Geïnteresseerde,Na een periode van 1 jaar en 2 maanden, met meer dan 700 uur sleutelwerk en veel liefde en passie in deze brommer te hebben gestoken is het tijd om afscheid te nemen en een motor te kopen.
Ik heb deze brommer 27 juni 2011 2 straten verderop gekocht en hem naar huis geduwd omdat hij niet startte.
Ik heb alles geïnspecteerd, de brommer liep niet (uiteindelijk bleek zuiger kapot), de voorvork lekte, het frame vertoonde lichte sporen van roest aan de binnenkant, de achterrem was defect en ga zo maar door.
Naar aanleiding van dit heb ik besloten hem en elk onderdeel erop helemaal uit elkaar gehaald en te beginnen met op te bouwen van punt nul.
Ik wou per sé deze brommer kopen vanwege de prachtige Paioli voorvork, deze is dikker en heeft een mooie goud geanodiseerde finish en vanwege het Pro-link vering systeem achteren.
Hier is een overzicht van alles wat gedaan is, ik heb het in een spoiler gedaan omdat het veel is. Klik op de spoiler om het weer te geven.
- Frame, achterbrug, kroonplaten, pro-link, motorsteun, motorblok, cilinder, kickstartpedaal en schakelpedaal professioneel laten poedercoaten in het glanszwart.
- Voorvork uit elkaar gehaald; keerringen vervangen, balhoofdlagers vervangen, o-ringen vervangen, olie vervangen, asopnames zwart geverfd met Hammerite glanszwart en alles uiteraard schoongemaakt.
- Silentblocks van de achterbrug vervangen.
- Remblokjes vervangen voor- en achter, remvloeistof vervangen, nieuwe stalen remleidingen, koperringetjes vervangen met het monteren van de nieuwe leidingen
- Motorblok gereviseerd, dit heb ik zelf gedaan. Ik heb circa 20 AM6 blokken op mijn werkbank gehad, meeste voor de handel maar verschillende heb ik succesvol gereviseerd waaronder mijn eigen blok. Ik heb de originele krukas vervangen voor een nieuwe Doppler Endurance ''race''-krukas en er zat tevens een nieuwe set 5 plaats Polini koppelingsplaten en nieuwe Malossi veertjes in. De lagers zijn vervangen, de keerringen zijn vervangen, er zit verse 10w40 olie in, nieuwe koelvloeistof, nieuwe gegalvaniseerde blokbouten, nieuwe pakkingen, het oliepompje eraf gehaald en een nieuwe Conti afdekplaatje gemonteerd en de tapeinden zijn vervangen. De setup volgt.
- Voorzien van een fatbar (dikker stuur, breder).
- Ontstekingskapje aangepast zodat het middelste gedeelte doorzichtig is en zwart gespoten
- Accu geïntegreerd welke voorheen niet aanwezig was, hiervoor is de kabelboom ietswat aangepast en er is een spanningsregelaar met gelijkrichter gemonteerd zodat de accu ook opgeladen wordt. - - Tevens zekeringen geïntegreerd, deze waren voorheen niet aanwezig.
- Kabelboom opnieuw geïsoleerd en stekkertjes vervangen waar nodig.
- Yasuni Cross HM uitlaat opgeknapt; met een staalborstel roest verwijderd, geschuurd met schuurpapier van ruw naar fijn, lasnaden ''teruggebracht'' met een gasbrander en 3 lagen hittebestendige blanke lak erop gespoten.
- Carburateur uit elkaar gehaald, schoongemaakt en pakkingen vervangen
- Luchtfilter ingeölied met Valvoline luchtfilter olie.
- Rieju RRX gietwielen pasgemaakt.
- KTM kappen pasgemaakt.
- Ophangingspunt voor de KTM achterkap gelast op het subframe
- Beugeltjes gemaakt zodat de cockpit en temperatuurdisplay mooi en stevig gemonteerd zijn.
- Beugeltje voor het achterlicht gemaakt.
- Voetsteuntjes schoongemaakt en geschuurd.
- Knipperlichtbevestiging gemaakt.
- Achterbrugas preventief vervangen en ingevet met kopervet.
- Een aantal plastic onderdelen behandeld met Motul plastic siliconen spray voor de herstel van de glans.
- (Uiteraard) Alles schoongemaakt.
- Heleboel nieuwe onderdelen, zie lijst hieronder.
Er is vast nog meer, maar er is zoveel gebeurd en gedaan dat ik het even niet 123 weet.
