tellerachtergronden, hoe? => ZO
Auteur |
Bericht |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
tellerachtergronden, hoe? => ZO
ik heb zelf ook lang zitten denken voor ik mijn dashboard open zou 'breken', en heb het dan ook pas gedurfd nadat ik een 2dehands had gekocht voor een spotprijsje (ik begrijp dus wel dat je je dure dashboard niet zomaar open wil breken als je niet exact weet hoe); hier volgt een kleine howto (fotos zijn heb ik nog niet)
- haal je tellers eruit (achteraan je dashboard losschroeven)
- nu zie je de metalen ringen die er rondzitten geklemd, deze moeten eraf
- neem een platte schroevendraaier en steek deze tss de tellerrand en het witte plastic)
- ga langzaam met de schroevendraaier onder de rand rond en haal de metalen ring er langzaam af
als deze eraf is, laat je het glas er maar insteken
- draai nu de schroeven los waarmee de wijzerplaten vastgehecht zitten op het aandrijfmechanisme en de rode wijzertjes, tja, die moet je voorzichtig loswrikken)
- plaats nu een achtergrond door hem uit te meten
- randen terugplaatsen en ombuigen en tellers vastschroeven
ik hoop dat ik jullie al wat opweg heb kunnen helpen
opmerkingen
de nauwkeurigheid van je tellers is niet meer gegarandeerd, je kan plots 13000 rpm draaien of 140 rijden bij wijze van spreken
de kmteller heb ik zelf ori gelaten omdat ik daar geen afwijking op wilde
de waterdichtheid is soms ook beetje, tja, weg
ik zal proberen van hier een howto van te maken, hier alvast de achtergronden die ik heb gevonden op het i-net (dus NIET zelf gemaakt hé)
als je één van de tellers stuk maakt, kan je natuurlijk een 2dehands dashboard kopen bij Robbie Leerkes of Chris Lameijer (beiden leden van dit forum) en als je nieuw wil is dit de prijs op easyparts.nl (dit laatste raad ik af) prijzen zijn zowel voor nieuw, als voor oud model en de (meeste) onderdelen van Om en NM voor het dashboard zijn uitwisselbaar
km teller 64.31€
rpm (toeren) teller 55.14€
temp meter 37.91€
|
do dec 22, 2005 9:41 am |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
goeie howto, zal ik zeker wat aan gaan hebben !
_________________ De NnisRs
|
do dec 22, 2005 10:52 am |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
de wijzers moet je dus niet loswrikken. dan zijn ze zeker kapot of het aandrijfmechanisme is scheef.
Je haalt het glas er af. dan pak je 2 hele kleine platte schroefedraaiers. die zet je L en R onder het wijzertje met de onderkant op het schroefje waar de wijzerplaat mee vast zit. dan druk je aan beide kanten even hard tot de wijzer er af springt ( let op ze kunnen heel ver weg springen) zorge er wel voor de schroevendraaiers ver genoeg onder het wijzertje zitten anders breek je ze.
nu kun je de tellerplaten er af halen. en nieuwe er op plaatsen. De wijzer zet je gewoon terug door ze op het pinnetje te drukken. let wel op dat je ze er eerst oplegt en ze bij het begin punt zet en dan pas vastdrukken.
Ik zal mijn how too met foto's wel eens posten
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do dec 22, 2005 12:49 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Fast-Rider schreef: Ik zal mijn how too met foto's wel eens posten
mooi
|
do dec 22, 2005 1:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
@fast-rider: ik vind het heel leuk dat je nu een how-to post, terwijl er mensen zijn die er al geruime tijd naar vragen en toen wilde je het niet doen en was het enige wat je te zeggen had 'vijs het los en zoek het zelf uit' . Ik tracht die mensen hier even te helpen, en srry dat ik geen fotos heb en srry dat ik mijn wijzers er met een de hand afhaal ipv met een schroevendraaier, ik heb al 6 tellers aangepast, en geen enkel wijzertje is stuk gegaan. Ik vind het niet erg als mensen een tip geven over hoe iets makkelijker kan verlopen, maar ik kan het niet hebben dat je commentaar geeft op mijn manier van werken. Als je het toch zo goed weet allemaal, had je die howto al lang geleden kunnen maken. Srry hoor, maar dat moest er even uit, zoals jij alles hebt verwoord in het vorig topic over wijzerplaten, kwam het net over alsof je een patent had op die werkwijze, terwijl het een simpele, doch delicate handeling is.
