Het algemene 'kleine vragen' topic.
Auteur |
Bericht |
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
ewoudve schreef: ik heb nu nergens last meer van dus volgens mij geen onstekingsproblemen oid hij heeft een rubbere dop dus kan geen speling zijn
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
do dec 13, 2012 8:38 pm |
|
 |
ewoudve
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2012 5:01 pm Berichten: 40
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
team-rs schreef: ewoudve schreef: ik heb nu nergens last meer van dus volgens mij geen onstekingsproblemen oid hij heeft een rubbere dop dus kan geen speling zijn ik had toen ook een rubberen dop 
_________________
schreef: Verstandig is : de helft maar geloven van alles wat er tegen je wordt gezegd. Wijs is : weten welke helft je moet geloven.
|
do dec 13, 2012 8:39 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
do dec 13, 2012 8:41 pm |
|
 |
ewoudve
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2012 5:01 pm Berichten: 40
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
dan was mijn dop flink versleten... die ging er namelijk gewoon makkelijk op en af
_________________
schreef: Verstandig is : de helft maar geloven van alles wat er tegen je wordt gezegd. Wijs is : weten welke helft je moet geloven.
|
do dec 13, 2012 8:45 pm |
|
 |
diedje1996
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 20, 2012 7:34 am Berichten: 33
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Hey,Vraagje voor iemand met een rieju smx of rmx
Zou je de hoogte van het balhoofd willen meten? dus zeg maar onderste lager tot bovenste,
|
vr dec 14, 2012 9:46 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
weet iemand waar je linkse boren kunt kopen?
geloof dat ze wel bestaan, is wel makkelijk met kopjes van bouten los boren. heb je ook nog kans dat ze los komen ipv alleen maar vast gaan zitten.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
vr dec 14, 2012 9:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Schriene
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm Berichten: 814 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
http://www.VGTools.nl/Webwinkel-Product ... anium.html hier. dit zijn maar een paar maten, weet niet of ze er nog meer hebben.
_________________
team-rs schreef: dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :') als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten Nee, jouw piemel staat op een flippo.
|
za dec 15, 2012 7:56 pm |
|
 |
tinypaperclip
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 31, 2012 4:42 pm Berichten: 35
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Even een random iets, de valse neutraal: nou iedereen kent die fenomeen wel, behalve honda rijders maargoed. Dat er een vrije versnelling tussen de 5e en 6e zit vind ik best, maar sinds ik deze motorhispania rx heb, waar ook gewoon een am6 blok onder zit, schiet deze nog wel eens uit de versnelling en dan zeg je, moet je beter leren schakelen maar daar ligt het niet aan, op welke manier dan ook, schiet hij UIT de versnelling, van zowel de 5e als de 6e, gewoon tijdens het rijden, kan wel een paar honderd meter normaal rijden maar dan schiet hij vanuit het niets uit de versnelling resultaat: ik blaas em vol tot 12.000 toeren in de 4e versnelling, ga snel naar de 5e voor een paar seconden en duw im in de 6e waarna ik de hele tijd met me voet de pook omhoog hou de hele tijd als ik in de 6e rij, dat voorkomt namelijk 100% datie er weer uit schiet. datie mis schakelt en ertussen valt oke, maar datie tijdens het rijden uit de versnelling valt vind ik dan wel weer erg, ik had het met me aprilia rs ook, alleen dan in de 6e en niet in de 5e iemand enig idee hoe ik dit een beetje kan oplossen? ik krijg namelijk een hele sterke linkervoet omdat ik dit al een paar maanden doe het geheel oplossen van de vrije versnelling zal niet gebeuren, maar misschien dat de vorige eigenaren het zovaak hebben laten gebeuren dat de hoeken afgesleten zijn van de tandwielen en datie van de versnelling af glijdt ofzo? ik heb geen ervaring met de versnellingsbak reviseren, dus als iemand een idee heeft  ps. voor zover ik begrijp, heeft het omhooghouden van de pook in de 6e als enig resultaat dat de wals een tikkeltje verder staat zodatie wat meer op de versnelling ligt dan op het randje, en zou het verder geen kwaad moeten kunnen, ondanks dat het niet hoort, klopt dit?