Wat er dus nieuw is, wederom gespoilerd omdat het een grote lijst is. Klik om weer te geven;
Nieuwe ''Twenty'' stuurraisers+adapters
Nieuwe Pro Grip handgrepen
Nieuwe gegalvaniseerde boutjes, moertjes etc. (ALLES vervangen)
Nieuwe Stage6 temperatuurdisplay met sensor voor in de cilinderkop
Nieuwe Koso DB-01R cockpit
Nieuwe achterbrugas
Nieuwe ''Betor'' schokdemper
Nieuwe silentblocks achterbrug
Nieuwe silentblock uitlaatophanging
Nieuwe uitlaatveren
Nieuwe Champion siliconen b ougiedop
Nieuwe slangenklemmen
Nieuwe slangen
Nieuwe KTM EXC/SXF kappenset (radiateurkappen, achterkap, luchtfilterkappen, voorspatbord KTM SMC, voorvorkprotectors inclusief koplampunit KTM EXC.)
Nieuwe zuigerveer
Nieuw Edge2 achterlicht
Nieuw Regina PRO ketting
Nieuwe zwarte rem- en koppelingshevel
Nieuwe koppelingsarmveer
Nieuwe 21 watt knipperlichten + knipperlichtrelais
Nieuwe NGK BR9EG bougie
Nieuwe Landport 12V 5Ah accu
Nieuwe Stebel Nautilus 139 decibel(!) claxon
Nieuwe Twin Air luchtfilter
Nieuwe Doppler Endurance krukas
Nieuwe Koyo motorbloklagers
Nieuwe voorvorklagers
Nieuwe motorblokkeerringen
Nieuwe voorvorkkeerringen
Nieuwe originele tapeinden
Nieuwe kentekenplaat
Nieuwe handkappen
Nieuwe Shell 10w40 motorblokolie
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe spanningsregelaar (met gelijkrichter geïntegreerd)
Nieuwe binnen- en buitengaskabel en nippel
Nieuw Conti oliepomp afdekkings plaatje
Nieuwe koppelingsbinnen- en buitenkabel
Nieuw afstelschroef koppeling
Nieuwe Malossi koolstof membraankleppen 0.3 mm
Nieuwe seegerringen
Nieuwe tandwielen voor- en achter
Nieuw contactslot
Nieuwe bougiekabel
Vast nog veel meer nieuw spul, maar het is zoveel inmiddels wat ik heb vervangen dat ik er even niet op kan komen.
Al het bovenstaande is ±500 km jong!De brommer is dus ZO GOED ALS NIEUW.
En nu dus de setup/alles wat op/in het motorblok aanwezig is.;
Cilinder: Top Performances ''roze top'' 75CC middeltoerige gietijzeren cilinder
Krukas: Doppler Endurance racekrukas
Ontsteking: MVT Premium binnenrotor met lichtspoel en ingebouwde schakelbare begrenzer (45km/u)
Carburateur: Keihin 28mm PWK D-schuif, een echte mét serienummer dus
Membraan: Malossi VL6 4 kleps membraan met Malossi 0.3mm koolstof kleppen
Spruitstuk: Polini draaibaar spruitstuk
Uitlaat: Yasuni Cross HM
Luchfilter: Twin Air schuimfilter
De brommer rijdt prachtig; het geluid is mooi, de gasreactie is super, hij trekt goed, hij blijft mooi op temperatuur (niet te hoog niet te laag), schakelt goed en de top is niet mis.
De eerste 100 kilometer is rustig mee gedaan zodat de lagers van het blok goed konden inslijten.
Bij de 100 kilometer heb ik ook de olie vervangen, normaal is het volgens het werkplaatshandboek pas nodig na 500 kilometer maar ik wil het beste.
Met een vertanding van 13 voor en 52 achter heb ik 100 kilometer per uur gehaald.
De brommer heeft een handige begrenzing, problemen met de politie zal je dus niet hebben.
1 minpuntje;
1 krasje op de achterkap (door het pasmaken)
Alle originele delen zijn nog aanwezig, inclusief de prachtige goud geanodiseerde crosswielen.
Deze kunnen voor een meerprijs erbij.
Ik heb mijn project bijgehouden (laatste paar dingen staan er nog niet bij), zie hier alles uitgebreid beschreven met foto's;
viewtopic.php?f=14&t=19502Hier een aantal prachtige spiegelreflex foto's;
Een testrit is mogelijk bij serieuze interesse.
Er zit ca. €2000,- in de brommer.
Hij is op vrijwel alle brommerfora bekend, het is een echte nekkendraaier!
Het is dan ook gewoon een eerlijke brommer.
Hij rijdt geweldig.
Ik ben bereikbaar op mijn telefoon (Whatsapp, SMS, bellen) maar ik heb de voorkeur aan e-mail.
Ik ben woonachtig in Venlo, Limburg.
Deze advertentie wordt nog bijgewerkt op evt. foutjes en vergeten dingen.
Met vriendelijk groet,
Kristián
GEEN REACTIES IN DIT TOPIC, ALLEEN VIA PRIVE BERICHTEN.