmaal meer hebt wil je nooit meer terug. Ik heb zelf voor het geval een begrenzer erop zitten voor pakweg 68km begrenst. Komt ie net niet de powerband in, klinkt hij nog lekker gezond en gewoon vrij standaard. Aangezien je geen ervaring hebt ga je zelf ook die andere setup er niet onder gooien denk ik. Weet je wel hoeveel dat kost je blok splitsen? Ik ga em wel origineel maken met ontgrenste uitlaat, denk ik. Super hard hoef ik toch niet te gaan . . Men broer heeft wel veel ervaring met schakelbrommers, dus we kunnen het wel samen doen. Blok splitsen kost me ngeveer 200 euro, inclusief nieuwe zuiger voor de originele cilinder . . . Ik ben er nog niet over uit. Voor de huidige setup kan ik ook nog wel geld vangen, dus dat zo de kosten van et blok splitsen weer dekken . . . MartinW schreef: Mooi dingie, Maar als je ermee naar zwolle gaat kun je idd beter ori setup erop gooien. Daar zijn dagelijkse rollerbanken. En dan kun je het beste zsm je setup verwisselen, (met hulp van iemand ev. omdat je er nog geen verstand van hebt), anders wen je helemaal aan die 80cc Dankje. Dat klopt helemaal. Dan ben ik binne de kortste keren men brommer kwijt, das ook niet de bedoeling. Ja, als het een beetje mee zit gaat dat komende week al gebeuren, net voordat ik op vakantie ga. ThomaSBK schreef: Ga je naar school in zwolle ? (welke?) Ja, naar et greijdanus college, als je dat wat zegt. remondoo schreef: Mooie brommer Alleen jammer van je setup voor naar de stad Hou hem recht want bijne elke spains gaat onderuit. ( ik spreek helaas over ervaring) Dankje. De jouwe mag der ook zeker wezen Klopt, de setup is niet egt geschikt voor de stad. Hier in de polder kan je er wel lekker mee scheuren Ik ben zelf zachtjes onderuit gegaan, maar et valt redelijk mee. Stuvvie schreef: Mooi ding, zou hem wel weer origineel maken. Is altijd mooi een dikke setup maar het levert ook aardig wat op om het snelle spul weer te verkopen, op lange termijn zeker want zo'n 28 mm carb is de grootste vijand van je tank :p
Standaard krijg je hem ook wel op minimaal 80, spreek uit ervaring dat het toch echt wel meevalt met standaard setup. Heb met mijn eerste RS altijd 70cc gereden maar mijn huidige is gewoon standaard en ik vind het goed zat zo :) Ja, ben ook van plan. Idd, het mag wel wat geld opleveren. Ja:P 28mm:O Daarom, ik hoef ook niet met 100 door zwolle.
Laatst bijgewerkt door Thijsiie op do sep 23, 2010 2:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za jul 24, 2010 12:23 pm |
|
|
remondoo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 28, 2009 7:28 pm Berichten: 681 Afbeeldingen: 0
|
haha leuk schoutenrs thx thijsiie
_________________ RS50 Spains N°1 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=15314
|
za jul 24, 2010 2:09 pm |
|
|
|