Rabin schreef:
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren?
fijn schuurpapier is meestal schuurpapier dat je nat kunt maken. Het nat maken zorgt ervoor dat je schuurpapier niet meteen vol komt te zitten met verf maar dat het schuursel afgevoerd wordt. hierdoor kan je veel langer met hetzelfde schuurpapier doen.
Op plastic kappen moet je idd alleen maar fijn nat schuurpapier gebruiken in verband met de krassen die je anders achterlaat met grover schuurpapier ( en deze zal je terug blijven zien in je gekleurde lak )
dus als je gaat schuren met nat schuurpapier kappen nat maken papier ook en af en toe kap weer afspuiten en papier schoonspoelen.