do dec 22, 2005 2:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
ik weet het idd zo goed ja
En ik had idd al tijden geleden 1 kunne posten.
en al 6 tellers aan gepast gefeli joh
En als je niet wilt weten wat de veiligste manier is om te werken en de netste, ook cool. suc6 met deze how too dan
En ik vind het tog sterk dat als je al 6 tellers hebt gedaan je nergens een x foto's van heb gemaakt omdat volgens jou iedereen er naar vraagt? dus jij hebt het zelf ook naargelaten. dus dan moet je zeker op mijn geen comentaar geven
edit: en het is volgens jou simpel? drom moet er een how too van gemaakt worden? Tanken is simpel daar hoeft geen how too van gemaakt worden.
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do dec 22, 2005 4:08 pm |
|
|
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
toppie
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
do dec 22, 2005 10:38 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
Fast-Rider schreef: ik weet het idd zo goed ja En ik had idd al tijden geleden 1 kunne posten. en al 6 tellers aan gepast gefeli joh En als je niet wilt weten wat de veiligste manier is om te werken en de netste, ook cool. suc6 met deze how too dan En ik vind het tog sterk dat als je al 6 tellers hebt gedaan je nergens een x foto's van heb gemaakt omdat volgens jou iedereen er naar vraagt? dus jij hebt het zelf ook naargelaten. dus dan moet je zeker op mijn geen comentaar geven edit: en het is volgens jou simpel? drom moet er een how too van gemaakt worden? Tanken is simpel daar hoeft geen how too van gemaakt worden.
je denkt echt dat je de enige bent die een interessante bijdrage kan leveren aan dit forum is het niet, sympathiek kom je alleszins niet over, eerder een arrogant, vervelend kereltje, maar kom
oproep aan iedereen, die het zoals fast - rider zegt, hij zal het wel weten zeker
|
do dec 22, 2005 11:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
thomasrs50 schreef: je denkt echt dat je de enige bent die een interessante bijdrage kan leveren aan dit forum is het niet, sympathiek kom je alleszins niet over, eerder een arrogant, vervelend kereltje, maar kom
oproep aan iedereen, die het zoals fast - rider zegt, hij zal het wel weten zeker
Tog knap dat je kan oordelen over iemand die je niet kent . Niet dat ik er mee kan zitten. Men weet wel beter
vervelend. neej, alleen op dit moment tegen jou. sympathiek ja. ook alleen nu niet tegen jou. Kereltje neej ook al niet. met mijn 1.98 ben ik niet bepaald klein.
Je kan ten eerste al niet tegen kritiek en een aanvulling op je how too. En verder als hulp niet geapricieerd word, ook cool dan zoekt men het verder tog maar lekker zelf uit
Verder als je nog meer problemen hebt met mij pm mij maar of iets, mijn msn staat zelfs in mijn profiel dus wat let je?
Laatst bijgewerkt door Fast-Rider op vr dec 23, 2005 12:59 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr dec 23, 2005 12:31 am |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
wat fast-rider zegt klopt als een bus, met los vrikken zijn al heel wat tellertjes kapot gegaan, maar ga jij maar lekker zo door
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
vr dec 23, 2005 12:58 am |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
|
Het klopt wel wat Fast-rider zegt, maar ik kan het probleem van Thomas ook wel begrijpen. Mjah laten we er gewoon verder een nuttige en informatieve how too van maken, en het accepteren als iemand je corrigeert
|
vr dec 23, 2005 1:11 am |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
lijkt me idd een beter idee er een informatieve howto van te maken, daarom stel ik voor dat fast - rider er eentje maakt, of anders kan je me altijd pm sturen, dan zal ik het zelf in de howto vermelden (+ vermelding van de auteur natuurlijk), ook andere achtergronden steeds welkom, maar pm die ook en dan zet ik ze ook aan het begin.
vr dec 23, 2005 5:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
kenne ook gewoon samenvoegen
|
vr dec 23, 2005 8:35 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
oke, dan stel ik voor dat fast - rider en ik (en evt ook lagel) hier een howto over schriijven?
vr dec 23, 2005 9:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
goed bezig jongens
|
vr dec 23, 2005 9:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
|