Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Auteur |
Bericht |
victorl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 02, 2012 6:07 pm Berichten: 8
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Ivm de carbage run die ik van ut zomer ga rijden ben ik opzoek naar een crosser die een AM5/6 blokje heeft en van voor '99 is? Iemand enig idee?
|
zo jan 20, 2013 9:05 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Schriene
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm Berichten: 814 Woonplaats: Maastricht
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
een mx/rx zou je eventueel kunnen overwegen.
_________________
team-rs schreef: dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :') als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten Nee, jouw piemel staat op een flippo.
|
zo jan 20, 2013 9:06 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Waarom haal je geen MTX-SH? MTX-R blok eronder, misschien zelfs een R2 blok. Onverwoestbaar en supercomfortabel.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
zo jan 20, 2013 9:08 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Hier een overzicht van Aprilia - RX/MX(SM) vanaf 1995 met AM6 blok daarvoor AM5. - Pegaso 92 tm 94 iig AM blokken, welke weet ik niet. - Tuareq ook rond jaren 90, ook RV blokken. - ETX RV blokken, echter bij mijn weten nooit in nederland geimporteerd.
Rieju RR heeft AM6 ook van uit iig 97, weet hier minder van.
En nog ene stuk of wat meer.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
Laatst bijgewerkt door Aprilia RX 50 2003 op zo jan 20, 2013 9:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jan 20, 2013 9:09 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Gewoon dikke TURK halen ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
_________________
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo jan 20, 2013 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
victorl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 02, 2012 6:07 pm Berichten: 8
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Thanks voor de info! Snelle en bruikbare reacties! Reden dat ik geen MTX koop is dat het luchtgekoeld is, duur, oude meuk. Bij 9 van de 10 MTX'en zijn blokken aan revisie toe. Heb geen zin om een blok helemaal te gaan reviseren. Heb er de tijd niet voor. Mijn andere hobby, mijn Range Rover V8 kost ook veel tijd en geld. Ik zal is even op zoek gaan naar een Rieju of Aprilia. ![icon_thumleft :thumleft:](./images/smilies/icon_thumleft.gif)
|
zo jan 20, 2013 9:16 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Stinos
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm Berichten: 2362 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Odijk
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Post eens even een foto van die range! ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif) ?
_________________
Citaat: of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
|
zo jan 20, 2013 9:22 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
ik mag er dan zelf 1 hebben en bevooroordeeld zijn maar ik heb het zelfs verschillende Honda eigenaren horen zeggen: een RX is een ontzettend degelijke brommer.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
zo jan 20, 2013 9:27 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
victorl schreef: Thanks voor de info! Snelle en bruikbare reacties! Reden dat ik geen MTX koop is dat het luchtgekoeld is, duur, oude meuk. Bij 9 van de 10 MTX'en zijn blokken aan revisie toe. Heb geen zin om een blok helemaal te gaan reviseren. Heb er de tijd niet voor. Mijn andere hobby, mijn Range Rover V8 kost ook veel tijd en geld. Ik zal is even op zoek gaan naar een Rieju of Aprilia. ![icon_thumleft :thumleft:](./images/smilies/icon_thumleft.gif) Duur? Voor ongeveer 400 euro heb je al een prima MTX. Oude meuk? Die oude meuk is kwalitatief veel beter dan de brommers van tegenwoordig, ik ken iemand die al meer dan 40.000km heeft gereden met zijn MTX zonder er wat aan te doen. Ze trillen nog veel minder dan die AM6'jes ook, zijn in bijna alle gevallen nog zuiniger ook! En ik raad je niets voor niets een MTX-R blok aan, dat is watergekoeld ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) En met luchtgekoeld is ook absoluut niets mis. En voor een redelijke prijs kan ik het blok wel voor je reviseren. Ik kan die hele M-serie blokken zowat dromen. En de onderdelen voor een Honda kosten ook vrijwel niets meer.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
zo jan 20, 2013 9:35 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
victorl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 02, 2012 6:07 pm Berichten: 8
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Laatst bijgewerkt door victorl op zo jan 20, 2013 9:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jan 20, 2013 9:36 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
victorl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 02, 2012 6:07 pm Berichten: 8
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
JB1 schreef: victorl schreef: Thanks voor de info! Snelle en bruikbare reacties! Reden dat ik geen MTX koop is dat het luchtgekoeld is, duur, oude meuk. Bij 9 van de 10 MTX'en zijn blokken aan revisie toe. Heb geen zin om een blok helemaal te gaan reviseren. Heb er de tijd niet voor. Mijn andere hobby, mijn Range Rover V8 kost ook veel tijd en geld. Ik zal is even op zoek gaan naar een Rieju of Aprilia. ![icon_thumleft :thumleft:](./images/smilies/icon_thumleft.gif) Duur? Voor ongeveer 400 euro heb je al een prima MTX. Oude meuk? Die oude meuk is kwalitatief veel beter dan de brommers van tegenwoordig, ik ken iemand die al meer dan 40.000km heeft gereden met zijn MTX zonder er wat aan te doen. Ze trillen nog veel minder dan die AM6'jes ook, zijn in bijna alle gevallen nog zuiniger ook! En ik raad je niets voor niets een MTX-R blok aan, dat is watergekoeld ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) En met luchtgekoeld is ook absoluut niets mis. En voor een redelijke prijs kan ik het blok wel voor je reviseren. Ik kan die hele M-serie blokken zowat dromen. En de onderdelen voor een Honda kosten ook vrijwel niets meer. Ik hou de MTX markt aardig in de gaten, maar afgelopen 2 maand stond er weinig soeps op. Die watergekoelde MTX blokken zijn toch allemaal 80cc? Ik hou je aanbod zeker in gedachten mocht ik een MTX tegen het lijf lopen die aan revisie toe is. Een MTX is natuurlijk wel veel leuker en origineler als een Senda (die heb ik ook nog staan van '97 maar trilt onder mijn kont vandaan) en een Rieju.
