Met een staalborstel kan je evengoed een aangeslagen bougie proper maken. Die dingen zijn echt geen rocket science
Ik rijd met Brisk racing bougie's van 28 euro p/stuk, deze bougie's geven zelfs betere (MEETBARE) resultaten op de testbank, en bovenal een fijnere loop met name bij een zwaar getunde machine. Kost wat, heb je ook wat. maar om nou met een staalborstel je bougie schoon te maken ? ik heb nog nooit een bougie schoongemaakt, ik stel mijn machine's netjes af, Daarom heb ik ook mooie zuigerbeelden
Bijlage:
SDC13412%20(Medium).JPG [ 55.55 KiB | 817 keer bekeken ]
Bijlage:
1293484087Nbatzuigher.jpg [ 36.31 KiB | 817 keer bekeken ]
Bijlage:
SDC10797%20(Small).JPG [ 53.28 KiB | 817 keer bekeken ]
En ik rijd met zuigersturing, de machine's die dus het meest makkelijke vet slaan, smoren, brak afgesteld staan, maarja, als je alles goed doet start het gewoon steenkoud met 1 slagje, reageert het fel. En bovenal nooit dingen schoonmaken
of 1 op 30/40 smeert zodat alles contstant vet slaat
Ik smeer 1:25 met Plantaardige Ricunus olie :
Citaat:
Bij deze is ook vastgesteld dat Riley de snelst rijdende frietkraam heeft van nederland, 100 km per uur en volop patat bakken, wat een lucht als je daar achter rijd en roken, niet normaal.
Bij een op maximaal scherp gezette machine is ook dat geen probleem
Met een goede moderne mengolie als power rs, kan je gerust 1:60 smeren
_________________ No shit !?
Laatst bijgewerkt door af1rs op zo maart 10, 2013 11:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Ik heb hier een klant die graag een blokje wil voor brommercross maar dan plug and play (AM6). Gewoon voor de lol dus 50, 70 en 80 cc mag. Echter wil hij wel hard gaan en zoals bij alle jeugd mag het net weer niet te duur zijn.
Wat voor cilinder, carb, krukas en uitlaat raden jullie aan kwa prijs kwaliteit verhouding?
Ikzelf rij echt heel low budget en van al die hoogtoerige cilinders heb ik eerlijk gezegd niet zoveel weet. Heb wel wat in het achterhoofd alvast maar jullie hebben hier ook vast wel een mening/ervaring mee. Het moet harder gaan dan een DR80 enz
Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm Berichten: 814 Woonplaats: Maastricht
Klopt idd dat ie niet helemaal perfect afgewerkt is, maar ik moet toch een beetje op het geld letten en zolang ie van binnen goed is heb ik niks te klagen.
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
ja ik heb al verschillende cilinders in handen gehad, maar je ziet echt verschil tussen goedkope en dure. malossi is wel aardig meer aandacht aan besteed.
afwerking zit ook heel veel in de poortranden. krijg wel eens dr/tp cilinders binnen waar je de kartels ziet zitten, even wat tijd aan besteden met een klein veiltje en schuurpapiertje.
Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm Berichten: 814 Woonplaats: Maastricht
Heb ook laatst de mhr 80 van een vriend in mijn klauwen gehad. Was perfect afgewerkt geen uitsteekseltje te bespeuren, maar dan komt toch weer de skere student in mij bovendrijven die het liever goedkoper heeft.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum