Auteur |
Bericht |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
rs_maniac666 schreef: Hoeveel km maak je nog met dat ding Ik wil wel eens een vergelijking zien met iemand die 1:40 smeert over een langere termijn en dagelijks gebruik. Ik heb hem dagelijks gebruikt iedere dag 30km voor een jaar lang naar me werk.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di apr 16, 2013 11:54 am |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Als het jou genoeg zegt, best. Het ging hier in de eerste instantie om zijn nieuwe cilinder, zoals ik Keiji van brommerforum al quote is de filmlaag te dik en zal de cilinder niet goed/langzamer inslijten. Na het inslijten moet maxer zelf weten wat ie doet. marien schreef: Venlonaer schreef: marien schreef: Dat is wel waar, maar dat je van meer olie meer wrijving krijgt is bij 1:30 gewoon bullshit. weerstand* In dat gebied is dat ook nog bullshit. je hebt gewoon een mengsel met een viscositeit. van 1:50 naar 1:30 neemt dat echt niet dusdanig toe dat je significant meer weerstand krijgt. Theoretisch wel, maar niet merkbaar. Olie is dikker dan benzine, meer olie = meer weerstand. Hier hoef je toch geen rocket science voor te doen?
di apr 16, 2013 11:55 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Wat snap je niet aan de woorden ''theoretisch'' en ''significant''?
di apr 16, 2013 11:56 am |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Dan moest je dat lekker in je eerste quote vermelden dat het niet significant is 
di apr 16, 2013 11:57 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Daar ging het nog over wrijving. 
di apr 16, 2013 11:58 am |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Dan moest je het niet als bullshit verklaren
di apr 16, 2013 11:59 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
Venlonaer schreef: Dan moest je het niet als bullshit verklaren wrijving=/=weerstand Wrijving leidt tot weerstand.
di apr 16, 2013 12:11 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Die post boven je ging hierom marien schreef: Venlonaer schreef: marien schreef: Dat is wel waar, maar dat je van meer olie meer wrijving krijgt is bij 1:30 gewoon bullshit. weerstand* In dat gebied is dat ook nog bullshit. je hebt gewoon een mengsel met een viscositeit. van 1:50 naar 1:30 neemt dat echt niet dusdanig toe dat je significant meer weerstand krijgt. Theoretisch wel, maar niet merkbaar.
di apr 16, 2013 12:16 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
lezen. >theoretisch >niet significant
di apr 16, 2013 12:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Nee, het is geen bullshit.
di apr 16, 2013 1:02 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
1 op 50 met moderne olien is genoeg.
In de tijd dat we nog met bakstenen pisbakken stalen cilinders uithoonden en met olie waarvan de kwaliteit gelijk is aan afgewerkte olien van tegenwoordig.
Wil jou cilinder wel eens zien na serieuse km's en wel eens weten hoe rap jou zuigerveren slijten, want die hebben aardig te leiden onder een grote overvloed aan olie.
Ook is het gek dat mijn brommer zo veel harder loopt dat die van jou met exact dezelfde setup terwijl ik 1 op 50 smeer en zelfs een keer zonder smering heb gezeten waardoor de cilinder toch echt de beste tijd gehad heeft.
Verder gebruikt die van mij flink minder en is de sproeier meer dan een kwart kleiner.
Al met al zegt het genoeg denk ik.
di apr 16, 2013 1:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
maxer124
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 21, 2013 10:45 pm Berichten: 97 Woonplaats: limburg
|
maar dus meer smeren is langer inrijden zeg jij maar hoeso zeggen ze meestal dan van nieuwe cilinder is rijker smeren
|
di apr 16, 2013 2:01 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
gewoon niet inrijden, alleen goed op temratuur laten komen en dan gas dr op
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di apr 16, 2013 2:04 pm |
|
 |
maxer124
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 21, 2013 10:45 pm Berichten: 97 Woonplaats: limburg
|
als je lang met je cilinder wil doen zul je toch eg moete inrijden als je meteen als hij warm is opentreks bij een gietijzer cilinder nieuw dan denk ik toch dat hij niet lang volhoud
|
di apr 16, 2013 2:06 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
maxer124 schreef: maar dus meer smeren is langer inrijden zeg jij maar hoeso zeggen ze meestal dan van nieuwe cilinder is rijker smeren Ze zeggen wel meer. Sommige mensen zeggen dat als je tank leeg is dat je erin moet pissen.
di apr 16, 2013 2:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|