|
zo jan 20, 2013 9:41 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
MTX-R2 is 80cc inderdaad. MTX-R is 50cc. NSR/MBX blokken gaan er ook zo onder.
Ook de ombouw naar een LC is zo gedaan, andere koppelingskap erop, LC cilinder en kop, radiateurtje. en klaar!
Ik zal eens kijken of iemand die ik ken nog een MTX met CR vering/velgen hem al verkocht heeft, daar moet alleen nog een blok onder dan.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
zo jan 20, 2013 9:44 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
JB1 schreef: victorl schreef: Thanks voor de info! Snelle en bruikbare reacties! Reden dat ik geen MTX koop is dat het luchtgekoeld is, duur, oude meuk. Bij 9 van de 10 MTX'en zijn blokken aan revisie toe. Heb geen zin om een blok helemaal te gaan reviseren. Heb er de tijd niet voor. Mijn andere hobby, mijn Range Rover V8 kost ook veel tijd en geld. Ik zal is even op zoek gaan naar een Rieju of Aprilia. ![icon_thumleft :thumleft:](./images/smilies/icon_thumleft.gif) Duur? Voor ongeveer 400 euro heb je al een prima MTX. Oude meuk? Die oude meuk is kwalitatief veel beter dan de brommers van tegenwoordig, ik ken iemand die al meer dan 40.000km heeft gereden met zijn MTX zonder er wat aan te doen. Ze trillen nog veel minder dan die AM6'jes ook, zijn in bijna alle gevallen nog zuiniger ook! En ik raad je niets voor niets een MTX-R blok aan, dat is watergekoeld ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) En met luchtgekoeld is ook absoluut niets mis. En voor een redelijke prijs kan ik het blok wel voor je reviseren. Ik kan die hele M-serie blokken zowat dromen. En de onderdelen voor een Honda kosten ook vrijwel niets meer. alle voordelen die jij noemt: - voor 400 heb je het al -> modern brommertje uit die bouwjaren ook alleen dan 10 jaar jonger dan mtx. - 40000 km -> genoeg am6 blokjes die gewoon std gelaten worden die dat gewoon halen zonder ooit de cilinder eraf te hebben. - Trillen minder -> al eens op een RX/MX gezeten? een senda trilt idd als de ziekte, maar brommers waar de prestaties wel meer meewegen dan het uiterlijk hebben er amper last van. tot nu toe de enige mtx'en wara ik op gereden heb (stuk of 5) hadden een heel irritant klappertje omdat het balhoofd speling had de vering te veel vrije slag had zodat je heel vaak een tik voelt wanneer je een beetje rapper over een drempel ging. - Zuiniger -> een am6 brommer die gewoon std gelaten wordt en net als een std 50 cc honda geen ruk vermogen levert rijdt ook gewoon 1 op 30/35. - makkelijk onderdelen vinden -> doe hier 1 vraag naar AM6 delen en kris en ik zitten er direct bovenop en dan zijn er nog zat andere verkopers. met andere woorden stop nou maar eens met het verheerlijken van die oude meuk. toen ze gebouwd werden waren ze goed, maar nu zijn de meeste gewoon afgeleefd. het zijn ook maar brommertjes, over 30 jaar zijn de appies die nu oerdegelijk zijn ook afgeleefd en moeten het laten afweten bij de brommers van dan.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
zo jan 20, 2013 9:47 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
victorl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 02, 2012 6:07 pm Berichten: 8
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
JB1 schreef: MTX-R2 is 80cc inderdaad. MTX-R is 50cc. NSR/MBX blokken gaan er ook zo onder.
