Hey mensen,
Eindelijk maar eens besloten een topic te openen over mn brommer
. Ik doe er maar gelijk een klein verhaaltje bij omdat dat vaak wel leuk leest
.
Kreeg de brommer op de dag dat ik jarig was, gelijk diezelfde zaterdag 20 km op eigen terrein heen en weer gereden, toch wel 39 op top gehaald. Daarna zo snel mogelijk ingereden, ontgrensd en twee weken later met regen plat..
Toen kwam ik op school iemand tegen met een technigas rsg te koop, ook wel leuk dus gekocht en eronder geschroeft en zo n tijdje gereden. Reed elke dag goed tm die op n dag vastliep, koelvloeistof was langzaam door de tijd eruit gelekt, cilindertje daarna laten honen en weer gaan.
Vervolgens van een vriend een metrakit rk uitlaat overgekocht, omdat ik dacht dat die wel sneller zou zijn, wat ook gedeeltelijk zo was.
Toen kwam ik een meneer tegen onderweg naar school die besloot mij af te snijden, brommer in puin, politie erbij. Iig uiteindelijk toch gewonnen met rechtsbijstand en er wat geld aan overgehouden.
Daarna die uitlaat nog een vastloper gehad omdat ik olie vergat bij te vullen.
Diezelfde middag toen maar new west 50 cc gehaald, was een "iets" sneller cilindertje. Die liep OOK vast nadat ik zuigerpenveertje in t blok had laten schieten, en dacht terug te hebben gevonden op de grond.
Daarna was ik het zo grondig beu, dat het ding 2 weken stil heeft gestaan. Toen maar een polini 80 cc gekocht en gelijk rito as en lagers. Dat lang en goed ingereden, tijdje mee rond getuft. Toen ook nog een hmr/2 en 19 mm gekocht en daar rijd ik nu dan mee.
Oke voor de gene die geen zin had om t te lezen, nou heb ik het zelf tenminste weer op n rijtje staan
.
Update aan het verhaaltje:
Na een maand of 2 met de polini te hebben gereden is die om een vage reden aangelopen, daarna brommer weer origineel gemaakt en nergens meer over nagedacht. Toen kwam ik vorige week een advertentie van rs-w tegen die een blok verkocht, dus daar op ingegaan. Die kon ik vrijdagavond met een vriend gaan halen, ff 210 km heen en weer en 33 L diesel er doorheen
. Bleek dat het linkercarter echter gaar was en wat klein spul miste, maar dat maakte niet uit voor die prijs. Nu moet ik aankomende vrijdag nieuwe carters ophalen, krukasje erbij, carters wegbrengen bij mad L en miss nog een r3 ophalen.
Wijzigingen aant ding zijn dus uiterlijk:
- Rieju rs2 spiegels
- Geen stickers (vind t zonder ook wel wat hebben)
- Andere knippers achter
- Achterspatbord in v-vorm
- Velgstriping
- tankpad
Setup origineel blok:
Alles origineel, alleen rito as erin, geen zin om weer eruit te halen ed.
Setup 2e blok word:
*Polini 80 (b.t. ??)
*Yasuni hmr/2 / r3
*Top performances as
Oko 28 mm
mrd spruit oid
*origineel membraan voorlopig met polini plaatjes
Hpi 200.
*Carters op maat
met * heb ik al / komt eraan
Maar dit alles gaat nog een paar maandjes duren, heb de tijd
.
Mssl, peter