_________________ Powerband opgepompt, check malossi stickers, check gaten in luchtfilter, gaten in uitlaat, gaten in cilinder, check check check SBO READY
|
ma dec 17, 2012 10:28 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Had ik ook last van in men AM6 blok. Het eerste wat ik gedaan had is alles opengehaald. En eerst de tandwielen grondig geïnspecteerd. Deze waren nog in uitstekende staat, eigenlijk zag alles er nog zeer goed uit. Geen speling op de lagers en passingen. Alles bewoog soepel... Ik had geen zin om het blok een aantal keer open te maken dus ik heb uit voorzorg vervangen: - Schakelwals - Schakelvorken - Kogel en veer van de wals Alles terug gemonteerd (en eerste maal een shim verkeer geplaatst  , dus bak schakelde niet meer eens alle bouten aangedraaid waren van het carter) en sindsdien geen last meer gehad, schakelde perfect. Niet lang daarna het blok wel verkocht.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma dec 17, 2012 10:36 am |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
komt me bekend voor, meestal is het gewoon dat je bij het opschakelen een kwart tel meer tijd moet nemen met het omhoog drukken (en ook harder).
als het echt een mechanisch probleem is dan denk ik aan de schakelas (ingeslagen of wat ook) en de schakelwals.
mocht je hem zelf gaan splitsen zorg dan dat hij bij het uit elkaar trekken op zijn rechter zij licht (koppeling kant). en druk de uitgaande as en de schakelas telkens naar beneden (met blokje hout oid en dan met ene hamer op tikken). Dan blijft de bak op zijn plek en kun je nagenoeg geen fouten maken met ringen enz.
de schakelas en schakelwals kun je zonder dat de bak los hoeft demonteren, maar dat is wel een handigheidje.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma dec 17, 2012 10:49 am |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Aprilia RX 50 2003 schreef: komt me bekend voor, meestal is het gewoon dat je bij het opschakelen een kwart tel meer tijd moet nemen met het omhoog drukken (en ook harder).
als het echt een mechanisch probleem is dan denk ik aan de schakelas (ingeslagen of wat ook) en de schakelwals.
mocht je hem zelf gaan splitsen zorg dan dat hij bij het uit elkaar trekken op zijn rechter zij licht (koppeling kant). en druk de uitgaande as en de schakelas telkens naar beneden (met blokje hout oid en dan met ene hamer op tikken). Dan blijft de bak op zijn plek en kun je nagenoeg geen fouten maken met ringen enz.
de schakelas en schakelwals kun je zonder dat de bak los hoeft demonteren, maar dat is wel een handigheidje. Jij kijgt de schakelwars eruit zonder de bak op te halen? Hoe verwijder jij dan de schakelvorken en plaatst deze terug? Volgens mij moet de bak echt wel open. In de schakelas zou ik het probleem echt niet zoeken.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma dec 17, 2012 11:11 am |
|
 |
tinypaperclip
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 31, 2012 4:42 pm Berichten: 35
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
dus als ik zo'n aftermarket plastic "race"walsje erin zet moet het opgelost zijn? ik lees wel dat dit zo z'n effecten met zich meebrengt, maar het lijkt me een beetje stug, dat het dan komt doordat een metalen wals dusdanig is uitgesleten? aan de andere kant is dit blok dan wel exact 10 jaar oud dus tja 
_________________ Powerband opgepompt, check malossi stickers, check gaten in luchtfilter, gaten in uitlaat, gaten in cilinder, check check check SBO READY
|
ma dec 17, 2012 11:21 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
een "plastiek" walsje? Is een originele niet goedkoper?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma dec 17, 2012 11:22 am |
|
 |
tinypaperclip
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 31, 2012 4:42 pm Berichten: 35
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
nee, die van top performance is goedkoper, en ook nog een 60% lichter alleen als ik concrete bewijzen zoek, is het net alsof je het effect van malossi onderdelen op scooters aan het vergelijken bent, ik kan er niet veel wijzer uit worden. als ik dan toch de wals moet vervangen, waar het wel of niet aan zou kunnen liggen, dan neem ik zo'n 'race'wals voor lief, ik heb te weinig verstand van de versnellingsbak om er iets tegenin te brengen  maar waar zou dat aan kunnen liggen? dat het balletje uitslijt? de walskanalen breder zijn? is er een goed argument dat het aan de wals ligt?
_________________ Powerband opgepompt, check malossi stickers, check gaten in luchtfilter, gaten in uitlaat, gaten in cilinder, check check check SBO READY
|
ma dec 17, 2012 11:28 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: Het algemene 'kleine vragen' topic.
Ik had er zelf geen goed argument voor, niets vertoonde slijtage/aanloop sporen, dus heb ik de meest cruciale onderdelen vervangen voor lief. Ook een TP wals overigens. Nadien was het opgelost. Wat bedoel je hiermee: Citaat: is het net alsof je het effect van malossi onderdelen op scooters aan het vergelijken bent
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma dec 17, 2012 11:37 am |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|