Ook de ombouw naar een LC is zo gedaan, andere koppelingskap erop, LC cilinder en kop, radiateurtje. en klaar!
Ik zal eens kijken of iemand die ik ken nog een MTX met CR vering/velgen hem al verkocht heeft, daar moet alleen nog een blok onder dan. Aa dat zou wel wat zijn. Op vakantie in portugal al is een weekje op een CR gereden. Prima dingen. Helaas worden ze in NL niet aangeboden. Vreemd gezien het enorme succes van de MT5 en MTX in NL.
|
zo jan 20, 2013 9:53 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Welke crosser heeft een AM5/6 blok en is van voor '99
Aprilia RX 50 2003 schreef: JB1 schreef: victorl schreef: Thanks voor de info! Snelle en bruikbare reacties! Reden dat ik geen MTX koop is dat het luchtgekoeld is, duur, oude meuk. Bij 9 van de 10 MTX'en zijn blokken aan revisie toe. Heb geen zin om een blok helemaal te gaan reviseren. Heb er de tijd niet voor. Mijn andere hobby, mijn Range Rover V8 kost ook veel tijd en geld. Ik zal is even op zoek gaan naar een Rieju of Aprilia. ![icon_thumleft :thumleft:](./images/smilies/icon_thumleft.gif) Duur? Voor ongeveer 400 euro heb je al een prima MTX. Oude meuk? Die oude meuk is kwalitatief veel beter dan de brommers van tegenwoordig, ik ken iemand die al meer dan 40.000km heeft gereden met zijn MTX zonder er wat aan te doen. Ze trillen nog veel minder dan die AM6'jes ook, zijn in bijna alle gevallen nog zuiniger ook! En ik raad je niets voor niets een MTX-R blok aan, dat is watergekoeld ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif) En met luchtgekoeld is ook absoluut niets mis. En voor een redelijke prijs kan ik het blok wel voor je reviseren. Ik kan die hele M-serie blokken zowat dromen. En de onderdelen voor een Honda kosten ook vrijwel niets meer. alle voordelen die jij noemt: - voor 400 heb je het al -> modern brommertje uit die bouwjaren ook alleen dan 10 jaar jonger dan mtx. - 40000 km -> genoeg am6 blokjes die gewoon std gelaten worden die dat gewoon halen zonder ooit de cilinder eraf te hebben. - Trillen minder -> al eens op een RX/MX gezeten? een senda trilt idd als de ziekte, maar brommers waar de prestaties wel meer meewegen dan het uiterlijk hebben er amper last van. tot nu toe de enige mtx'en wara ik op gereden heb (stuk of 5) hadden een heel irritant klappertje omdat het balhoofd speling had de vering te veel vrije slag had zodat je heel vaak een tik voelt wanneer je een beetje rapper over een drempel ging. - Zuiniger -> een am6 brommer die gewoon std gelaten wordt en net als een std 50 cc honda geen ruk vermogen levert rijdt ook gewoon 1 op 30/35. - makkelijk onderdelen vinden -> doe hier 1 vraag naar AM6 delen en kris en ik zitten er direct bovenop en dan zijn er nog zat andere verkopers. met andere woorden stop nou maar eens met het verheerlijken van die oude meuk. toen ze gebouwd werden waren ze goed, maar nu zijn de meeste gewoon afgeleefd. het zijn ook maar brommertjes, over 30 jaar zijn de appies die nu oerdegelijk zijn ook afgeleefd en moeten het laten afweten bij de brommers van dan. Ik verheerlijk ze niet, ik kan er alleen niet tegen dat ze direct worden afgeschreven. De kwaliteit van de bak is bij een Honda altijd al superieur geweest. Heb inderdaad wel eens op een RX/MX gereden, Honda is zeker nog een tik comfortabeler, je zit iets relaxter. En dan heb je het over dat ze speling hadden op het balhoofd, hoe kun je dat mee laten tellen? Als jouw RX speling heeft vervang je de lagers ook, of je stelt het wat bij. Te weinig demping komt simpelweg door een te laag olieniveau, werkplaatshandboek geeft te weinig aan, gewoon met luchtkamers werken, gaat veel beter. MTX-R blok doet 90 zonder moeite, en dan nog steeds 1:30 rijden. En qua AM6 delen, tsja, als ik hier vraag om een HM183 carbu weet niemand waar ik het over heb. Vraag ik dat op Honda80cc.nl, heb ik hem de volgende dag in huis.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
zo jan 20, 2013 9:54 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|